Ik wil de beam gen 2 en one SL aansluiten aan de TV, maar dan niet als surround set, maar als 1 box die een gelijk geluid geeft. Kan die 2 in 1 groep zetten, maar kan nergens vinden hoe ik die dan via de TV kan afspelen. Is dit mogelijk?
Ik wil de beam gen 2 en one SL aansluiten aan de TV, maar dan niet als surround set, maar als 1 box die een gelijk geluid geeft. Kan die 2 in 1 groep zetten, maar kan nergens vinden hoe ik die dan via de TV kan afspelen. Is dit mogelijk?
Twee kamers aanmaken. Eén voor de tv en één voor de One. Vervolgens speel je geluid van de tv en groepeer je de twee kamers.
Gevolg zal waarschijnlijk zijn dat er een kleine vertraging in het geluid van de One zit, waardoor mogelijk een echo ontstaat.
@ Errooij, bedankt voor je reactie! In de sonos app makkelijk in te stellen. Ook kun je dus de boxen
apart volume regelen. Weet iemand toevallig hoe je de vertraging tussen de beam en one sl kunt weghalen, instellen?
Dat is niet weg te halen, dat heeft met de manier van geluidsdoorgifte te maken.
Sonos heeft het ook nooit bedoeld om het zo af te spelen.
Hier ook vertraging met Beam2 en 1 one SL.
Is dit verdwenen als ik er nog een one SL bij koop?
Dat hangt ervan af. Wil je de nieuwe One gebruiken al aparte speaker of als deel van een surround set? Als de One’s wordt gebruikt als aparte speakers hou je 75ms vertraging bij het groeperen met de Beam. Bij surround moet je twee speakers toevoegen aan de “kamer” van de Beam, heb je geen vertraging, maar wel surround inplaats van het volledige TV-geluid.
Ok, dank je. Ik wil de extra One gebruiken om het TV geluid te verbeteren, wat mij met alleen de Beam eigenlijk een beetje tegenvalt. Vrij vlak en dof. Zal dit met 2 One's als surround systeem beter worden?
Geluid is iets persoonlijks en op afstand is moeilijk te bepalen wat wel of niet goed klinkt. Alleen jij kunt bepalen of het met surround beter klinkt. Ook is het geluid sterk afhankelijk van wat Sonos voor geluid ontvangt van de tv. Mogelijk moet je toch nog eens goed naar alle instellingen kijken en mogelijk dat een TruePlay het geluid nog kan verbeteren (indien niet in het bezit van een iPhone/ipad kan een kennis uitkomst bieden).
Geluid is inderdaad persoonlijk. Ik heb alle instellingen al nagekeken en ook TruePlay ingesteld. Sonos ontvangt nu Dolby digital 5.1. Denk dan toch maar een extra One aan te schaffen en het met surround te proberen. Dank voor je ondersteuning!
Wees er wel van bewust dat het bij tv kijken een heel beperkt geluid is vanuit de surroundspeakers. Spraak komt echt van voren en afhankelijk van de uitzending komen er bijgeluiden uit de surrounds.
Voor muziek kan je echt alles zo instellen dat er overal geluid vandaan komt. Ik gebruik zelf de instelling “sfeervol” en zet de surrounds dan iets harder. Geeft een zeer ruimtelijk geluid (de ene opname is ook hier weer beter dan de andere).
En met de surrounds op “Volledig” in plaats van sfeervol heb je stereo van de surrounds en de Beam.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.