Ik heb een Beam, 2 x one en een Sub. Mijn vrouw houdt niet van het 5.1. geluid en persoonlijk hoef ik bv het journaal ook niet in 5.1 te volgen. Met als gevolg dat alles in een gewone opstelling staat. We vinden het wel handig (of is het gewoonte) om met een druk op de startknop (in dit geval 1 van de One's) de muziek aan te zetten. Nu heb ik het probleem dat als ik dus een film in 5.1 wil kijken, ik de sub en one's als surround moet activeren met als gevolg het introductiegeluid van (Dolby?) op zeer hoog volume uit de desbetreffende speaker knalt (katten in de gordijnen/de buurt loopt uit/enz)
Mijn vraag is of dit connectie-/introductiegeluid is uit te schakelen of is er een simpele manier om tussen het 5.1 geluid en muziekgeluid te schakelen zonder dat je alles afzonderlijk in de app moet doorlopen? Alvast bedankt
Introductiegeluid 5.1 uitschakelen?
Beste antwoord door Erooij
Op simpele wijze schakelen tussen stereo- en surroundopstelling is niet mogelijk. Je zult altijd de stereo moeten verbreken en de speakers moeten toevoegen aan een surroundopstelling.
Overigens snap ik je opmerking over het journaal niet. Ik gebruik de surroundopstelling en het geluid van de nieuwslezer komt toch echt alleen maar uit de voorspeaker.
De vraag is dus of je wel echt gebruik maakten de surroundopstelling van je Sonos of dat je steeds “kamers” zit samen te voegen.
Wanneer je echt gebruik maakt van de surroundopstelling dan kan je eventueel via de app wel de nadruk van het geluid meer naar je frontspeaker leggen. Je kunt dit voor tv en muziek apart instellen.
Overigens heb ik ook geen idee wat het genoemde dolby geluid is. Denk dat je meer info over opstelling n apparatuur moet geven.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.