Skip to main content
News

Nieuwe speler en app-update beschikbaar! 🔊

Related products:Software News
  • September 2, 2025
  • 10 reacties
  • 278 Bekeken
mike.h
Forum|alt.badge.img

🗣️ Hoi allemaal 🔊

Vandaag hebben we een update uitgebracht voor iOS en Android, en ook een kleine patch voor onze firmware (Player). Hieronder vind je een overzicht van wat er veranderd is. Als je wilt zien wat er de afgelopen maanden is veranderd, bekijk dan hier onze App Release Notes, en hier onze System (Player) Release Notes.

Zoals bij de meeste updates, is dit een gefaseerde uitrol. Dat betekent dat je de update mogelijk wel (of niet) op je systeem zult ontvangen. Sommige iOS-gebruikers hebben dit in het verleden omzeild door rechtstreeks naar de App Store te gaan. Als je de update nog steeds niet ziet, probeer dan de App Store te verversen door op de Account-pagina (waar al je wachtende app-updates staan) naar beneden te vegen, alsof je een webpagina ververst.

In de app-update:

Android & iOS - 80.27.6

• Snel scrollen in de wachtrij voor iOS
    • Je kunt nu snel scrollen in de wachtrij, en als je de wachtrij opent, springt deze meteen naar het nummer dat op dat moment speelt.
  • Groepsvolume-sync met haptische feedback
    • Wil je al je kamers op hetzelfde volumeniveau? Schuif de groepsvolume-regelaar helemaal naar links, wacht op een korte trilling, en nu volgen al je kamers het groepsvolume.

Zodra je de app hebt geüpdatet, moet je ook het systeem (de Players) updaten.

In de Player-update:

Firmware - 90.0-68140

• Opgelost: onverwachte toename in de basweergave.

• Opgelost: probleem waarbij Trueplay-tuning mislukte op de Arc Ultra met een Sub of surrounds.

Deel zoals altijd gerust je feedback (over de nieuwe groepsvolume-sync, of eigenlijk over alles), het team en ik stellen dat echt enorm op prijs! 🙏🏽

10 Reacties

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • September 3, 2025

Het is jammer dat ik er weer over moet beginnen, maar hoe zit het nu met de enorm trage volumeregeling en pauzeren op een combi van Playbase en play 1s?

De kreet “bugfixes” geeft mij steeds weer hoop, maar tot op heden is deze bug niet gefixt.

Het moet toch echt beter kunnen werken, een app als Clic voor Sonos lukt het wel. Ik kan iedereen met IOs aanraden om deze app eens te proberen. Het is even wennen en heeft een aantal minder prettige kanten, maar ook een aantal fantastische oplossingen zoals widgets en scenes die als voorkeur ingesteld kunnen worden.

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • September 6, 2025

Binnen een paar dagen wederom een update (80.27.08) van de app, zou het dan toch ………….? Helaas, de vertragingen zijn er nog.

En wat zegt Sonos? Helemaal niets over deze update en de status van dit, zoal medewerkers van Sonos zelf zeggen, bekend probleem.

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • September 16, 2025

Weer een update van de iOS app, wederom bugfixes. Helaas wederom geen oplossing voor de vertraging in de volumeregeling.

Waarom lukt het een 3e partij wel om de volumeregeling gewoon op orde te hebben. Petje af voor Clic voor Sonos. Ik hoop nogsteeds op een oplossing en niet het standaard antwoord dat het onderkend is en “er wordt aan gewerkt”. ​@mike.h  en ​@Astrid L  Dit probleem speelt niet dagen, niet weken maar maanden. 

• September 17, 2025

Ik hoop nog steeds met je mee!
Kom eens met een reactie Sonos

Forum|alt.badge.img+2
  • Enthusiast
  • September 18, 2025

Hoi ​@Erooij & ​@Ron H 

Eerst en vooral: dankjewel voor jullie feedback. Die wordt oprecht gewaardeerd en is intern al doorgegeven.

Wat betreft de vertraging in volumeregeling: de laatste updates, waarbij er een scheiding is gemaakt tussen oudere en nieuwere speakers, zouden de snelheid moeten hebben verbeterd. Kunnen jullie even nakijken voor me of jullie op de laatste update zitten?

Voor de app update is dat:  iOS - 80.28.32 OF Android - 80.28.36
Voor de Player update is dat Firmware - 91.0-68261

Op deze support pagina vind je hoe je de app- en firmware versie kan nakijken in je Sonos app.

Mocht je de laatste update hebben, en toch nog steeds problemen ondervinden met de snelheid, zou ik aanraden om contact op te nemen met Sonos support. Met een systeemdiagnose kunnen zij nét wat meer doen dan wat ik aan hulp kan bieden via de forums, vrees ik.

Hopelijk helpt dit!

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • September 18, 2025

@Astrid L Het gaat om een combinatie van Playbase en 2 play 1’s. Dit firmware immer ga ik dus niet halen.

Alles is geüpdatet naar de recentste versie. De vertraging is hetzelfde zoals deze maanden terug is ontstaan. Vanaf dat moment was de opmerking dat dit bekend was en er aan gewerkt zou worden. 
Uit jouw bericht zou kunnen blijken dat een vertraging opgelost zou zijn voor nieuwere apparaten omdat er nergens een vermelding wordt gemaakt naar het firmware nummer van de oude.

Zou dit nu wel of niet opgelost moeten zijn voor ALLE apparatuur? Ik heb geen verandering gemerkt en zoals aangegeven heb ik dit probleem niet met de IOS app Clic voor Sonos.

Bakie
Forum|alt.badge.img+1
  • Enthusiast
  • September 19, 2025

Kunnen jullie niet bij volume regeling een optie toevoegen dat je ook een volume kan intikken ipv alleen maar schijven? Ik wil soms het volume aanpassen maar door het geschuif krijg ik hem dan niet op het juiste volume (cijfer).

Ronald22
Forum|alt.badge.img+3
  • Rising Star
  • September 19, 2025

Als je links of rechts tikt gaat het volume met 1 stapje omlaag of omhoog 

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • September 19, 2025

Dat hebben ze inderdaad prima geregeld. Probleem bij mij, en anderen met oudere spparatuur , is dat wanneer je de schuif versteld er eerst niets gebeurt en na een aantal seconden springt hij weer terug naar de oude stand. Vervolgens duurt het weer een tijdje en dan krijg je als je mazzel hebt het ingestelde volume. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Enthusiast
  • September 19, 2025

@Astrid L Het gaat om een combinatie van Playbase en 2 play 1’s. Dit firmware immer ga ik dus niet halen.

Alles is geüpdatet naar de recentste versie. De vertraging is hetzelfde zoals deze maanden terug is ontstaan. Vanaf dat moment was de opmerking dat dit bekend was en er aan gewerkt zou worden. 
Uit jouw bericht zou kunnen blijken dat een vertraging opgelost zou zijn voor nieuwere apparaten omdat er nergens een vermelding wordt gemaakt naar het firmware nummer van de oude.

Zou dit nu wel of niet opgelost moeten zijn voor ALLE apparatuur? Ik heb geen verandering gemerkt en zoals aangegeven heb ik dit probleem niet met de IOS app Clic voor Sonos.

Het zou met die update inderdaad opgelost moeten zijn voor alle apparatuur, “legacy” apparatuur incluis. Meer info daarover vind je hier.
Als het probleem dus blijft aanhouden, denk ik dat je best een systeemdiagnose maakt en even contact opneemt met m’n collega’s van support. 😅