Beantwoord

Bluetooth

  • 26 September 2023
  • 5 reacties
  • 84 Bekeken

Ik heb geluid gehad van tv op Sonos Era 100 speakers. Nu tv weer aangezet maar geen geluid.

Speakers zijn gekoppeld en ook als audio uitgang geselecteerd.

Wat doe ik verkeerd?

Tv zou toch automatisch moeten verbinden?

icon

Beste antwoord door 106rallye 27 September 2023, 07:50

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 7

Je verbindt de speakers via bluetooth? Daar zijn ze niet voor bedoeld. Mogelijk is daardoor de verbinding niet stabiel. Wellicht moet je ze elke keer opnieuw koppelen?

Via bluetooth inderdaad.

Ik dacht dat ze met de tv zouden koppelen zodat ik beter geluid zou hebben.

Hoe zou ik dit dan moeten doen? Ik had ook een Ray aan de tv gekoppeld maar die loopt niet synchroon met speakers waardoor het galmt.

Reputatie 7
Badge +3

De Ray zou toch het startpunt moeten zijn. Aan de Ray kan je vervolgens 2 surroundspeakers koppelen, hetgeen zonder galm zou moeten werken.

Probeer je vervolgens nog meer speakers te groeperen met de “kamer” waar de Ray en surrounds in staan dan volgt het risico op galm omdat deze extra speakers een kleine vertraging kennen.

Voor tv geluid ondersteunt Sonos dus maximaal 1 direct gekoppelde soundbar, 2 surroundspeakers en eventueel nog max 2x een sub.

Reputatie 7

Klopt. Je moet de Era’s als surrounds toevoegen aan de Ray. Ik denk dat je ze nu als stereopaar hebt geconfigureerd - dan moeten ze eersts nog worden gescheiden. De aparte speakers kun je dan als surround toevoegen aan de Beam.

Zie https://support.sonos.com/nl-nl/article/add-surround-speakers-to-a-sonos-home-theater

Dank jullie wel.

Het is gelukt!!!

Fijn dat jullie meedenken, nu kan ik van mijn nieuwe Sonos gaan genieten!