Beantwoord

Arc microfoon

  • 13 November 2023
  • 17 reacties
  • 611 Bekeken

 "Waarom schakelt de microfoon van de Arc steeds uit". 

icon

Beste antwoord door 106rallye 14 November 2023, 09:52

Bekijk origineel

17 Reacties

Reputatie 7

Dat zou hij niet moeten doen. Als je een technisch probleem vermoedt zou ik even een diagnose maken binnen een kwartier nadat dit gebeurt en dan eens bellen met Sonos.

Beste 106rallye,

Ik ben een beginnend Sonos gebruiker. Is er software voor de diagnose of bedoel je een inventarisatie van de omstandigheden op dat moment?

Reputatie 7

Zie https://support.sonos.com/nl-nl/article/submit-diagnostics

Thx

Het probleem is bij Sonos bekend. Hieronder een stukje transcript

Izabela G (15-11-2023 16:09:59): Ik begrijp het. Bedankt voor de toelichting! Helaas hebben we onlangs enkele problemen opgemerkt en de microfoon van de Sonos Arc lijkt vanzelf uit te schakelen. We zijn op de hoogte van het probleem en we onderzoeken het, om zo snel mogelijk een oplossing te vinden. 

Ik heb hier net een  nieuwe Arc staan en deze heeft helaas ook steeds dat de microfoon in en weer uitschakelt. 

Hij doet het niet als je de Touch toetsen uit zet !? maar dat kan niet de bedoeling zijn 

Klopt idd touch uitzetten; probleem over, maar oorzaak niet. Sonos zegt ermee bezig te zijn

Ik heb nu een maandje de arc en de sub, prima geluid en ben dik tevreden .  Sinds vorige week ook  twee  era 100’s als surround toegevoegd , en  sindsdien springt mijn microfoon van de arc steeds aan en uit. Niet leuk en ik wordt er niet blij van.

Wie weet de oplossing.  

Heb sinds een paar weken de Beam Gen 2 omgewisseld voor een nieuwe ARC. Valt me op dat deze Arc telkens uit zichzelf de microfoon uitschakelt. Ik gebruik Sonos voice. 
Aangesloten in één ruimte met een Sub mini en twee stuks ERA300. 
Heb op beide Era 300's soundcontrol/microfoon aan en uit gezet. In beide situaties schakelt de microfoon van ARC nog steeds uit. 

Ik hou dit topic dus even in de gaten. 

Dit is een fout in de Arc. Ik had vorige week (15/01/24) een nieuwe uit juni 23. Die had dit euvel ook. Direct Sonos gebeld (vrijdag). Logging gestuurd. Mocht de Arc omruilen. Nieuwe kwam maandagochtend daarna binnen. Was van november 23. Probleem opgelost. Sonos kent het verschijnsel.

Op de doos staat een bouwjaar/-maand indicatie, net voor het serienummer.

 

Net in december de Arc gekocht en de Beam aan de kant gelegd. Zelfde probleem, microfoon schakelt zichzelf uit waardoor hij niet meer te gebruiken is voor Google Home. Doos is al weggegooid. Wat is nu de oplossing?

Reputatie 7

Het serienummer staat ook op de Arc, bouwjaar een -maand zouden daaruit af te leiden moeten zijn, zeker als je belt met Sonos om het probleem te bespreken.

Het serienummer staat ook op de Arc, bouwjaar een -maand zouden daaruit af te leiden moeten zijn, zeker als je belt met Sonos om het probleem te bespreken.

Net contact gehad met Sonos en hierbij ook een diagnose gestuurd. Deze heeft men bekeken en meteen aangegeven dat ik de Arc kan opsturen voor een nieuwe. Super afgehandeld. 👍🏼

Heb net een nieuwe arc van januari 2024 volgens serienummer en toch het probleem dat de microfoon uit/aan gaat. Heb de spraak functie maar ge de-installeert want werd er helemaal hoor en dol van.

Hoe kan het dat bij zo'n nieuw model nog steeds dit probleem heeft.

Dan heeft het toch ook geen zin om hem om te ruilen???

Het serienummer staat ook op de Arc, bouwjaar een -maand zouden daaruit af te leiden moeten zijn, zeker als je belt met Sonos om het probleem te bespreken.

Net contact gehad met Sonos en hierbij ook een diagnose gestuurd. Deze heeft men bekeken en meteen aangegeven dat ik de Arc kan opsturen voor een nieuwe. Super afgehandeld. 👍🏼

Ik krijg hem op de Sonos website met RO nummer niet aangemeld, website accepteerd creditkaart nummer niet. 3 verschillende credit kaarten geprobeerd. Zit al 2 weken op Sonos te wachten maar die reageren niet op mail, tel. Baal hier erg van

 

Reputatie 7

Je kunt ze ook bellen.

Je kunt ze ook bellen.

Heb ik al 4x gebeld en 3x gechat. Zojuist nog zaak wordt voor de zoveelste keer geescaleerd zeggen ze

 

Reageer