Sonos introduceert New Search

Related products: Software News
Sonos introduceert New Search

Hallo allemaal,

Vorige week zijn we begonnen met de uitrol van New Search, een nieuwe functie die het gemakkelijker maakt om content te vinden in de Sonos-app.

Wat is New Search?

We introduceren een nieuw zoekvak dat in alle categorieën zoekt (Artiesten, Nummers, Albums, Afspeellijsten enz.) om je algehele zoekervaring te verbeteren. Dit betekent dat je niet langer van tevoren een categorie hoeft te selecteren om in te zoeken. In plaats daarvan worden de zoekresultaten uitgesplitst per categorie en verzameld over al je inhoudsservices, waar je eenvoudig tussen kunt schakelen bovenaan het zoekmenu.

Wanneer je een zoekopdracht uitvoert, kan je jouw zoekresultaten verfijnen op inhoudsservice in plaats van op categorie.

 

New Search op Sonos

Om ​​New Search te proberen, tik je op "Probeer de nieuwe zoekfunctie" in het zoekmenu.

De nieuwe zoekfunctie wordt de komende weken voor alle gebruikers uitgerold en alle gebruikers ontvangen de functie uiterlijk op 18 april.

Dit betekent dat niet iedereen direct toegang heeft tot New Search, maar je kunt het binnenkort verwachten.

Doorzoekt New Search al mijn audiobronnen?

New Search biedt momenteel geen ondersteuning voor zoeken in persoonlijke muziekbibliotheken, "Op dit apparaat"-inhoud (Android) of muziekservices met bibliotheekfunctionaliteit.

Waarom wordt mijn specifieke muziekservice niet doorzocht?

Hoewel de overgrote meerderheid van de services op Sonos beschikbaar is in New Search, zijn er enkele die nog niet compatibel zijn. We werken samen met onze partners om meer muziekservices toe te voegen aan New Search en kijken ernaar uit om deze in de loop van de tijd uit te rollen. Ondertussen blijven alle muziekdiensten compatibel met Classic Search.

Ik vond de klassieke zoekoptie leuk, kan ik die in plaats daarvan gebruiken?

Je kan schakelen tussen Klassiek zoeken en New Search door naar het zoekmenu te navigeren en op de knoppen "Terug naar klassiek zoeken" en "Probeer de nieuwe zoekfunctie" te tikken.

Gaat Classic Search verdwijnen?
Nee, gebruikers blijven de mogelijkheid hebben om klassiek zoeken te gebruiken.

Let op: We kunnen je geen toegang verlenen tot New Search voordat deze voor je beschikbaar is.

 

Lees hier voor meer informatie over hoe je schakelt tussen New Search en Classic Search.

New Search geeft geen resultaten uit de eigen muziekbibliotheek (op een NAS). Het is dus een nutteloze wijziging.


New Search geeft geen resultaten uit de eigen muziekbibliotheek (op een NAS). Het is dus een nutteloze wijziging.

 

Voor jou...


Duurt de uitrol langer dan gepland? Ik kan deze functionaliteit nog niet gebruiken. 
Meer mensen die dit ervaren?


Hier al eventjes in gebruik. Ik vind het een stuk makkelijker en overzichtelijker om muziek te vinden.


New Search geeft geen resultaten uit de eigen muziekbibliotheek (op een NAS). Het is dus een nutteloze wijziging.

 

Voor jou...

Nee, voor iedereen die een muziekbibliotheek heeft. En dus is het een productwijziging die geen recht doet aan de behoeften van een substantieel deel van de gebruikersgroep. En dus is het een nutteloze wijziging.


New Search geeft geen resultaten uit de eigen muziekbibliotheek (op een NAS). Het is dus een nutteloze wijziging.

 

Voor jou...

Nee, voor iedereen die een muziekbibliotheek heeft. En dus is het een productwijziging die geen recht doet aan de behoeften van een substantieel deel van de gebruikersgroep. En dus is het een nutteloze wijziging.

Je kunt natuurlijk nooit over een nutteloze wijziging schrijven wanneer jezelf het nut niet ziet. Voor vele anderen zal het wel prima zijn en dan heeft het dus nut. Zo vind ik persoonlijk alles rond spraakbediening nutteloos maar daarmee kan het voor iemand anders wel heel prettig zijn.

Overigens was dit al vermeld inner aankondiging en kan dus geen verrassing zijn. Uit die tekst maak ik op dat dit mogelijk nog een toekomstige aanvulling kan zijn. Prima dus.


