Hallo allemaal,
Ik ben aan het stoeien met het volgende probleem, hopelijk kunnen jullie me helpen.
Apparaten:
- 1x Sonos Beam (Gen2)
- 2x Sonos Play 1 (als surround met de Beam, genaamd "Televisie")
- 1x Sonos One
- 1x Sonos Roam
- Bluetooth transmitter/receiver (Model B10s)
- Samsung Galaxy A51
Set up:
Voor test redenen is de Galaxy A51 de audio bron, dit wordt later een platenspeler.
De Galaxy A51 is gekoppeld d.m.v. van de 3.5 audio jack aan de bluetooth transmitter B10s.
Deze transmitter is verbonden met de Sonos Roam via bluetooth, waar dus de Roam de receiver is.
Resultaat:
Sonos Roam speelt de muziek afkomstig van de transmitter (via de audio output van de telefoon)
Tot hier gaat het helemaal goed.
Hier ontstaat het probleem:
Nadat de Sonos Roam de muziek afspeelt, wil ik deze koppelen / delen met de andere apparaten in de ruimte. Deze worden herkent in de SONOS S2 app, zie de onderstaande afbeelding.
Wanneer nu bijvoorbeeld de Sonos One wordt geselecteerd zal deze samen met Sonos Roam de muziek afspelen! maar HELAAS: op een of andere reden gaat de Sonos One (of//en de beam&play 1's) stotteren. De muziek op de One valt om de 1 a 2 seconden even een halve seconde weg. De Roam die nog steeds gekoppeld is via de bluetooth speelt daarentegen wel correct de muziek af.
Het volgende is slechts een gedachte:
Het lijkt erop dat de kracht van de bluetooth transmitter niet sterk genoeg is / of verkeerd signaal afstuurt waardoor de apparaten (behalve de roam) deze niet goed kunnen vertalen naar correct geluid?
Aan jullie de vraag: "wat zou de oorzaak van dit probleem kunnen zijn?"
PS. een Sonos Port zou de oplossing bieden (maar ook 400+ euro), ik hoop een andere oplossing te vinden via deze weg.
Pogingen:
- Sonos staat op WM:0 omdat de SONOS One gekoppeld is met ethernet kabel. Dit op advies van het volgende artikel: https://freetime.mikeconnelly.com/archives/6050 link
- Het wifi netwerk 2.4ghz staat op channel 1 om zo storing tegen te gaan.
- Muziek dat via directe bluetooth van de telefoon zelf i.p.v. de transmitter naar de Roam wordt gestuurd en daarna naar de andere apparaten werkt wel!
Ik zie graag jullie reacties tegemoet. Bedankt alvast
Met vriendelijke groet,
Job