Skip to main content
News

Nieuwste software-update - Begin oktober '25

• October 8, 2025
  • 13 reacties
  • 937 Bekeken
Forum|alt.badge.img+2

Hoi allemaal!

Eerder vandaag hebben we een update uitgebracht voor de Sonos-app op iOS en Android, en ook een update voor onze firmware (Player). Bekijk hieronder snel wat er veranderd is. Als je wilt weten wat er de afgelopen maanden is veranderd, bekijk dan onze App Release Notes hier en onze Systeem (Player) Release Notes hier.

Ook deze keer werken we met een gefaseerde uitrol. Het kan dus zijn dat de update al voor je klaarstaat in de App Store, of dat je even geduld zal moeten hebben, tot de update beschikbaar is voor je.

In de app-update:

iOS - 80.30.35

Android - 80.30.31

Snel scrollen in de wachtrij voor Android

Verbeteringen aan de wachtrij: je kunt nu naar het huidig afgespeelde nummer in een wachtrij springen, en sneller door lange wachtrijen scrollen.

Android 8 & 9 worden niet langer ondersteund

Voor gebruikers van Android 8 en 9: de Sonos-app zal werken in een niet-ondersteunde modus. Dit betekent dat de app geen updates meer ontvangt, en beperkt is tot de bedieningselementen voor het afspelen van muziek. Om toegang te krijgen tot alle systeemconfiguratie-opties, moet je updaten naar Android 10 of hoger.

Overige wijzigingen:

• Kleine UI-verbeteringen (Android).
  • Verbeteringen aan de bruikbaarheid van 'swipe-to-dismiss' op iOS.
  • Verbeterde prestaties bij het bewerken van afspeellijsten op iOS.

In de Player-update:

Nieuwe firmwareversie - 91.0-70011

Fix voor enkele problemen die plopgeluiden kunnen veroorzaken op de Arc Ultra

Let op: met deze update worden enkele van de gemelde plopgeluiden op de Arc Ultra opgelost. Denk er wel aan dat deze geluiden ook kunnen komen door kabels of andere apparatuur/software die het signaal storen.

Blijft het probleem toch aanhouden? Neem dan contact op met ons supportteam, indien je dat nog niet gedaan zou hebben.

Deel gerust je feedback, die wordt (zoals altijd) erg gewaardeerd!

Astrid L

13 Reacties

Bakie
Forum|alt.badge.img+1
  • Enthusiast
  • October 10, 2025

Mijn vriendin en ik hebben allebei een eigen huis met elk een eigen Sonos-systeem. Sinds een paar updates moet ik elke keer opnieuw inloggen op mijn eigen systeem zodra ik thuis ben. Of het duurt super lang voordat de Sonos-app mijn speakers vindt. Dit terwijl ik helemaal niet het systeem van mijn vriendin gebruik via de app.

Dit is echt irritant en gebeurt nu al zo’n half jaar. Vóór die updates had ik hier helemaal geen last van. Zelfs als ik wel eens haar Sonos-systeem gebruikte via mijn app, hoefde ik nooit opnieuw in te loggen en vond de app meteen mijn speakers.

Weet iemand wat dit kan zijn of hoe ik dit kan oplossen?

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • October 10, 2025

Dit probleem ervaar ik ook zonder dat ik bij iemand anders geweest ben.

Met enige regelmaat duurt het spontaan heel lang voordat het systeem gevonden is. Naast de Sonos software gebruik ik onder iOS ook de app Clic voor Sonos. Bij deze app wordt het systeem altijd direct gevonden en is de reactie-tijd van alles ook veel sneller.

Advies van Sonos is om telefonisch contact op te nemen met de helpdesk. Ik vraag mij echter af wat daar het nut van kan zijn omdat Clic wel goed werkt. Voor mij toch het bewijs dat er grondig iets mis is met de app van Sonos zelf.

• Novice
  • October 20, 2025

Als ik eerlijk ben, verlang ik weer terug naar mijn Onkyo versterker. Enige nadeel daarbij waren de hoeveelheid snoeren.

wat een gedoe telkens als er weer een update is: 100x alles weer koppelen want alles is weer niet op mijn netwerk te vinden🤢🫣

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • October 20, 2025

Ik heb al heel wat jaren Sonos, heb tegenwoordig de nodige problemen maar die herken ik absoluut niet.

• Junior
  • October 26, 2025

Heb sinds paar dagen geen airplay meer niet op iphone en niet op macbook 

alles al gereset opnieuw geïnstalleerd verandert niks , was altijd goed 

106rallye
  • October 27, 2025

Gereset of gereboot? Wat is “alles”?

• Junior
  • October 27, 2025

Gereset of gereboot? Wat is “alles”?

sonos one sl opnieuw geïnstalleerd app verwijdert en opnieuw ingelogd

en modem kpn opnieuw opgestart 

kan sonos niet meer vinden in airplay.

Ronald22
Forum|alt.badge.img+3
  • Rising Star
  • October 27, 2025

Denk dat je dit moet zoeken op je telefoon 

• Junior
  • October 27, 2025

Denk dat je dit moet zoeken op je telefoon 

niks verandert op de telefoon 

sonos was ineens weg uit airplay op macbook in de muziek app

en zie ze ook niet meer op telefoon airplay 

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • October 27, 2025

Volgens mij was er dan naar 1 ding mogelijk en dat is een volledige reset van het Sonosapparaat. Je raakt dan wel opgeslagen instellingen e.d. kwijt. 

https://support.sonos.com/nl-nl/article/reset-your-sonos-product

• Junior
  • October 27, 2025

Volgens mij was er dan naar 1 ding mogelijk en dat is een volledige reset van het Sonosapparaat. Je raakt dan wel opgeslagen instellingen e.d. kwijt. 

https://support.sonos.com/nl-nl/article/reset-your-sonos-product

beste Erooij had ik ook al 2 keer gedaan hielp niet. 

maar heb nu iets anders gevonden vond iets over authenticatie  heb dat nu uitgezet en daar was sonos weer. 

even een linkje erbij voor de instelling 

https://support.sonos.com/nl-nl/article/adjust-connection-security-settings

106rallye
  • October 27, 2025

Je moest het dus inderdaad op je telefoon zoeken?

• Junior
  • October 27, 2025

Je moest het dus inderdaad op je telefoon zoeken?

Ja klopt in de app van sonos , is denk ik met update gekomen zelf niks gedaan.