Skip to main content

Beschikbaar vanaf 10 juni, Sonos Arc, de premium smart soundbar voor tv, muziek en meer. Arc introduceert de meest indrukwekkende home cinema-beleving van Sonos tot nu toe. Laat je meeslepen door je al je films, games, muziek en meer met rijk en realistisch 3D-geluid dat Dolby Atmos-surround ondersteunt.

gDPrqohEcTtlvh3z-VhLcDWkjSQcvF6kfbae8hYJL9f3qCoeO99JEZMSypXIvv0dEnhazA_gQe_VJg8Ouf7FVu0MW2deiLdvxDcXVCBRfBUqkEC8w9GZyXi5TMklqxth2h1ntzYY

Indrukwekkend geluid én elegant design.

Een soundbar als geen andere. Elf krachtige drivers, waaronder speciale elliptische woofers en in een hoek geplaatste zij-tweeters, zorgen voor heldere details en een indrukwekkende bass. Past perfect in elk interieur.

Met zijn langwerpige en naadloze design kan Arc discreet aan de muur worden gehangen of onopvallend onder de tv worden geplaatst. Een magnetische sensor merkt het direct als Arc aan de muur is bevestigt en stelt de EQ dan slim bij om de resonantie van de bass te verminderen.

Stream je muziek, radioprogramma's, podcasts en meer vanaf je favoriete services met de Sonos-app of Apple AirPlay 2 wanneer je tv uitgeschakeld is. Hoor ieder woord Arc is speciaal afgesteld door met een Oscar bekroonde geluidstechnici. Zij hebben ervoor gezorgd dat stemmen worden benadrukt zodat je het verhaal altijd kunt volgen.

h6mWKpU4plieA4zoaKsTORSFe6jsdqACPe-ILHnh5QQhif6O0tPRYo20eESGfAA_wEAQaOTcSu6cPakBkSE9yCLNd9PChSqW-n1Qf1NPp1h4XkMQx2PJHBGHaahJiXoTlOy-W1AD

Bouw je thuisbioscoop verder uit. Sluit je Sub draadloos aan en maak een stereopaar met One SL-achterspeakers voor een luisterbeleving die je nog meer meesleept.

Wat meer details over Sonos Arc:

• Simple to set-up. Sluit Arc aan op de stroom en sluit hem vervolgens op je tv aan met de HDMI-ARC-kabel. Breng uw telefoon naar Arc om automatisch wifi-inloggegevens te koppelen en veilig over te dragen met behulp van Near Field Communication (NFC).
  • HDMI eARC. Een simpele verbinding via HDMI eARC of ARC houdt de installatie eenvoudig en maakt de weergave van weergaloos geluid mogelijk.
  • Dolby Atmos. Speel Atmos- en Atmos-gecodeerde audio af uit je verzameling en favoriete services via de HDMI-ARC- of eARC-verbinding van je tv.
  • Led-statuslampje  Geeft de status van de speaker en microfoon aan en past zich aan het omgevingslicht van de kamer aan, zodat het lampje zichtbaar is, maar niet afleidt.
  • Automatische synchronisatie met afstandsbediening Sonos Arc maakt via één kabel verbinding met de HDMI eARC-poort van je tv, zodat er automatisch met je afstandsbediening wordt gesynchroniseerd.
  • Control your way. Je bedient hem met de volledig nieuwe Sonos-app, de afstandsbediening van je tv, je stem via de Google Assistent, Apple AirPlay 2 en meer.
  • Schakel uit voor privacy Je kunt de microfoon met één tik uitschakelen. Het ledlampje is bedraad en schakelt ook uit, zodat je weet dat je spraakassistent niet meeluistert.
  • Spraakversterking Benadrukt de frequenties van menselijke stemmen om dialogen duidelijker te laten klinken.

• Nachtmodus Beperkt de intensiteit van harde geluidseffecten.

