Beste
hier hetzelfde probleem….
verbinden met lokaal netwerk, staat gewoon aangevinkt. De ikea box staat er wel in, maar krijg de move niet meer in de app
reset, app opnieuw geïnstalleerd en
doet nog steeds niets…
Na een weekend aankl*ten lijkt het dan toch opgelost hier… wat ik gedaan heb:
- Sonos 2 app opnieuw gedownload
- alle speakers harde reset
- netwerk uitgeschakeld en weer opgestart (reboot = stekker eruit voor minimaal halve minuut) van router (en in mijn geval MESH router + satellieten)
- nadat netwerk weer werkend was 1 voor 1 alle speakers geïnstalleerd (sommigen moesten nog ge-update worden naar Sonos 2)
-
- PROBLEEM gedurende deze installatie:
- Eén One en één 5 bleven telkens hardnekkig weer verdwijnen uit de Sonos 2 app. De andere speakers bleven wel zichtbaar en draaide goed.
Daarom bij zowel probleemgevallen (de 5 en de ONE) proces herhaald: - harde reset 5 + one > daarna beide speakers van de stroom halen > netwerk reboot minimaal 30 seconden > wachten tot netwerk weer live was > 1 speaker (play 5) aansluiten op stroom > deze toegevoegd/installeren in Sonos 2 app. Hierna hele proces (vanaf reboot netwerk tot aan toevoegen/installatie) afzonderlijk herhaald met de andere speaker (ONE)
- Het proces van installatie van deze 2 ‘vervelende’ speakers liep toen ook een stukje anders in de Sonos 2 dan dat ik bij eerdere installatie van deze 2 speakers ervaren had. Voor een mij een bevestiging dat dit de oplossing van het probleem was.
nu lijkt alles stabiel te werken in de Sonos 2 app. Hoopdat het zo blijft…
Beste
hier hetzelfde probleem….
verbinden met lokaal netwerk, staat gewoon aangevinkt. De ikea box staat er wel in, maar krijg de move niet meer in de app
reset, app opnieuw geïnstalleerd en
doet nog steeds niets…
kim: de move 2 draait alleen op
sonos2 software (via de nieuwe Sonos app) de IKEA zal op sonos1 (s1) software draaien. Dat geeft dus samen met jouw move2 een conflict in de nieuwe Sonos app. In mijn beleving moet je dus eerst checken of de ikea kan worden geupdate naar S2 software … je vindt dat hier:
https://support.sonos.com/nl-nl/article/sonos-app-version-compatibility
Als het kan: voer eerst harde reset uit op Ikea > Haal Van stroom > reboot netwerk > zodra netwerk goed werkt stroom op IKEA en opnieuw toevoegen (tip zet de IKEA dan even dichtbij je router)… hierna herhaal Je dit proces met de move 2 ..En hopelijk is hierna het probleem voor jou ook opgelost…
Bedankt voor de respons
stappen doorlopen en niets werkte.
app geïnstalleerd op Android toestel, daar vindt hij de move wel.
app op de iPhone blijft hij vragen om te verbinden met het lokale netwerk.
Ik laat het even los…