Sticky

Airplay code voor Sonos

  • 8 December 2023
  • 3 reacties
  • 262 Bekeken

Hoi allemaal, ik heb twee Sonos boxen (Roam XL en een Ikea Symfonisk). Met mijn Iphone 11 probeer ik via AirPlay met die boxen te connecten. Dat lukt niet. Er wordt steeds om een code gevraagd. Geen enkele cijferreeks die op de boxen en verpakkingen staat, is de goede code. Ik heb ook geprobeerd de boxen via de Woning-app toe te voegen, maar daar is hetzelfde probleem. Hebben jullie een oplossing?

Groet, Mathijs


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hier zijn al eerder meldingen over geweest. Het enige wat daarover was terug te vinden is een factoryreset van de speakers en opnieuw beginnen. 
 

Reputatie 7

Zie hier voor meer:

https://en.community.sonos.com/smart-home-integrations-229108/airplay-password-6862064

Het zou ook nog kunnen dat je een password bij Homekit hebt staan.

Reputatie 7
Badge +3

Toevoegen aan HomeKit lukte juist ook niet gaf melder aan.

Overigens lijkt AirPlay en Sonos niet een heel gelukkige combi. Zelf ook als eens bovenstaande ervaren en toen inderdaad een reset gedaan, waarna het werkte. Verbinding met HomeKit was later weer verdwenen en krijg deze ook niet terug. Gelukkig zie ik voor mij de toegevoegde waarde niet van HomeKit waardoor ik het zo laat.

Airplay werkt nog wel, maar ook dat gebruik ik niet omdat ik alles via de Sonosapp laat lopen.