'Op dit mobiele apparaat' voor Android-controller niet meer ondersteund

Related products: Software News
'Op dit mobiele apparaat' voor Android-controller niet meer ondersteund

 Vanaf 23 mei 2023 ondersteunen de Sonos S1- en S2-apps voor Android niet langer de functie 'Op dit mobiele apparaat' om lokaal opgeslagen audiobestanden rechtstreeks naar Sonos-apparaten te streamen.

Naarmate er nieuwere versies van mobiele besturingssystemen worden uitgebracht, kan dit soms de manier veranderen waarop informatie tussen apparaten wordt gedeeld, en deze functie is niet langer compatibel met nieuwere versies van het Android-besturingssysteem.

Hoewel deze functie niet langer beschikbaar is in de app, weten we dat lokale audiobestanden belangrijk zijn voor onze luisteraars en we blijven andere opties aanbieden om te genieten van gedownloade nummers op Sonos, waaronder

  • De catalogus streamen vanaf een muziekservice. Er zijn meer dan 100 muziekservices beschikbaar op Sonos, vele met enkele miljoenen nummers.

Zie ons artikel over 'Muziekservices toevoegen' om aan de slag te gaan.

Bij sommige muziekservices kun je je eigen muziekbestanden uploaden naar een cloud-opslagdienst zoals bijvoorbeeld YouTube Music, waarmee je met een gratis account tot wel 100.000 bestanden kunt uploaden. Services waarmee je bestanden kunt uploaden naar een cloudopslag:

Door te streamen via muziekservices of cloudopslag heb je toegang tot je muziek zonder je telefoon.

  • Je kunt muziekbestanden van je Android-apparaat afspelen op een ondersteund Sonos-product via Bluetooth.

Lees hier meer over 'Bluetooth gebruiken op Sonos'.

  • Een Music Library-share instellen op een Network Attached Storage (NAS)-drive. Je moet de schijf beschikbaar hebben in je netwerk wanneer je muziek wilt afspelen, maar je bibliotheek kan eenvoudig worden overgezet naar deze apparaten, als deze er nog niet op staat.

Zie ons artikel over 'Een NAS-drive gebruiken met Sonos' om aan de slag te gaan.

  • Heb je een Sonos Play:5, Five, Connect, Connect:Amp, Port, Amp, Era 100 of Era 300 (met de Line-In dongle), dan heb je een Sonos speler met een Line-In aansluiting. Met behulp van Line-In kun je muziek rechtstreeks afspelen vanaf elk apparaat dat erop is aangesloten, naar elke speler in huis.

Lees hier meer over 'Lijningang gebruiken op Sonos'.

We blijven iedereen bij deze verandering ondersteunen en helpen je bij de nodige stappen om naar je favoriete nummers op Sonos te blijven luisteren.

Sonos is heel erg goed bezig met het demotiveren van de klanten om bij sonos te blijven.

Het begon al met de overgang van Gen 1 naar Gen 2 waardoor ik een play 5 regelrecht de prullenbak in kon gooien.
Helaas hebben ze bij Sonos nog nooit gehoord van backwards compatibility.

En na de komst van Gen 2 was ik VERPLICHT om een useraccount aan te maken. Tot zover mijn privacy die nu naar de vaantjes is.
Tevens ben ik sindsdien mijn systeem regelmatig tot zeer regelmatig kwijt en herkent hij mijn componenten gewoon niet.

En nu wordt er ook nog van iedereen verwacht dat ze zomaar even een NAS uit de kast trekken (ik zie mezelf nog geen 60000 nummer uploaden naar de cloud).

Ik heb het wel een beetje gehad met sonos en ga op zoek naar iets dat wel naar behoren werkt en naar alle waarschijnlijkheid vele malen goedkoper is.


🖐️


Deze doet het altijd…

 

 


Old school.

Werkt inderdaad altijd. :-)


Sonos is heel erg goed bezig met het demotiveren van de klanten om bij sonos te blijven.

Het begon al met de overgang van Gen 1 naar Gen 2 waardoor ik een play 5 regelrecht de prullenbak in kon gooien.
Helaas hebben ze bij Sonos nog nooit gehoord van backwards compatibility.

