Skip to main content

📲 Nieuwe Sonos App Update Nu Beschikbaar! 🔊

Related products:Software News
  • May 27, 2026
  • 0 reacties
  • 34 Bekeken
Liz P.
Forum|alt.badge.img

Hallo allemaal! We hebben een nieuwe app-update live staan voor zowel iOS als Android — hier is een kort overzicht van wat er is veranderd. Wil je de volledige geschiedenis zien van waar we mee bezig zijn geweest? Bekijk onze App Release Notes hier en Systeem (Speler) Release Notes hier.

Zoals altijd is dit een gefaseerde uitrol — zie het als een golf; niet iedereen krijgt het op hetzelfde moment. Als je iOS gebruikt en het een duwtje in de rug wilt geven, ga dan naar de App Store, veeg omlaag op je Account-pagina (degene die openstaande updates toont) en vernieuw de pagina. Dat werkt meestal!

Wat is er nieuw:

App Update 

iOS — 85.01.2

Android — 85.01.4

• In-app instelling om SonosNet in of uit te schakelen - Hiermee kun je SonosNet per huishouden in- of uitschakelen.
  • Over mijn systeem - Verbindingstype - De 'Over mijn systeem'-pagina toont nu hoe elk Sonos-product verbonden is met je netwerk.

Heb je technische vragen over een van deze functies? Laat ze hieronder achter — ik neem ze mee naar ons technische team voor meer gedetailleerde antwoorden. 👇

SonosNet Q&A

Wat is SonosNet? SonosNet is het oorspronkelijke, toegewijde draadloze mesh-netwerk van Sonos waarmee je Sonos-producten met elkaar kunnen communiceren. Zie het alsof Sonos een eigen privé wifi-netwerk bouwt speciaal voor je speakers — dit was vooral handig in de tijd dat wifi thuis nog niet zo betrouwbaar was. Een bedraad Sonos-product fungeert als de brug die alles met elkaar verbonden houdt.

Moet ik SonosNet uitschakelen op mijn moderne netwerk? Voor de meeste moderne, snelle routers kan het uitschakelen van SonosNet er juist voor zorgen dat alles soepeler verloopt. Nieuwere routers gebruiken wifi-technologie die soms kan conflicteren met het mesh-netwerk van SonosNet. Door het uit te schakelen, kan je systeem volledig leunen op je eigen thuisnetwerk.

Hoe schakel ik SonosNet uit? Ga naar Systeeminstellingen → Netwerken → SonosNet uitschakelen in de Sonos-app (versie 85 of hoger vereist).

Is het uitschakelen van SonosNet hetzelfde als het uitschakelen van wifi op één speaker? Niet helemaal. Het uitschakelen van wifi op een enkele speaker is een lokale wijziging, terwijl het in zijn geheel uitschakelen van SonosNet een systeembrede verandering is — het zorgt ervoor dat je hele Sonos-systeem stopt met het opbouwen van een eigen intern mesh-netwerk. Dit kan helpen bij het oplossen van verbindingsproblemen in meer complexe thuisnetwerken.

Zoals altijd is feedback welkom — goed, slecht, of alles daartussenin. We lezen het oprecht allemaal. 🙏