Beschikbaar vanaf 10 juni, Sonos Arc, de premium smart soundbar voor tv, muziek en meer. Arc introduceert de meest indrukwekkende home cinema-beleving van Sonos tot nu toe. Laat je meeslepen door je al je films, games, muziek en meer met rijk en realistisch 3D-geluid dat Dolby Atmos-surround ondersteunt.
Indrukwekkend geluid én elegant design.
Een soundbar als geen andere. Elf krachtige drivers, waaronder speciale elliptische woofers en in een hoek geplaatste zij-tweeters, zorgen voor heldere details en een indrukwekkende bass. Past perfect in elk interieur.
Met zijn langwerpige en naadloze design kan Arc discreet aan de muur worden gehangen of onopvallend onder de tv worden geplaatst. Een magnetische sensor merkt het direct als Arc aan de muur is bevestigt en stelt de EQ dan slim bij om de resonantie van de bass te verminderen.
Stream je muziek, radioprogramma's, podcasts en meer vanaf je favoriete services met de Sonos-app of Apple AirPlay 2 wanneer je tv uitgeschakeld is. Hoor ieder woord Arc is speciaal afgesteld door met een Oscar bekroonde geluidstechnici. Zij hebben ervoor gezorgd dat stemmen worden benadrukt zodat je het verhaal altijd kunt volgen.
Bouw je thuisbioscoop verder uit. Sluit je Sub draadloos aan en maak een stereopaar met One SL-achterspeakers voor een luisterbeleving die je nog meer meesleept.
Wat meer details over Sonos Arc:
Simple to set-up. Sluit Arc aan op de stroom en sluit hem vervolgens op je tv aan met de HDMI-ARC-kabel. Breng uw telefoon naar Arc om automatisch wifi-inloggegevens te koppelen en veilig over te dragen met behulp van Near Field Communication (NFC).
HDMI eARC. Een simpele verbinding via HDMI eARC of ARC houdt de installatie eenvoudig en maakt de weergave van weergaloos geluid mogelijk.
Dolby Atmos. Speel Atmos- en Atmos-gecodeerde audio af uit je verzameling en favoriete services via de HDMI-ARC- of eARC-verbinding van je tv.
Led-statuslampje Geeft de status van de speaker en microfoon aan en past zich aan het omgevingslicht van de kamer aan, zodat het lampje zichtbaar is, maar niet afleidt.
Automatische synchronisatie met afstandsbediening Sonos Arc maakt via één kabel verbinding met de HDMI eARC-poort van je tv, zodat er automatisch met je afstandsbediening wordt gesynchroniseerd.
Control your way.Je bedient hem met de volledig nieuwe Sonos-app, de afstandsbediening van je tv, je stem via de Google Assistent, Apple AirPlay 2 en meer.
Schakel uit voor privacy Je kunt de microfoon met één tik uitschakelen. Het ledlampje is bedraad en schakelt ook uit, zodat je weet dat je spraakassistent niet meeluistert.
Spraakversterking Benadrukt de frequenties van menselijke stemmen om dialogen duidelijker te laten klinken.
Nachtmodus Beperkt de intensiteit van harde geluidseffecten.
Tune with Trueplay.Trueplay. Geniet van geweldig geluid dat met behulp van Trueplay perfect wordt afgestemd en aangepast op je ruimte en installatie. Arc wijzigt de tuning automatisch op basis van de andere speakers die deel uitmaken van je home cinema-systeem en of je luistert naar muziek of de tv.
Afmetingen en gewicht De afmetingen zijn (H x B x D) 87 mm x 1141,7 mm x 115,7 mm en Arc weegt 6,25 kg.
Pre-order vandaag op Sonos.com in prachtig zwart of wit met matte finish voor € 899.
Bladzijde 5 / 7
Met betrekking tot die surround-effecten vraag ik me af wat je verwachting was. De Arc kan Atmos aan, via ADMI-ARC allen als je TV DD+ naar de Arc stuurt (compressed Atmos). Ik zie je niet spreken over achterspeakers, dus met alleen een Arc heb je enkel geluid van voor en, áls je Atmos hebt, vanaf je plafond gereflecteerd van boven - geen echt "surround” dus.. Je TV is van 2016, zo lijkt het (https://www.philips.nl/c-p/55PUS7600_12/7600-series-superslanke-4k-uhd-tv-powered-by-androidtm-met-driezijdig-ambilight-en-pixel-precise-ultra-hd), zodat ik mij afvraag of hij DD+ doorstuurt naar de Arc. Wat zegt de Sonos App (Instellingen-Systeem-Over mijn systeem) en wat zegt de app van bijvoorbeeld Netflix over het geluid?
