Era 300 als stereopaar terwijl ze als surrounds staan ingesteld.


Badge +1

Hallo,

 

Ik heb twee ERA 300 speakers gekocht, ik gebruik deze het meest samen met de ARC en Sub als surround opstelling, maar als ik naar de radio luister wil ik ze graag als stereo paar gebruiken, maar dat lukt mij niet (met de Play-5 was dit geen probleem) hoe krijg ik dit met de twee ERA 300 speakers voor elkaar ?

b.v.d. voor de info


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

14 Reacties

Reputatie 7

Hoe deed je dat met de Play 5 dan? Want volgens mij is dit niet gewijzigd: als surrounds toegevoegde (in dezelfde “kamer” als de soundbar) kunnen niet als stereoset spelen: de soundbar doet altijd mee.

Ben ook wel nieuwsgierig!

Reputatie 7
Badge +3

En hier nog iemand. 😂

 

Reputatie 5
Badge +3

Okay nu wil ik het ook weten 

Bij mij komen ze vrijdag nieuwe LG installeren. Heb vandaag ARC en 2x ERA300 binnengekregen. Bedoeling is om deze set met mijn sub die ik al heb mooie surroundset van te maken. Maar ook ik zou de ERA 300’s graag als stereo geluid willen gebruiken van zodra ik rustig muziekje wil luisteren via bv Spotify. Benieuwd naar tips inzake installatie. Bij voorbaat dank

Reputatie 7
Badge +3

@Stekel76

Dat gaat gewoon niet. Het is of surroundopstelling of stereo voor de Era’s. Topicstarter reageert niet voor niets niet meer, het is gewoon onmogelijk zonder steeds te ontkoppelen en vervolgens weer te plaatsen in stereo of surround. Dat is gewoon iets wat je niet wilt.

 

@Stekel76

Dat gaat gewoon niet. Het is of surroundopstelling of stereo voor de Era’s. Topicstarter reageert niet voor niets niet meer, het is gewoon onmogelijk zonder steeds te ontkoppelen en vervolgens weer te plaatsen in stereo of surround. Dat is gewoon iets wat je niet wilt.

 

Dan zal ik keuze moeten maken waar voorkeur naar uitgaat. Heb in mijn woonkamer Play3 staan waar ik best tevreden over ben. Heeft u ervaring met de era als surround set?

Reputatie 7
Badge +3

Nee geen ervaring met de Era’s 300. Mijn gevoel zegt ook dat dit overkill is om deze als surrounds in te stellen. Voor mijn gevoel zit de kracht van de era’s 300 juist in de muziekweergave en dan in stereo. Waarbij opgemerkt dat deze dan tegenover de luisterpositie geplaatst moeten worden. Dit blijft toch altijd de beste luisterpositie voor muziek.

Reputatie 7

Bij een Arc en een nieuwe TV zou juist de Era de Atmos-weergave moeten ondersteunen. Let daarom wel op de plaatsing van de Era's - niet te dicht op de zijmuur.

Reputatie 7
Badge +3

@106rallye De plaatsing voor surround is nu net het grootste probleem voor mijn gevoel. Uiteraard zullen de 300’s geweldig kunnen klinken, maar in hoeveel huishoudens zal je ze echt ideaal kunnen plaatsen? De gemiddelde huiskamer zal echt lastig zijn en daarbij kan je m.i. beter volstaan met een kleinere speaker. 
In de ideale situatie moeten ze links en rechts redelijk achter de luisterpositie staan en het liefst in de vrije ruimte (niet te dicht bij een muur).

In kleinere ruimtes loop je, volgens mij, het risico dat het geluid heel erg gaat kaatsen. Het Atmos geluid komt al van de Arc, maar wat gebeurt er met dat geluid wanneer deze het sterke geluid van de era’s tegenkomt voordat het de luisterpositie kan bereiken? 

Reputatie 7

Ik heb zelf geen Era’s, noch een Arc, maar ik neem aan dat dat voorkomen wordt door de instellingen. Bijvoorbeeld met Trueplay worden de eigenschappen van de ruimte meegerekend.

Blijft wel dat je met een Arc en zeker gecombineerd met de Era 300’s zeker de ruimte moet hebben.

Reputatie 5
Badge +3

Ik heb zelf geen Era’s, noch een Arc, maar ik neem aan dat dat voorkomen wordt door de instellingen. Bijvoorbeeld met Trueplay worden de eigenschappen van de ruimte meegerekend.

Blijft wel dat je met een Arc en zeker gecombineerd met de Era 300’s zeker de ruimte moet hebben.

Heb je dikke vette speakers en die ga je dan met Trueplay zachter instellen... Ik heb 1 Era in de eetkamer staan en vind hem voor muziek heel goed klinken. Maar denk ook dat hij in een surround opstelling iets te veel van het goede is. 

Reputatie 7

Tja. Als surrounds hebben ze een duidelijk andere rol dan als stand alone speakers. Daar hoort de juiste instelling bij. Ze moeten bij surround niet gaan overheersen…..

Reputatie 7
Badge +3

Het is ook heel opvallend dat de era 300 helemaal niet in het nieuwe Sonos Flex abonnement voorkomt. Ook bij alle surroundcombinaties alleen de era 100.