Beantwoord

Aanvulling bij Beam en Sub Mini en 2x One SL LS.

  • 20 December 2023
  • 8 reacties
  • 78 Bekeken

Beste mensen, ik heb een L vormige kamer, in het korte deel van de L staat links mijn televisie en rechts zit ik, de Beam staat bij de TV voet en Sub ernaast en de One SL links en rechts achter me.

Ik ben heel tevreden over het geluid zoals ik zit in de opstelling als ik TV kijk, in lange deel van de L zit mijn keuken en ook eettafel, als ik daar ben dan zou ik het om prijs stellen om daar ook geluid te hebben.
Is het mogelijk om bij mijn setup er nog 2 keer de One SL bij te nemen en die in de beide hoeken van lange deel van de L te plaatsen? 

Moet ik dan een set nemen (L+R) of regelt de app dat allemaal zelf?

Ik zit dus om het kamervullend te krijgen te denken aan totaal 4 keer de One SL op te stellen.
​​​​​​​

icon

Beste antwoord door Erooij 20 December 2023, 21:15

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

8 Reacties

Bij de koptekst moet AUB natuurlijk SUB zijn.

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt er daar 2 in stereo zetten. Deze komen in een aparte “kamer” te staan zoals Sonos dat noemt. Je kunt vervolgens de 2 ontstane kamers groeperen om over alle speakers geluid te krijgen.

Bij tv-geluid zal er een kleine vertraging ontstaan bij de stereo-opstelling. Bij muziek streamen geen vertraging.

De vertraging kan hinderlijk zijn doordat er een echo ontstaat.

De “kamer” met de surround-opstelling kan niet mee4 speakers bevatten dan je al hebt. Vandaar de aparte “kamer”.

Uiteraard kan je ook 1 speaker plaatsen ipv de 2 in stereo. Bijvoorbeeld 1 Era.

Je kunt er daar 2 in stereo zetten. Deze komen in een aparte “kamer” te staan zoals Sonos dat noemt. Je kunt vervolgens de 2 ontstane kamers groeperen om over alle speakers geluid te krijgen.

Bij tv-geluid zal er een kleine vertraging ontstaan bij de stereo-opstelling. Bij muziek streamen geen vertraging.

De vertraging kan hinderlijk zijn doordat er een echo ontstaat.

De “kamer” met de surround-opstelling kan niet mee4 speakers bevatten dan je al hebt. Vandaar de aparte “kamer”.

Uiteraard kan je ook 1 speaker plaatsen ipv de 2 in stereo. Bijvoorbeeld 1 Era.

Bedankt Erooij, het gaat mij er ook meer om dat ik bij eettafel en keuken ook wat diepte en geluid heb, als ik een ERA plaats blijft het voor lekker allemaal Surround?
Ik ben nu meer als tevreden als ik voor tv kijk, wil dat graag gelijk houden. 

Reputatie 7
Badge +3

Voor blijft zoals het is. Bij tv kijken zou ik dan niet groeperen en alleen de surroundset gebruiken. Bij muziek dan wel groeperen en je hebt overal prima geluid.

Ik ga er een ERA bij aanschaffen.

Voor blijft zoals het is. Bij tv kijken zou ik dan niet groeperen en alleen de surroundset gebruiken. Bij muziek dan wel groeperen en je hebt overal prima geluid.

Ik zie dat er verschillende ERA speakers zijn, is het enkel verschil in capaciteit?

Reputatie 7

Wat versta je bij een speaker onder “capaciteit”? Voor de verschillen zie hier: https://www.hellotv.nl/info/sonos-era-100-vs-era-300

De 300 kan Atmos aan.

Wat versta je bij een speaker onder “capaciteit”? Voor de verschillen zie hier: https://www.hellotv.nl/info/sonos-era-100-vs-era-300

De 300 kan Atmos aan.

Dit had ik gezien hoor, maar ging me even specifiek over mijn eerste vraag en opstelling in mijn situatie, ik zie ook dat er van beide duopacks zijn?