Skip to main content
Vraag

google assistent

• November 23, 2025
  • 5 reacties
  • 36 Bekeken

Hey iedereen

ik had even een vraag kan ik google assistent ook beperken in tijd. Mijn zoon heeft een Google op Sonos one op zijn kamer staan. Maar nu zou ik willen dat hij die niet meer kan gebruiken van bv 22 uur. Ik kan een slimme stekker zetten op de stroom toevoer van de box. Maar vroeg me af als ik dit ook ergens software matige kon doen. Misschien dat er hier mensen zijn die al gedaan hebben. 
mvg peter

5 Reacties

106rallye
  • November 24, 2025

Niet dat ik weet.

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • November 24, 2025

Ik begrijp de vraag niet helemaal, maar hij heeft een Google op zijn Sonos staan? Bedoel je nu dat hij zijn Sonos bedient met spraakbesturing en dat dan alleen de spraakbesturing uitgezet moet worden?

Een slimme stekker zal hoe dan ook niet werken omdat je die er dan gewoon tussenuit haalt wanneer je de Sonos wilt gebruiken. 

• Auteur
  • Novice
  • November 24, 2025

Inderdaad ik zou eigenlijk willen dat hij bv vanaf 22 uur niet meer de spraakbesturing op zijn Sonos kan gebruiken.  Of van mijn part die ene Sonos box uitschakelen vanaf 22 uur

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • November 24, 2025

Ik zie maar één mogelijkheid en dat is de stoppen eruit, of anders de speaker wegnemen.
Binnen de app zijn geen mogelijkheden en een slimme stekker is alleen handig wanneer deze er niet gewoon tussenuit gehaald kan worden.

Wellicht dat er iets gedaan zou kunnen worden met een apparaat als een Homey waarbij je Sonos kunt aansturen met zgn flows, maar ik durf niet te zeggen hoe ver dat dat gaat. 

Ronald22
Forum|alt.badge.img+3
  • Rising Star
  • November 24, 2025

Er is 1 simpele oplossing, Gewoon even tegen je zoon zeggen dat je het fijn vind als hij om 22:00 geen muziek meer luisterd.