Ik ben van plan een Beam te kopen, ik heb al twee one gekoppeld aan een mini sub. Kan ik de beam koppelen aan de sub bij tv kijken en dus niet gekoppeld aan de one’s en zodra ik muziek wil luisteren de one’s weer koppelen aan de sub zonder allerhande moeilijke instructies/handelingen?
Nee dat is niet mogelijk. Je moet dan altijd eerst ontkoppelen en dan weer koppelen.
je kunt wel alles samenvoegen tot een surroundopstelling. Prachtig bij film e.d. en ook prima om muziek te luisteren. Geluid komt werkelijk van alle kanten en is goed naar smaak te regelen.
Hoe klinken de one speakers als je bijvoorbeeld het journaal kijkt of is dat bijna weg te filteren?
Daar hoor je helemaal niets uit, die zijn echt alleen bedoeld voor achter geluid bij films.
Als je muziek luistert doen ze wel gewoon mee in stereo
Als je ze instelt op “Volledig”…..
Wat bedoel je met volledig?. Waar zet je de sub neer?. Ik heb hem nu tegenover de tv staan met daarvan links en rechts de one speakers kan dat?
Bij een surroundopstelling kan je kiezen om het geluid van gestreamde muziek “volledig” of “sfeervol” te verwerken. Bij volledig is het dubbelstereo, bij sfeervol is het geluid van de surrounds wat meer afhankelijk van de bron. Persoonlijk vind ik dit een erg mooi ruimtelijk effect geven.
Bij je huidige opstelling bestaat dit dus niet.
De plek van de sub is erg afhankelijk van de ruimte, maar in feite kan die overal staan. Surroundspeaker horen altijd naast of achter de zitpositie tegenover de tv te staan.
Oké bedankt voor de info
Voor de plaatsing van de sub kun je ook eens googelen op “subwoofer crawl”. Sonos kan via Trueplay echter een hoop bijregelen.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.