Skip to main content
Beantwoord

Hoe Beltone Direct TV link2 + Toslink splitter t.b.v. gehoorapparaten te streamen op Sonos Beam.

  • 13 July 2024
  • 8 reacties
  • 71 Bekeken

Ik kan mij Beltone- Direct TV link + Toslink- splitter  niet aansluiten op de Sonos Beam om zo het geluid van de TV naar mijn gehoorapparaten te streamen. Omdat er geen aansluitmogelijkheid binnen de Beam zit.( Kon bij Bose-systeem wel) Bestaat er nog een andere mogelijkheid via Sonos om toch geluid naar mijn gehoorapparaten te streamen. Of heb ik een kat in de zak gekocht en had ik bij mijn Bose systeem moeten blijven ?

8 Reacties

Reputatie 6
Badge +3

Voor normaal tv geluid kun je hem op je tv decoder aansluiten met de optische aansluiting. Het geluid komt dan over de Beam en gehoorapparaten. 

Bedankt Ronald,voor het mee denken.

Onze Samsung TV i.c.m. met Ziggo

en een kleine mediabox heeft daar geen mogelijkheid voor.

Reputatie 6
Badge +3

Owh ja ik zie het die heeft geen andere aansluitingen. 

Reputatie 7

Wat gebeurt er als je de optische aansluiting van de TV gebruikt? Ik kom tegen dat dan soms het geluid toch naar de Beam gaat en niet meer naar de optische aansluiting, maar heb je het geprobeerd?

Beste106rallye, 

Deze optie heb ik vanmorgen uitgeprobeerd zonder resultaat, ik ben bang dat het zo blijft omdat de beamer geen inplug mogelijkheden biedt.

Desondanks bedankt voor het meedenken.

Vriendelijke groet,

Catharina

Misschien is het een optie om de mediabox next mini neem aan dat je deze bedoelt  om te ruilen bij Ziggo voor een mediabox next deze heeft namelijk wel een optische uitgang. 

Bedankt Ron, ik ga Ziggo benaderen of die mogelijkheid bestaat en of zij  daar ervaring mee hebben.

vriendelijke groet. Catharina 

Een beetje late reactie voor Ron: Bedankt Ron jouw oplossing heeft het juiste resultaat gehad. het heeft even. Geduurd voordat Ziggo overstag ging om de next mini om te ruilen ( ze ruilen nooit) maar mijn geval was als nieuwe klant en met gehoorapparaten kreeg ik clementie.

Het enige is nu nog dat omdat mijn man “gewoon” TV kijkt met het geluid via de beamer overigs geen hoog volume, -zijn gehoor is perfect- dat het geluid niet exact gelijk loopt. Ik krijg dat geluid een fractie later ook enigszins mee. 
Maar daar valt mee te leven.

Nogmaals veel dank,

Catharina

Reageer