Skip to main content

Nieuwste Software-update - Begin december '25

• December 4, 2025
  • 7 reacties
  • 223 Bekeken
mike.h
Forum|alt.badge.img

Hallo iedereen!

Eerder vandaag hebben we een update uitgerold op iOS en Android voor de Sonos App en ook een update voor onze firmware (Speler). Bekijk hieronder even snel wat er is veranderd. Als je geïnteresseerd bent in wat er de afgelopen maanden is veranderd, bekijk dan onze App Release Notes hier, evenals onze Systeem (Speler) Release Notes hier.

Nogmaals, dit zal een Gefaseerde Uitrol zijn. Het kan zijn dat de update al voor je klaarstaat in de App Store of je zult nog even geduld moeten hebben tot deze voor jou beschikbaar wordt.

In de App update:

iOS - 80.34.37

Android - 80.34.40

Extra muziekbibliotheekinstellingen voor Android

Albums kunnen nu worden gegroepeerd op Compilaties of Albumartiest (of niet gegroepeerd gelaten), en mappen kunnen worden gesorteerd op Naam nummer, Nummernummer, of Bestandsnaam.

In de Speler update:

Nieuwe Firmwareversie - 92.0-71170

Oplossingen:

• Problemen met het delen van Mac Muziekbibliotheek
    • Een probleem met het indexeren van gedeelde muziekbibliotheken is opgelost.
  • SVC bug fixes die de algehele responstijden van de speler/app verbeteren
  • Probleem met moderne apparaten en grote SMB-shares is opgelost.

Deel gerust jullie feedback, die wordt zoals altijd zeer gewaardeerd!

Mike H

7 Reacties

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • December 5, 2025

Geen idee wat een SVC bug is, maar wanneer er iets geschreven wordt over responstijden dan spitsen mijn oren. 
Helaas worden mijn apparaten niet meer voorzien van de nieuwste firmware, maar het probleem van zeer trage respons bij een combinatie van Playbase en play 1’s in surround blijft maar voortduren. 
Dit ondanks het feit dat Sonos dit ooit als bug heeft erkend. 

Probleem is dus dat je eigenlijk nooit weet of het nu wel of niet opgelost zou moeten zijn. Feit is dat ik meer dan 20 seconden zit te wachten alvorens volume reageert of de pauzestand actief wordt.

106rallye
  • December 5, 2025

@Erooij Zit je nog op S1 (omdat je zegt dat je niet de nieuwste updates krijgt) of inmiddels weer op S2 (omdat je nogsteeds geen goede responstijd zegt te hebben).

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • December 6, 2025

Ik zit weer op S2 omdat ik de S1 app verschrikkelijk vind t.o.v. S2. Met de updates bedoel ik de firmware, welke niet meer gelijk loopt met de modernere apparatuur.

Ik blijf het een vreemde zaak vinden dat het met de app Clic voor Sonos allemaal wel goed werkt en met de app van Sonos zelf niet. Over het algemeen werk ik nu dus met Clic, hetgeen prima werkt maar dat is een app met abonnement. De hoop blijft dus op Sonos gevestigd, maar ik ben bang dat dat een ijdele hoop is.

106rallye
  • December 6, 2025

Sinds kort heeft S2 inderdaad aparte software voor de oudere devices. Dit was juist bedoeld om te zorgen dat ze nog lang mee kunnen, zie https://support.sonos.com/nl-nl/article/legacy-product-update

Vervelend dat je last blijft houden van dit probleem.

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • December 6, 2025

Het is inderdaad vervelend. Gelukkig is er de oplossing met een echt geweldig programma al Clic voor Sonos.

Ben echter van mening dat wanneer het met een externe app goed werkt, er ook een oplossing vanuit Sonos zou moeten zijn. Begin de hoop echter op te geven.

• Novice
  • December 7, 2025

Al mijn speakers zijn verdwenen..heeft dit te maken met deze nieuwe update? Ik krijg ze ook niet opnieuw gekoppeld. Net mijn beam proberen te koppelen. Proces duurde een hele tijd.  Na verloop van tijd kreeg ik bericht dat hij gekoppeld is, maar ik zie hem toch niet in mijn app staan. 

106rallye
  • December 7, 2025

App gereset?