Skip to main content

Om een zo sterk mogelijke verbinding te krijgen heb ik mijn Sonos soundbar via een ethernet kabel aangesloten. Deze is dus nu bedraad. Ik heb begrepen dat deze soundbar dus nu zelf een speciaal draadloos netwerk zal gaan maken om verbindingen te krijgen met de overige Sonos producten (3 x sonos 1 en 1 x sonos Sub). Als ik nu ga navigeren over mijn systeem, dan vind ik onder “Instellingen” en “mijn systeem”, dat nu alle Sonos producten in mijn kamer de bekabelde modus “WM:0” hebben. Ik zou verwachten dat alleen de soundbar nu deze bekabelde modus aan zou geven en de overige speakers de modus “WM:1”. Dit is de melding als een product Draadloos zou zijn verbonden (omdat deze niet zelf bedraad zijn, maar via een draadloos netwerk hun signaal krijgen).  Iemand hier enige ervaring mee en moet ik nog iets doen met “Wifi uitzetten” op bijvoorbeeld de Soundbar ?

Als je één speaker bedraad aansluit gaan alle speakers naar WM:0 - dat hoort zo. Er is niets mis met je systeem.

en hoe kan je dan zien welke bedraad zijn, want als alle WM:0 zijn dan weet je niet via welke (1 of meerdere sonos producten) bedradingen het effectief werkt ?

Welke software draai je. Dit is namelijk wat Sonos schrijft:

De draadloze modus van je product controleren

Versie 80.0 Sonos-app

Informatie over de Draadloze Modus is momenteel niet beschikbaar in de Sonos-app voor iOS of Android, maar zal terugkeren in een toekomstige update.

Als een tijdelijke oplossing kun je deze informatie vinden in de Sonos-app voor macOS of Windows.

Reageer