Arc hoge tonen

  • 2 January 2024
  • 9 reacties
  • 162 Bekeken

Badge +1

Ik ervaar het hoge tonen bereik met de EQ van de Sonos Arc als onvoldoende. Ligt dat aan mij? Heb ik een instelfout gemaakt?


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

9 Reacties

Reputatie 7

Wat jij ervaart kun je alleen zelf zeggen. Zonder je instellingen te weten, kan niemand zien of je een instelfout gemaakt hebt - plaats eens een screenshot. Heb je Trueplay gedaan?

Badge +1

Snap ik!

Ter beoordeling: Ga maar uit van de standaard instelling en dan EQ treble naar +10, maar ik wil meer!!

Reputatie 7

Ik heb alles op nul bij mijn Beam. Maar wel een Trueplay gedaan. Je zou dat ook eens kunnen proberen.

Badge +1

Jazeker!  Alles neutraal ingesteld, toen getuned met TruePlay, dat was mijn uitgangspunt... De kamerakoestiek is koel, dus weinig gordijnen, betonnen muren, dito plafond en tegelvloer.

Maar bijvoorbeeld een triangel hoor ik pas in de buurt van de Arc.

Reputatie 7
Badge +3

Wanneer je alles nagekeken hebt wat je kunt nakijken dan blijft er natuurlijk ook nog altijd de mogelijkheid van een defect bestaan. Mogelijk dat een tweeter niet goed wil meewerken.

Denk dat je het beste contact kunt opnemen met Sonos om dit te bekijken. Zij kunnen op afstand meekijken en beoordelen wat er mogelijk aan de hand is.

Badge +1

Zojuist een chat gehad met Izabela van Sonos. We kwamen er niet uit. Het maximale wat haalbaar was, was inderdaad Trueplay en standje 10 op Treble. Zelfs op de vraag wat het frequentiegebied van de Arc is en of de toonregeling met stappen van 3dB gaat, wist zij en haar Senior geen antwoord te geven omdat die gegevens niet beschikbaar zijn op de helpdesk. Google weet te melden dat volgens Radio Bakker het frequentiegebied van de Arc 44 - 20.000 Hz is. Dat kan waar zijn, daarom heb ik assistentie van een Sonos Sub, waarbij ik zelfs tot standje "Aardbeving" kom met Bass op +10

Als aanvulling heb ik als surround speakers 2x de Sonos Play 3, maar toch is het hoge tonen gebied volgens mij onvoldoende.

Ik ben benieuwd of er in de Community mensen zijn die een zelfde ervaring hebben, maar belangrijker nog: of het op te lossen is.

Reputatie 7
Badge +3

Zelf nog nooit iets dergelijks gelezen, eerder andersom dat mensen het te schel vinden klinken.
Is er ook gevraagd om een diagnose van je systeem te maken? 

Badge +1

Erooij dank voor je antwoord. 

Begrijp me goed: ik ben tevreden over de geschetste set. Ik vind alleen het hoge tonen bereik onvoldoende. Treble staat bij mij op +9.

Ja ik heb de berichten over schel geluid ook gelezen. Er is niet gevraagd door Sonos om een diagnose te maken. Dat moet ik dus later doen.

Vandaar ook mijn oproep aan de Community voor mensen met vergelijkbare ervaring.

Reputatie 7
Badge +3

Ik zou dan toch gewoon een diagnose maken en vervolgens bellen met Sonos. Wellicht zit er gewoon een hardwareprobleem. Standje 9 is wat mij betreft zeker heel erg hoog. Zelf heb ik een playbase en vind ik wat hogere tonen ook prettig, maar een standje 4 of 5 is toch echt max. 
 Ik adviseer dan ook om te bellen en niet te chatten. Bellen is veel directer.