Skip to main content
Vraag

Era 100 plus Arc en 2 x one SL

• June 7, 2026
  • 7 reacties
  • 45 Bekeken

hallo allemaal, 

Ik zit met iets wat ik niet opgelost krijg, ik heb de Arc en 2x One SL en Sub mini, nu heb ik er een nieuwe Era 100 bij, klinkt perfect maar als ik het TV geluid op stop druk dan schakelt al het geluid uit...behalve die Era 100, ik heb alles ingedeeld in woonkamer, maar de era 100 komt bij installatie in een aparte woonkamer, wellicht vandaar dat die dan niet uitschakelt, wat te doen? ps muziek via spotify schakelt wel alles tegelijk uit , hopelijk weet iemand antwoord groet Frank

7 Reacties

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • June 7, 2026

In feite kan je geen extra speaker toevoegen aan een surroundopstelling. Deze zal dus altijd in een aparte “kamer” komen en mogelijk zal je ook een kleine vertraging hebben in het geluid naar deze speaker. 
In feite is het logisch dat het geluid doorgaat, normaal gesproken zet je de tv uit waarmee ook het geluid van de surroundopstelling stopt en eventueel extra speakers, maar bij stoppen geluid wordt alleen de surroundopstelling aangestuurd.

Wat gebeurt er wanneer je het geluid vanuit de app stopt?

• Auteur
  • Novice
  • June 7, 2026

Hallo thanks voor snelle reactie,

in de app kan ik het wel de volumes regelen , maar dat is iets omslachtiger, heb nu de ipad of telefoon naast me liggen en regel het daar. Gr.

106rallye
  • June 7, 2026

De Era is gegroepeerd met je surrround-kamer. Bij TV-geluid inderdaad een vertraging van 70ms. En het geluid is niet als het bedoeld is.

Waarom wilde je dit?

• Auteur
  • Novice
  • June 8, 2026

Hi  ik wil alleen als ik op de ´geluid uit´ knop op de afstandbediening van de TV druk,

dat ook de het geluid  van de Era 100 uitgaat , en die blijft doorgaan. groet

• Auteur
  • Novice
  • June 8, 2026

van vertraging geluid heb ik geen last dat gaat perfect heb dat wat bijgesteld in de app

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • June 8, 2026

Hi  ik wil alleen als ik op de ´geluid uit´ knop op de afstandbediening van de TV druk,

dat ook de het geluid  van de Era 100 uitgaat , en die blijft doorgaan. groet

Dat kan dus niet. 

106rallye
  • June 8, 2026

@Erooij Heeft gelijk.

Als je de vertraging hebt bijgesteld via de app, loopt het geluid niet meer synchroon met het beeld. Sommige mensen zijn daar gevoeliger voor dan anderen, dus als jij het goed vindt, hartstikke prima.