Skip to main content

Ik heb 2x Sonos Play 3 en 1 Sonos Play 5 (gen1) die ik gebruikte met S1. Nu heb ik mijn 2 play 3s per ongeluk geupgrade naar S2. 

Wil ze terug downgraden naar S1 om gesynchro te kunnen afspelen.

Factory reset gedaan. via S2 app downgrade process gestart. Beide Pay 3 worden gevonden. Maar tijdens het effectieve downgrade process ( voorbereiden ) zegt de app dat er geen Sonos producten op het netwerk zijn aangesloten.

Wie kan me hier helpen?  

En S1 vindt ze dan dus ook niet?

Dan zou ik eens bellen met Sonos.

S1app vind ze ook maar zegt dan dat ze s2 software hebben die ik moet downgraden  naar S1

Hier hetzelfde, gooi alles de deur uit en koop een anders systeem. Inmiddels 3 uur in de wacht aan de telefoon, 10 man gesproken en daar kom je ook niet mee verder. Als ik in de S2 opdracht geef de Play 1 te willen downgraden moet ik hem eerst resetten, als ik dat gedaan heb kan het systeem de Play 1 niet meer vinden. 

Heb je geprobeerd de Play 1 met een kabel op je router aan te sluiten? Eventuele andere speakers op S2 tijdelijk van de stroom?

Ik was zover dat ik hem heb gedowngrade, maar als ik hem dan op de S1 installeer kan ik geen verbinding met mn router krijgen krijgen. Vervolgens aangesloten met de kabel aan de router. Dan werkt het, zodra ik de kabel loskoppel dan is de Play weer weg. 

Dat komt omdat de Play 1 je wifigegevens niet meer weet - die zijn immers bij de rest verwijderd. Als hij bekabeld is aangesloten kun je de wifigegevens weer toevoegen. Soms is dat de enige methode.

Reageer