Ivm reonovatie heb de achter speakers nog niet aangesloten. Dus nu alleen Arc en Sub. Dus ja alleen geluid van voren, maar zou wel duidelijk naar plafond en naar zijkanten moeten gaan. In Sonos app stat Dolby Digital 5.1. bij byv. The Higway Men. En bij muziek (zonder TV) zou ik toch goed stereo moeten horen en niet alleen hoofdzakelijk uit het midden. Heb als achterspeakers normaal de play 3's, denk er over deze vervangen voor One's. Ook enig idee of dat verschil maakt als surroundspeaker?
Hoe bepaald Netflix welk geluid je krijgt? Zag op internet dat Bright in Atmos was. Zie dat bij mij niet staan. Dacht ook dat Highway Men Atmos was.
Maar kan je TV Atmos uitgeven? Als ik zie wat je app weergeeft, gebeurt dat nu niet (Dolby Digital 5.1 in plaats van DD+). Als je TV, bijvoorbeeld vanaf de Netflix-app geen DD+ naar de Arc stuurt heb je geen Atmos. Netflix bepaalt dat op basis van wat de TV vraagt.
De One's zijn kleiner dan de Play:3. Ik zie geen nut in een vervanging.
Bij muziek zou ik wel een stereo-effect verwachten, maar het is een soundbar, dus qua stereoplaatsing heeft dat zijn beperkingen. Aan de andere kant: het is wel een goeie soundbar. Heb je al een Trueplay gedaan?
Maar kan je TV Atmos uitgeven? Als ik zie wat je app weergeeft, gebeurt dat nu niet (Dolby Digital 5.1 in plaats van DD+). Als je TV, bijvoorbeeld vanaf de Netflix-app geen DD+ naar de Arc stuurt heb je geen Atmos. Netflix bepaalt dat op basis van wat de TV vraagt.
De One's zijn kleiner dan de Play:3. Ik zie geen nut in een vervanging.
Dan zal het dus wel aan de TV liggen. We HDMI ARC, Maar geeft dus Atmos door.
@Janson Je bedoelt “geeft geen Atmos door"?
Heb je bij de instellingen van je TV gekeken? Daar daar iets over DD+ of Atmos? Mogelijk kan een nieuwe versie van de app dit nog toevoegen.
Overigens zie ik dat je een diagnose hebt verstuurt en afwacht tot Sonos daarop reageert. Zo werkt dit niet: als je een diagnose verstuurd hebt, schrijf je het nummer op en neem je contact op met Sonos. Sonos ziet namelijk niet van wie de diagnose afkomstig is. Ze kijken pas als ze van jou het nummer gekregen hebben.
Heb je bij de instellingen van je TV gekeken? Daar daar iets over DD+ of Atmos? Mogelijk kan een nieuwe versie van de app dit nog toevoegen.
Overigens zie ik dat je een diagnose hebt verstuurt en afwacht tot Sonos daarop reageert. Zo werkt dit niet: als je een diagnose verstuurd hebt, schrijf je het nummer op en neem je contact op met Sonos. Sonos ziet namelijk niet van wie de diagnose afkomstig is. Ze kijken pas als ze van jou het nummer gekregen hebben.
Bedoel ik idd geeft geen Atmos door. Bij TV kan ik alleen voor meerkanaals kiezen. Had idd al contct met Sonos gehad en afgesproken de diagnose te sturen (nummer doorgegeven).
Bedoel ik idd geeft geen Atmos door. Bij TV kan ik alleen voor meerkanaals kiezen. Had idd al contct met Sonos gehad en afgesproken de diagnose te sturen (nummer doorgegeven).
Contact met Philips gehad. Deze TV heeft wel HDMI ARC, maar ondersteund geen Atmos. Hier moet ik dan eerst maar leven :) Bedankt voor je reacties!
Contact met Philips gehad. Deze TV heeft wel HDMI ARC, maar ondersteund geen Atmos. Hier moet ik dan eerst maar leven :) Bedankt voor je reacties!
Welke type van Philips TV heb je? Technisch gezien zijn hun TV’s al sinds 2017 in staat om het Dolby Atmos signaal te versturen via Dolby Digital Plus. Alleen de implementaties is niet altijd correct.