• Tune with Trueplay. Trueplay. Geniet van geweldig geluid dat met behulp van Trueplay perfect wordt afgestemd en aangepast op je ruimte en installatie. Arc wijzigt de tuning automatisch op basis van de andere speakers die deel uitmaken van je home cinema-systeem en of je luistert naar muziek of de tv.
  • Afmetingen en gewicht De afmetingen zijn (H x B x D) 87 mm x 1141,7 mm x 115,7 mm en Arc weegt 6,25 kg.

Pre-order vandaag op Sonos.com in prachtig zwart of wit met matte finish voor € 899.

Geen enkel probleem

Dat gaat zeker werken als set, alvast veel plezier ermee! Let op dat je voor de Arc de Sonos S2 app nodig hebt, update dus  wanneer dit beschikbaar is eerst je huidige systeem naar S2 en voeg dan de Arc toe in de app aan het huidige systeem.

Hoi Allemaal,

Als hij bevalt dan komt hij ook hier in huis te hangen
Komende woensdag ga ik luisteren.
Als hij voldoet dan ga ik hem zeker bestellen.

Wat is wel jammer vind is de extra netwerk poort die weggelaten is. Ik vond dat wel handig namelijk. Of ik moet verkeerd hebben gekeken natuurlijk. 

Iemand foto’s van de aansluitingen achteraan?

Mij is het niet duidelijk hoe de Arc op de TV / systeem moet worden aangesloten.

Nu heb ik een Sonos Playbase en deze is via een Digitale audio-ingang aangesloten op de TV. Mijn systeem bestaat nu uit de Playbase en twee One SL (links & rechts)

In tegenstelling tot de playbasemoet de Arc met een HDMI-kabel op je tv worden aangesloten.

In tegenstelling tot de playbasemoet de Arc met een HDMI-kabel op je tv worden aangesloten.

Ach ok, dan heb ik HDMI aansluitingen op TV tekort :disappointed_relieved:

Moet deze op de ARC aansluiting van de TV komen of maakt het niet uit?

@SarahV De One SL’s als achterspeakers zo neem ik aan? Qua aansluiting is het voor mij de vraag waarom je een Arc wilt. Gaat het om de mogelijkheden van de Arc (DD+, Atmos) en kun je die ook gebruiken (je hebt een zeer recente TV), of wil je meer/beter geluid? Want dan zou je volgens mij ook de Arc gewoon via de Sonos-adaptor op de optische aansluiting moeten kunnen zetten. Persoonlijk vind ik HDMI handiger (geen geklooi met de afstandsbediening - waarbij ik me nu realiseer dat ik niet weet of de Arc ook een eigen ir-ontvangsmogelijkheid heeft). De Arc moet dan wel op de HDMI-ARC (daar zal een deel van de verklaring voor de naam inzitten).

Inderdaad, de One SL’s zijn de achterspeakers. De reden van aankoop ARC is omdat ik een soundbar wil die aan de muur hangt. Heb hier pas renovatiewerken gedaan en o.a. de TV aan de muur bevestigd. De ARC komt eronder te hangen. De Playbase nam teveel plaats in en gaat in de tweedehandsverkoop.

Heb geen heel recente TV dus die Atmos/DD+ … is niet zo belangrijk voor mij.

Dus als ik het begrijp kan je de ARC ook via optische ingang aansluiten?

Wordt de Arc met adapter voor optisch geleverd? Ik zie dat niet terug in de aankondiging. Mogelijk dat het zo is en dan is dat inderdaad een optie. Zoals aangegeven beperk je je dan wel in de mogelijkheden en zul je de Arc niet optimaal benutten. 
Ben overigens ook benieuwd naar een luistertest waarbij de Arc een gewone standaard tv uitzending ontvangt. Prachtig alle proefopstellingen met maximaal haalbare geluidsinformatie, maar hoe is de praktijk? Bij proefopstellingen van tv’s ziet het er ook optimaal uit, waarna je het thuis maar moet afwachten hoe het van je provider binnenkomt.

