Ik wens mijn muziekbibliotheek toe te voegen aan Sonos.
Hiervoor gebruik ik de informatie uit het artikel “Je muziekbibliotheek aan Sonos toevoegen” en “Voeg je muziekbibliotheek toe aan Sonos”.
- Met betrekking tot de map op mijn MacBook Pro welke mijn muziekbestanden bevat heb ik de keuze uit: de map selecteren waarin de artiesten staan met de albums, voorzien van de nummers, ofwel kiezen voor de map met het bestand “Music Library”.
Vraag 1: welke map moet ik kiezen?
- Met betrekking tot het toevoegen van het Netwerkpad van de gedeelde map aan Sonos kun je tegenwoordig kiezen voor een drietal opties welke niet in het artikel worden omschreven:
- de muziekmap selecteren
- het pad samenstellen naar de map waar de muziekmap zich bevindt
- de locatie opgeven van een netwerkapparaat
Indien ik het pad bepaal waarin de muziekmap zich bevindt volgt de melding dat de instellingen voor de bestandsdeling gewijzigd moeten worden en vraagt het systeem om de gebuikersnaam en het wachtwoord. Na opgave van mijn gebruikersnaam en wachtwoord wil het systeem Share informatie toevoegen en volgt de melding:
“Sonos kan de muziekmap niet toevoegen. Controleer de gebruikersnaam en/of het wachtwoord”
Vraag 2: Ik gebruik mijn naam en wachtwoord zoals gebruikelijk als beheerder van mijn MacBook Pro. Waar gaat het mis? NB: Ik heb de gegevens m.b.t. de bestandsdeling gecontroleerd.