Hierdoor kan het zijn dat de ingebouwde Android apps geen Dolby Atmos ondersteunen en ook via ARC aangesloten toestellen is dit niet mogelijk.
Dit ondanks dat hun handleiding wel degelijk beschrijft dat Dolby Atmos mogelijk is als je Multikanaal (bypass) inschakelt. De enige mogelijkheid is voorlopig tot wanneer Philips hun software fixt om Kodi te installeren en daar dan de Netflix add-on te gebruiken. Enkel op die manier verkrijg je Dolby Atmos.
Welke type van Philips TV heb je? Technisch gezien zijn hun TV’s al sinds 2017 in staat om het Dolby Atmos signaal te versturen via Dolby Digital Plus. Alleen de implementaties is niet altijd correct.
Hierdoor kan het zijn dat de ingebouwde Android apps geen Dolby Atmos ondersteunen en ook via ARC aangesloten toestellen is dit niet mogelijk.
Dit ondanks dat hun handleiding wel degelijk beschrijft dat Dolby Atmos mogelijk is als je Multikanaal (bypass) inschakelt. De enige mogelijkheid is voorlopig tot wanneer Philips hun software fixt om Kodi te installeren en daar dan de Netflix add-on te gebruiken. Enkel op die manier verkrijg je Dolby Atmos.
We hebben 55pus7600. Dit is een van de eerste Android tv's van Philips. Denk je dat het daar dan ook met Kodi wel wekt. Gebruikte kode in het verleden via een raspberry pi wel.
We hebben 55pus7600. Dit is een van de eerste Android tv's van Philips. Denk je dat het daar dan ook met Kodi wel wekt. Gebruikte kode in het verleden via een raspberry pi wel.
Neen, ik vrees dat het niet voor die televisie zal gaan werken. Het productiejaar van jouw model is 2015. Pas vanaf het productiejaar 2017 zou de televisie Dolby Atmos kunnen. Maar zoals eerder gezegd is de implementatie ervan niet perfect.
Hoi Allemaal,
Hij is bevestigd en ik ondervind geen enkel probleem wat het geluid betreft. Met of zonder Sub. En met de achterspeakers (2 x de One Gen 2) wel of niet aangekoppeld.
In zijn eentje klinkt hij als.klok, en met alle toeters en bellen klinkt hij nog beter. Blij mee.
Net setje
De arc wordt in tegenstelling tot de playbar natuurlijk met HDMI aangesloten. Is het altijd zo dat het langer duurt tot er tv geluid is, met optisch was dit er direct. Nu duurt het toch een flink aantal seconden.
De arc wordt in tegenstelling tot de playbar natuurlijk met HDMI aangesloten. Is het altijd zo dat het langer duurt tot er tv geluid is, met optisch was dit er direct. Nu duurt het toch een flink aantal seconden.
Is bij mij ook zo. Ook wil hij elke avond de afstandsbediening koppelen.
Hoi Allemaal,
Hij is bevestigd en ik ondervind geen enkel probleem wat het geluid betreft. Met of zonder Sub. En met de achterspeakers (2 x de One Gen 2) wel of niet aangekoppeld.
In zijn eentje klinkt hij als.klok, en met alle toeters en bellen klinkt hij nog beter. Blij mee.
Ziet er prima uit. Het is inderdaad genieten met deze nieuwe arc, het geluid is vooraan veel breder nu vind ik persoonlijk. Maar zoals altijd valt er over smaak niet te twisten. Zou wel mooi zijn met extra frontspeakers, maar wordt dan wel een kostbare centerspeaker zo
De ARC een week geleden besteld. Is er al enig zicht op de levertijd? De eerste lading was klaarblijkelijk of Klein of echt snel verkocht. Ik kan niet wachten….
Net setje
Hoi @Difke
Heb mezelf verwend met een andere tv (binnenkort foto) Een Philips 65Oled804/12. Komt beter uit met de Sonos Arc.
Nee de reden is dat mijn vorig jaar aangeschafte tv een Philips 55Oled803/12 geen Atmos ondersteunde. Ook al zeiden ze van wel.
Overigens prima opgelost door Platte tv, mij hoor je daar niet over klagen. Echt niet
Je hebt groot gelijk, af en toe mag je jezelf eens verwennen , we werken er ook hard genoeg voor.
Wel ben ik stilletjes jaloers aant worden
Echt knap
Hoi @Difke en meelezers,
Hierbij het beloofde plaatje. Kan nu volop genieten van de Sonos Arc.