Hoi Allemaal,

Geluisterd bij Platte tv en aansluitend besteld.

Het is een muur van geluid.

En klinkt meer dan goed

Misschien een suffe vraag, maar kan je 1 Sonos One en 1 Sonos one SL combineren als achterspeakers? Of moeten het echt 2 Sonos One’s of 2 Sonos One’s SL zijn?

Ik wilde laatst een Play-1 combineren met een Sonos One SL en dat kan niet, daarom vraag ik het.

Dat kan ja 👍

Ik heb 2 play 5’s (gen2) die ik graag als front speakers wil gebruiken (en ja, ik realiseer met dat dit overkill is). Bij de playbar of beam was dit niet mogelijk. Gaat dit wel mogelijk zijn met de arc i.c.m. de S2 software?

Is het een bezwaar om de arc bover de tv te hangen? TV staat op een meubel dat net niet diep genoeg is :)

Thx!

Ik kan verkeerd zijn, maar denk niet dat dit mogelijk gaat zijn om de P5’s te gebruiken als frontspeakers icm de Arc.

De Arc te hoog hangen kan de Dolby Armoz ervaring en het geluid in het algemeen beïnvloeden, maar het zal geen totale ramp zijn hoor.

Hoi Allemaal,

En klinkt meer dan goed

Nu kom jij wel van een Beam af dat beduidend minder power heeft dan een Arc, dus al snel een “muur van geluid” ik ben meer benieuwd naar het verschil met een Playbar.

Iemand dit al gehoord??

Hoi Allemaal,
En klinkt meer dan goed

Nu kom jij wel van een Beam af dat beduidend minder power heeft dan een Arc, dus al snel een “muur van geluid” ik ben meer benieuwd naar het verschil met een Playbar.

Iemand dit al gehoord??

Hoi @Langbeest en andere,

Dat klopt maar de Beam heeft hier ondersteuning van een Sub en twee x de One als achterspeakers.
En de twee play 5 gen 2 gebruik ik als stereo weergave. 

Dus mijn oren zijn wel verwend. Ik heb wel geluisterd naar de Playbar vorig jaar bij aanschaf van de Beam.
Gisteren niet naar geluisterd (beetje dom)
Volgende week nog een luisterafspraak maken bij Platte tv om het verschil te horen.

Hoi Allemaal,

Filmpje Niet kijken als je hem zelf wil uitpakken. :grinning:
Wel leuk om te kijken.

Wel grappig dat de Arc nu te testen is. Dan kan hij dus op de S1-software?

Wel grappig dat de Arc nu te testen is. Dan kan hij dus op de S1-software?

Nee dat denk ik niet @106rallye 
Om de Arc te demonstreren hadden ze daar de nieuwste software al op hun systemen zitten S2 dus.

Is nu in Beta versie

Is nu in Beta versie

Hoi  @Langbeest 
Dat klopt helemaal, de laatste Beta versie was in hun bezit.
werkt goed zeiden ze.

Hoi Allemaal,

Hoera :grinning: Ik heb iets om naar uit te kijken

Op maandag 15-06-2020, tussen 10.00 en 12.00, komt onze collega Job de onderstaande artikelen bij u thuis installeren en ophangen, wij verwachten ongeveer 1 uur bezig te zijn met deze installatie:

-Sonos Arc Zwart
-Sonos Wallmount Muurbeugel voor Sonos Arc (ARCWMWW1B)

U heeft hierbij gekozen voor een levering met installatie. 

Dit staat er op de Sonos site Arc, stroomkabel, HDMI-kabel, optische audio-adapter, snelstartgids, juridische informatie en garantievoorwaarden

Dit staat er op de Sonos site Arc, stroomkabel, HDMI-kabel, optische audio-adapter, snelstartgids, juridische informatie en garantievoorwaarden

uhhhhh oke ….. en nu??