En na de komst van Gen 2 was ik VERPLICHT om een useraccount aan te maken. Tot zover mijn privacy die nu naar de vaantjes is.
Tevens ben ik sindsdien mijn systeem regelmatig tot zeer regelmatig kwijt en herkent hij mijn componenten gewoon niet.

En nu wordt er ook nog van iedereen verwacht dat ze zomaar even een NAS uit de kast trekken (ik zie mezelf nog geen 60000 nummer uploaden naar de cloud).

Ik heb het wel een beetje gehad met sonos en ga op zoek naar iets dat wel naar behoren werkt en naar alle waarschijnlijkheid vele malen goedkoper is.

Een beetje een overtrokken reactie. Natuurlijk vervelend als je dit gewend bent, maar iPhone gebruikers kunnen dit al een paar jaar niet meer: ook daar werd de functie door het OS instabiel gemaakt.

De overgang van S1 naar S2 heeft er hoogstens voor gezorgd dat nieuwe devices niet konden worden gegroepeerd met hele oude, als jouw Play 5. Geen reden om die weg te doen, zeker niet als je nog geen S2 only spullen hebt….. Technisch gezien was de overgang begrijpelijk en Sonos heeft het uiteindelijk netjes gedaan door S1 (op apparaten die soms als meer dan 15 jaar oud zijn) te blijven ondersteunen.

Alles dat met internet verbonden is heeft een user account, Sonos al langer voor de S1/S2 split. Als je ook een smart phone hebt, mag je over Sonos niet klagen.

Dat je je systeem regelmatig kwijt bent ligt aan jouw omstandigheden - Sonos biedt hulp. Al gedaan?

Jij hebt 60.000 nummers op je telefoon? Die kunnen dan evt. ook op een laptopje. Dan blijven ze bereikbaar.

Ik ben best benieuwd op welk merk je terechtkomt. En of dat nog zeker 15 jaar voor ondersteuning zorgt…….


U bent duidelijk door Sonos betaald 


U bent duidelijk door Sonos betaald 

Wat een domme reactie.

Iedereen die hier dus reageert wat je niet uitkomt wordt dan dus kennelijk door Sonos betaald. 

 


Liever dom dan hypocriet

 


Ho even mensen hier is het veel te warm voor. 

Er zijn nog wel mogelijkheden om je eigen muziek af te kunnen spelen op je Sonos speakers. Dat is in een ander berichtje op dit forum besproken misschien heb je daar iets aan. 


@Lucdc Een opmerking die onjuist is. Sonos medewerkers zijn als zodanig herkenbaar. Helaas heeft Sonos mij alleen nog maar geld gekost - en wat tijd om andere Sonos- gebruikers (hopelijk) op het juiste spoor te zetten. Dat laatste geldt ook voor de post hierboven waarop jij reageert. Ik begrijp niet waarom dat tot zo'n verdachtmaking moet leiden.

Degene die ik antwoord post feitelijk onjuiste informatie (dat hij zijn Play 5 niet meer kon gebruiken door de S1/S2 switch). Daarnaast wijs ik hem op de mogelijkheden voor hulp van Sonos bij de verbindingsproblemen die hij meldt en geef weer dat ik het niet met hem eens ben dat door het verplicht moeten hebben van een user account zijn privacy “naar de vaantjes” is. Ook geef ik een andere mogelijkheid aan waarbij hij van zijn muziek kan blijven genieten - de ervaring van iPhone-gebruikers is dat de feature om bestanden van je telefoon te kunnen afspelen op Sonos niet terugkomt.

Ook Youtube Music (free) en iBroadcast (ook gratis) zouden je de mogelijkheid moeten geven van je muziek te blijven genieten. Daar gaat het toch uiteindelijk om.


Liever dom dan hypocriet

 

Ik vind deze definitie van hypocriet:

“•iemand die voordoet bepaalde waarden te huldigen, maar zich er zelf niet aan houdt”

Past toch aardig bij jezelf. Denk eerst even na voordat je van alles over anderen schrijft. 106Rally is een zeer gewaardeerd forumlid, die alle velen op het juiste spoor heeft weten te zetten. 


Ok mijn excuses dan.