Vraag

Ik wil voorkomen dat een bedrade speaker als bridge gaat fungeren

  • 4 May 2024
  • 2 reacties
  • 28 Bekeken

Ik heb een Play:3 op zolder staan. Deze is sinds kort bedraad aangesloten. Ik heb erg veel verbindingsproblemen nu met mijn 2 Five speakers in de woonkamer, en vandaag heb ik na urenlang troubleshooten gezien dat deze speakers niet op mijn goede WiFi netwerk zitten, maar een wireless verbinding hebben met de speaker op zolder. 

Ik wil dat helemaal niet, mijn WiFi in de woonkamer is uitstekend. 

Toen heb ik geprobeerd op de Play:3 op zolder de WiFi uit te schakelen (deze is immers bedraad aangesloten). Maar dit gaat niet, ik weet niet waarom.

 

Hoe los ik dit nou op? Hoe forceer ik de Five speakers in mijn woonkamer om op de WiFi te blijven, en niet te connecten aan de speaker op zolder?


2 Reacties

Reputatie 7

Je moet inderdaad de wifi op de Play 3 uitzetten. Als dat niet lukt eens bellen met Sonos?

Uitzetten is nu wel gelukt. Ik denk dat het kwam omdat nog weer een andere speaker nog aan dat netwerk hing. Zó onduidelijk allemaal, ik bedoel, hoe moeilijk is het om dat even te melden? “Wifi kan niet worden uitgeschakeld omdat er nog een andere speaker gebruik maakt van dit netwerk” ofzoiets.

 

Misschien dat er hier iemand meeleest van Sonos, maar hoe kan dit probleem überhaupt ontstaan? Mijn twee Five speakers hebben een perfecte Wifi verbinding, en ergens anders in huis wordt een speaker bedraad aangesloten, en dan schakelen die twee Five’s over op een veel zwakker Wifi signaal. Dat is toch niet logisch?

Reageer