Hallo allemaal,
Vorige week zijn we begonnen met de uitrol van New Search, een nieuwe functie die het gemakkelijker maakt om content te vinden in de Sonos-app.
Wat is New Search?
We introduceren een nieuw zoekvak dat in alle categorieën zoekt (Artiesten, Nummers, Albums, Afspeellijsten enz.) om je algehele zoekervaring te verbeteren. Dit betekent dat je niet langer van tevoren een categorie hoeft te selecteren om in te zoeken. In plaats daarvan worden de zoekresultaten uitgesplitst per categorie en verzameld over al je inhoudsservices, waar je eenvoudig tussen kunt schakelen bovenaan het zoekmenu.
Wanneer je een zoekopdracht uitvoert, kan je jouw zoekresultaten verfijnen op inhoudsservice in plaats van op categorie.
Om New Search te proberen, tik je op "Probeer de nieuwe zoekfunctie" in het zoekmenu.
De nieuwe zoekfunctie wordt de komende weken voor alle gebruikers uitgerold en alle gebruikers ontvangen de functie uiterlijk op 18 april.
Dit betekent dat niet iedereen direct toegang heeft tot New Search, maar je kunt het binnenkort verwachten.
Doorzoekt New Search al mijn audiobronnen?
New Search biedt momenteel geen ondersteuning voor zoeken in persoonlijke muziekbibliotheken, "Op dit apparaat"-inhoud (Android) of muziekservices met bibliotheekfunctionaliteit.
Waarom wordt mijn specifieke muziekservice niet doorzocht?
Hoewel de overgrote meerderheid van de services op Sonos beschikbaar is in New Search, zijn er enkele die nog niet compatibel zijn. We werken samen met onze partners om meer muziekservices toe te voegen aan New Search en kijken ernaar uit om deze in de loop van de tijd uit te rollen. Ondertussen blijven alle muziekdiensten compatibel met Classic Search.
Ik vond de klassieke zoekoptie leuk, kan ik die in plaats daarvan gebruiken?
Je kan schakelen tussen Klassiek zoeken en New Search door naar het zoekmenu te navigeren en op de knoppen "Terug naar klassiek zoeken" en "Probeer de nieuwe zoekfunctie" te tikken.
Gaat Classic Search verdwijnen?
Nee, gebruikers blijven de mogelijkheid hebben om klassiek zoeken te gebruiken.
Let op: We kunnen je geen toegang verlenen tot New Search voordat deze voor je beschikbaar is.
Lees hier voor meer informatie over hoe je schakelt tussen New Search en Classic Search.