Skip to main content

We zijn onlangs verhuisd van Nederland naar Portugal. We huren nu tijdelijk een huis met wi-fi waar ik mijn symfonies IKEA speakers wilde aansluiten. Ik gebruik de app om de boxen te koppelen aan het wi-fi en mijn telefoon maar bij de laatste optie waarbij ik mijn wachtwoord en moet vullen gooit de app me eruit met de melding dat hij niet kan koppelen. Hiervoor heb ik alle stappen doorlopen in de app, al vele malen,  dan koppelt de Sonos app de boxen met de wi-fi en mijn telefoon en dat gaat allemaal goed tot op het laatste moment dus en dan doet hij dus niks meer. Ik krijg zelfs het test geluid die de boxen maken die mijn telefoon dan met de app ontvangt dus de verbinding is er maar op een of andere manier lukt het me niet om ze werkend te krijgen.

Ik hoor graag of jullie kunnen helpen

Hey @Jarno77nl 

Welkom op de Sonos community!

Er zijn eigenlijk twee dingen die je nu kan proberen:

  1. Bekabel een van de speakers tijdelijk met een internetkabel aan de router. Dan zullen alle speaker online komen. Update daarna het netwerk door in de app te navigeren naar instellingen > systeem > netwerk > netwerk beheren > netwerk updaten en voer het proces uit. Nadat dit is gelukt kan je de internetkabel uit de speaker halen en zullen de speakers draadloos blijven werken.
  2. Mocht optie 1 niet werken kan je er ook voor kiezen om de speakers te resetten en opnieuw te installeren direct op het nieuwe netwerk. Hoe je dat kan doen lees je hier.