En je kunt weer terug naar klassiek……


New Search geeft geen resultaten uit de eigen muziekbibliotheek (op een NAS). Het is dus een nutteloze wijziging.

 

Voor jou...

Nee, voor iedereen die een muziekbibliotheek heeft. En dus is het een productwijziging die geen recht doet aan de behoeften van een substantieel deel van de gebruikersgroep. En dus is het een nutteloze wijziging.

zucht :-(…. zo jammer 


New Search geeft geen resultaten uit de eigen muziekbibliotheek (op een NAS). Het is dus een nutteloze wijziging.

 

Voor jou...

Nee, voor iedereen die een muziekbibliotheek heeft. En dus is het een productwijziging die geen recht doet aan de behoeften van een substantieel deel van de gebruikersgroep. En dus is het een nutteloze wijziging.

Je kunt natuurlijk nooit over een nutteloze wijziging schrijven wanneer jezelf het nut niet ziet. Voor vele anderen zal het wel prima zijn en dan heeft het dus nut. Zo vind ik persoonlijk alles rond spraakbediening nutteloos maar daarmee kan het voor iemand anders wel heel prettig zijn.

Overigens was dit al vermeld inner aankondiging en kan dus geen verrassing zijn. Uit die tekst maak ik op dat dit mogelijk nog een toekomstige aanvulling kan zijn. Prima dus.

Het gaat er niet om dat ik het een nutteloze wijziging vind. Relevant is hier dat Sonos een productwijziging doorvoert die niet voor alle gebruikersgroepen een verbetering is. En dat is niet de goede manier om met je klanten om te gaan.


Waarom dan niet? Ze zeggen dat het nog niet werkt en voor de rest is het wat het is en voldoende voor heel veel gebruikers.


Waarom dan niet? Ze zeggen dat het nog niet werkt en voor de rest is het wat het is en voldoende voor heel veel gebruikers.

Ik erken dat jij en wellicht veel andere gebruikers tevreden zijn. Dat staat niet ter discussie. Mijn punt is dat Sonos een productwijziging uitbrengt die voor een deel van de gebruikerspopulatie een vermindering van de dienstverlening inhoudt. En dat is geen goede zaak.


Wat is er minder aan dan? Je kan toch de oude zoekfunctie blijven gebruiken


Wat is er minder aan dan?

Gebruikers met een eigen muziekcollectie hebben niets aan de nieuwe zoekoptie. Dát is wat er minder aan is.

Je kan toch de oude zoekfunctie blijven gebruiken

Dat is waar, maar zoals ik, hierboven al schreef: daar gaat het niet om: Sonos brengt een productwijziging uit die voor een deel van de gebruikerspopulatie een vermindering van de dienstverlening inhoudt. En dat is geen goede zaak.


Wat is die vermindering dan, je hoeft de nieuwe functie niet te gebruiken


Wat is die vermindering dan

De onmogelijkheid om te zoeklen in de eigen muziekbibliotheek.

je hoeft de nieuwe functie niet te gebruiken

Dit heb ik hierboven al beantwoord.


Ik heb alles nogmaals doorgelezen maar ik snap het echt niet.

Er is een “oude” manier van zoeken die gewoon nog blijft bestaan met de functionaliteit die er was, er is nu extra een nieuwe manier van zoeken, waarbij het zoeken in de eigen bibliotheek (nog) niet is toegevoegd. Je verliest dus geen enkele functionaliteit en je kan ook niet spreken over een nutteloze vernieuwing. Sterker nog, er is een uit reiding van functionaliteit waarbij er nog een beperking is voor de eigen bibliotheek. Uiteraard is dat jammer en daar zal Sonos ongetwijfeld aan werken om dat wel gerealiseerd te krijgen, maar je kunt voor nu echt niet zeggen dat “het een vermindering van functionaliteit” is.


Waarbij het nog de vraag is of het inderdaad nog om “een substantieel deel van de gebruikersgroep” gaat. Zeker gezien de opkomst van muziekservices en omdat Sonos slechts een database van 65.000 nummers toestaat is deze functie voor de minder geïnteresseerden en de muziekliefhebbers steeds minder interessant geworden. Liever als de nieuwe zoekfunctie uitbreiden tot eigen verzamelingen zou ik een uitbreiding van de 65k limiet willen.

Overigens werkt de nieuwe zoekfunctie volgens mij wel op Plex. Een folderview in Plex zou overigens een goede oplossing zijn.