Skip to main content
Vraag

bij gebruik platenspeler is maar 1 van de 2 Era 100 verbonden

• December 10, 2025
  • 11 reacties
  • 138 Bekeken

Dag allemaal,

ik heb zonet mijn oude Technics platenspeler aangesloten op 1 van mijn 2 Era 100’s. Platenspeler is correct met voorversterker en Sonos adapter aangesloten, maar toch krijg ik maar uit 1 Era geluid. 

De 2 Era’s zijn als stereopaar ingesteld en als ik radio luister werken ze wel als paar.

Als ik onder mijn stereopaar kijk naar lijningang-bronnen, dan staat er maar 1 vd 2 Era’s “verbonden”

Ik heb de Era’s al eens terug als stereopaar ingesteld, maar helaas…

Iemand een idee aan wat dit nog kan liggen? Aan het netwerk niet want ik kan perfect het geluid van de platenspeler uit mij Arc laten komen.

Thanks Steve

11 Reacties

106rallye
  • December 10, 2025

Wat is het probleem? Je hebt toch maar de lijningang van één van de Era’s in gebruik? Dus die staat dan ook op verbonden? Wellicht helpt een screenshot van de app? En hij geeft weer op beide devices?

• Auteur
  • Junior
  • December 10, 2025

Het probleem is dat er maar uit 1 Era geluid komt als ik de platenspeler gebruik. Nochtans komt er uit beide Era’s geluid als ik radio speel. 

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • December 10, 2025

Heb zelf geen ervaring met de aansluiting van platenspelers, maar heb je al eens geprobeerd om deze aan de andere era te koppelen?

Kan mij zo voorstellen dat Sonos 1 speaker als hoofdspeaker ziet in een stereo-opstelling.

• Auteur
  • Junior
  • December 10, 2025

Ik heb hem aan de andere gekoppeld. In de app zie ik nu dat de andere Era verbonden is maar het geluid blijft enkel uit dezelfde Era komen als in de vorige setup en niet uit de Era die nu gekoppeld is.

Als ik dan de werkende Era van het stroomnet haal, dan komt er wel geluid uit de resterende Era die voorheen geen geluid gaf. 

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • December 10, 2025

Iets met een mono/stereo schakeling op de voorversterker?

• Auteur
  • Junior
  • December 10, 2025

nee geen schakeling. De pp400 bevat stereo ingang en uitgang.

Ronald22
Forum|alt.badge.img+3
  • Rising Star
  • December 10, 2025

Rechts zou normaal de "master" moeten zijn

• Auteur
  • Junior
  • December 10, 2025

Idd rechts is de speaker die “werkt” als ze beiden aangesloten zijn. 

• Auteur
  • Junior
  • December 10, 2025

Ik ga eens proberen om de platenspeler op een gewone versterker aan te sluiten. Probleem zal wel los staan van Sonos vermoed ik… 

106rallye
  • December 10, 2025

Excuus. Ik had inderdaad je startpost niet helemaal goed gelezen, zo blijkt.

• Auteur
  • Junior
  • December 11, 2025

Geen probleem. Mijn titel omschreef het probleem ook niet helemaal correct. 

Ben er ondertussen achter dat de witte (linkse) tulp connector van de Technics audio kabel het defect geeft. Moet ik even een nieuwe op solderen.

Toch bedankt voor het meedenken allen.

mvg Steve