Deze Philips 65Oled804/12 ondersteunt de Arc, en mijn oren genieten van de explosie aan geluid. Zowel bij films als bij muziek.
Komende tijden alle Dolby Atmos content van Netflix beluisteren. Of ik de film wel wil zien of niet, voorlopig gaan we voor het geweldige geluid wat de Sonos Arc mijn kamer binnen strooit, of moet ik gooien schrijven.
Hey @SimonSonos ,
Wauw, nu ben je klaar voor de actie
Goede keuze, alles vormt samen een mooi geheel.
Geniet van het prachtige beeld en mooi geluid.
Klasse
Even voor diegenen die meelezen; ik neem aan dat de linker- en rechterspeakers die op de foto in beeld zijn geen rol spelen bij het tv-geluid. Waarschijnlijk gebruik je die voor stereo effect bij muziek, of….?
Eea kan verwarrend overkomen omdat Sonos aangeeft geen 7.1 te ondersteunen en velen hier steeds weer op terugkomen in dit forum of dat zij de soundbar als een soort middenspeaker wensen, met een los linker en rechter kanaal.
Hoi @Erooij , en @Difke
Je hebt gelijk Erooij zijn voor de muziekbeleving, had die gekocht bij de Beam destijds. Dus ze worden gebruikt voor de stereo beleving. Ik was in de veronderstelling dat mensen die gebruik maken van Sonos daar wel van op de hoogte waren.
Ik neem aan voordat mensen geld uitgeven aan een systeem, dat zij zich eerste een beetje inlezen voordat ze het een en ander gaan aanschaffen. Volgens mij is daar de prijs ook wel naar. Goed bij deze rechtgezet.
En ook jij hebt gelijk Difke, volop genieten van deze set.
Ben er blij en gelukkig mee. En daar gaat het om. Wensen zijn er nog wel, zodra er weer geld is dan wil ik nog graag een Sub (Luxe) Dan kan ik die koppelen aan de Play 5, dan hoef ik niet iedere keer de setting te veranderen.
Leuk om te horen dat je er gelukkig mee bent en plezier aan hebt.
Het is je van harte gegund
@SimonSonos, het verbaasd mij ook steeds weer, maar zelfs bij dit soort uitgaven lijken impulsaankopen te zitten. Ik heb er zelf een paar jaar over gedaan alvorens op Sonos over te stappen. Eerst veel lezen en sparen.
Nooit spijt gehad en altijd een goede werking, maar ik wist ook exact wat mij te wachten stond.
Veel genot van je Arc, helaas kan ik hem niet kwijt.
Hoi @Erooij en andere meelezers,
Ik heb mij ook vooraf laten inlichten. Mijn retailer voor al mijn producten die te maken hebben met beeld en geluid (Platte tv) Geen reclame hoor, daar heb ik geen belang bij. Ik kom niet verder dan daar, al jaren tevreden. Ik doe dus niet aan vergelijken en zoeken naar waar het een paar euro's scheelt. Ze zijn goed in het serieus nemen van jou (in dit geval ik) als klant met je wensen en ideeën.
Ook nemen ze uitgebreid de tijd om je alles te laten horen wat jij wil, niet alleen wat apparatuur betreft, maar ook de muziek die jij het liefst hoort. Ik denk dat ik wat Sonos betreft wel 3 uur de tijd heb genomen om te luisteren. Onder het genot van koffie (sloten) En die 3 uur begonnen pas nadat ik ruim twee uur andere zaken beluisterd heb. Sonos is dus echt mijn keuze geweest. (ze laten het aan jou)
O ja dat sparen is een noodzakelijk kwaad, Het Is niet goedkoop maar dan heb je wel wat staan in je huis. En alles hoeft niet in een keer aangeschaft te worden.
Wat jammer dat je de ruimte niet hebt voor de Sonos ARC, weet bijna zeker dat je het zeer zou waarderen. Ik sta er elke dag opnieuw versteld van wat hij mij laat horen. En als ik hem zie hangen, maakt mij dat blij en gelukkig. Het is natuurlijk niet het eerste belang in je leven, maar toch.
Hopelijk kom je nog een keertje op een plek terecht waar je hem wel kwijt kan. Ik zou het je zeker gunnen.
Bijna twee maanden geleden besteld. Ik begrijp corona-perikelen. Maar ik word nu wel ongeduldig: is er al enig zicht op levering/voorraad van de ARC?
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.