Skip to main content

Ik heb 2x Era100 aangesloten via wifi. Ik heb 2 netwerken met dezelfde SSID.

1 netwerk, en dat is het sterkste netwerk, schakelt snachts uit. Als deze smorgens weer inschakelt blijven de sonosspeakers op het zeer zwakke netwerk actief, wat weer leidt tot niet verbonden, of 1 box die afspeelt.

Hoe kan ik dit oplossen?

Uiteraard aansluiten via ethernet, maar hoe kan dit ook opgelost worden?

Hoor het graag.

Het sterke netwerk niet uitschakelen?

Je zou de instellingen van het zwakste netwerk kunnen verwijderen uit Sonos. Maar als andere Sonos devices er wel goed op werken kan dat weer niet.

@106rallye Ik vond het een beetje lullig om als reactie te geven om het netwerkverkeer dan maar niet uit te zetten, maar het lijkt mij inderdaad de meest logische.

@Peter123456 Waarom gaat het netwerk ‘s nachts uit?

De wifi niet uitschakelen is inderdaad ook een optie, maar dan zou dat alleen voor de sonos zijn. Andere apparaten kunnen hier wel mee omgaan.

We zetten het netwerk s nachts uit ivm zo min mogelijk straling.

Het andere netwerk is helaas niet uit te schakelen via tijdschakeling 

Zijn er nog andere oplossingen denkbaar dan netwerk aan of verbinden via ethernetkabel?

Overstappen op analoge apparaten en dan maar weer plaatjes gaan draaien.

Begrijp het probleem rond de straling niet helemaal. Wel de hele dag straling accepteren en kiezen voor een systeem wat uitsluitend via wifi gebruikt kan worden, waarbij je dus kennelijk continu accepteert blootgesteld te worden en in de nachtelijk uurtjes is het een probleem.

Ik snap best dat er mensen zijn die dit als een probleem zien, maar je bent geen vegetariër wanneer je geen vlees eet, behalve onder etenstijd.

Bij mij komt hetzelfde op als bij @Erooij. Maar daar gaat je vraag niet over.

Verbinden met een kabel (direct aan je router,  niet aan een access point) kan een optie zijn. Dan wel op die speakers de wifi uitzetten. Sommige speakers blijven wel altijd low energy Bluetooth uitzenden overigens.

Maar er wordt juist aangegeven dat de verbinding niet via ethernet kan/mag.

Dit is ook waarom ik reageer zoals ik reageer. Wellicht is het een optie om het zwakke netwerk helemaal te verwijderen en alleen het sterke te gebruiken, welke vervolgens een paar uurtjes uitgaat. Maar blijft vreemd.