Beantwoord

Can't connect other sonos devices to my ARC

  • 24 December 2023
  • 3 reacties
  • 41 Bekeken

Hello all,

Individually I can add my arc, sub and two surround speakers in the app.

 

I can join the sub and surround speakers no problem.

 

When i try to add any of these devices to the group where the arc is they get lost and only are able to be used after a factory reset.

 

This way I can't setup my home cinema setup. It had worked when I bought it but somewhere along the way I noticed the satellites were no longer working and have been struggling ever since.

 

Please any advice here is welcome.

icon

Beste antwoord door Valk 24 December 2023, 19:09

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 7

Je zit op het Nederlandse forums, dus mijn antwoord is in het Nederland.

Even een uitleg over Sonos-begrippen. Een stereo- of surroundset is een “kamer”. Meerdere kamers kun je groeperen. Je verhaal over de surrounds en de Sub toevoegen aan de “groep” waar de Arc in zit kan in dit jargon dus niet: de Arc en de surrounds zitten samen in een kamer, niet in een groep.

Zo’n surround-kamer begint met de Arc, waaraan je de surrounds (elk apart, dus niet samen als stereo-kamer) en de Sub toevoegt. Het lijkt erop dat je met de surrounds begint. Dan gaat het dus niet goed.

bedankt voor je reactie 106rallye, en omdat ik op mijn telefoon even niet zag dat ik op een NL forum zat het maar domweg in het Engels getikt. verder in het Nederlands vanaf hier haha.

 

terminologie had ik duidelijk dus niet on-point maar je voelde wel aan dat ik dus de “kamers” bedoelde, ik heb het in alle richtingen geprobeerd maar dat heeft niet mogen baten. Ondertussen op het Engelse deel wel een oplossing gevonden die werkte en die wilde ik hier dus even delen.

 

In mijn situatie maken de Sonos apparaten verbinding met een AP die verbonden is aan een switch die daarop verbind naar de router van mijn ISP. alle Sonos apparaten zaten op de wifi. kennelijk was de oplossing de ARC aan een netwerkkabeltje hangen de oplossing, alle apparaten (4) maken nu netjes met elkaar verbinding in dezelfde kamer.

 

probleem opgelost :D

 

Reputatie 7

Sonos en access points gaat inderdaad niet altijd goed. Fijn dat het je nu toch gelukt is en dat je oplossing hier even deelt!