Vraag

Geluid en beeld niet synchroon met Beam gen 2

  • 30 November 2022
  • 6 reacties
  • 565 Bekeken

Dag all,

Het geluid en het beeld lopen niet synchroon sinds ik de Sonoa Beam gen. 2 heb geïnstalleerd. Kan het zijn dat dit wordt veroorzaakt door een draadloze verbinding? Iemand die daarop kan reageren? Nu komt het beeld via de Ziggo draadloze wifi-ontvanger binnen, misschien toch weer de oude mediabox installeren via de coax-kabel?

Iemand die hier ervaring mee heeft? Of een alternatieve oplossing. Ik heb dolby uit en aan al geprobeerd, niks helpt. Je kunt het geluid wel vertragen, niet vervroegen, maar hoe zit dit dan met beeld? Dat moet je dan toch ook kunnen vertragen en dus aanpassen op het ‘snellere’ geluid? 

Groet,

Henk Jan 

 


6 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Loopt het geluid wel synchroon wanneer het uit de tv speakers komt? Dat het via WiFi loopt mag geen vertraging opleveren lijkt mij. De Sonos is altijd via een kabel met de tv verbinden, waarbij het geluid direct wordt doorgezet.

Via de tv-speakers loopt het wel prima synchroon. Als ik de Sonia Beam gen 2 aansluit zit er vertraging in het geluid ten opzichte van het beeld. 

Reputatie 7
Badge +3

Staan de geluidsinstellingen overal goed? Dus Ziggokastje en tv.
Is het bij alle zenders, ook bij eventuele apps op je tv? 
Wat geeft de Sonosapp aan wat voor signaal er binnenkomt bij de Sonos?

Geluidsinstellingen staan goed vwb Ziggo-kastje en tv. Het is bij alle zenders, en irritant.

Op wat voor signaal doel je precies bij de Sonos-app?  

Reputatie 7
Badge +3

Daar waar je het volume regelt in de app kan je zien wat voor signaal er afgespeeld wordt (stereo, dolby Digital etc.).

Wanneer je overtuigd bent van goede instellingen dan zou ik telefonisch contact opnemen met Sonos.

Gaan we doen. Dank voor de reacties! 
 

Reageer