Skip to main content

Google Assistent betreedt nieuwe landen op Sonos.

Related products:Partner News

Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?
Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk.

77 Reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Enthusiast
  • 144 reacties
  • 2 augustus 2019
Daar heb je volgens mij minimaal een Google home Mini voor nodig.
Deze stuurt de play aan

Forum|alt.badge.img+1
  • Enthusiast
  • 13 reacties
  • 2 augustus 2019
Sonos123 schreef:
Daar heb je volgens mij minimaal een Google home Mini voor nodig.
Deze stuurt de play aan

Hoi Sonos123,

Ik heb twee Sonos One's in stereo staan, die ik kan besturen via spraak, alles lukt behalve het aansturen van de twee Play:1's lukt niet.

106rallye
  • 8407 reacties
  • 2 augustus 2019
Heb je de Play:1’s ook toegevoegd aan Google Assistent? Zie https://www.iculture.nl/nieuws/sonos-google-assistent-nederland-belgie/
Al hebben ze geen microfoon, ze zouden dus wel aan te sturen moeten zijn door andere speakers.

Forum|alt.badge.img+1
  • Enthusiast
  • 13 reacties
  • 3 augustus 2019
@106rallye
Ik heb de 'Google Assistant' opnieuw geïnstalleerd en nu werkt het naar behoren (de Play's kan in nu aansturen via de One) Alleen ontbreekt 'TuneIn' op de Play:1's maar daar beschikken ze niet over. Dit kan wel via de 'Connect' Ik ben tevreden 😌

Forum|alt.badge.img+1
  • Enthusiast
  • 13 reacties
  • 3 augustus 2019
Met de Sonos One commando b.v.b 'Speel radio Veronica in de Achterkamen' lukt het mij niet om muziek van TuneIn, op mijn twee in stereo opgestelde Play:1's en Connect, af te spelen. Met Spotify heb ik geen problemen. Heeft hier iemand een verklaring of oplossing voor? Met de Iphone app heb ik geen problemen.

106rallye
  • 8407 reacties
  • 3 augustus 2019
wat is het antwoord van Google als je dit vraagt?

Forum|alt.badge.img+1
  • Enthusiast
  • 13 reacties
  • 4 augustus 2019
106rallye schreef:
wat is het antwoord van Google als je dit vraagt?

Wisselend 'Dit kan ik nog niet.' of 'Ik weet niet hoe dit moet.'

106rallye
  • 8407 reacties
  • 4 augustus 2019
En als je “via TuneIn” toevoegt aan je opdracht?

Forum|alt.badge.img+1
  • Enthusiast
  • 13 reacties
  • 4 augustus 2019
106rallye schreef:
En als je “via TuneIn” toevoegt aan je opdracht?

Ik ga dit maandagavond even proberen.

Forum|alt.badge.img+1
  • Enthusiast
  • 13 reacties
  • 5 augustus 2019
Met het Sonos One commando: 'Speel radio Veronica in de Achterkamen via TuneIn.' lukt het mij niet om muziek van TuneIn, op mijn twee in stereo opgestelde Play:1's en Connect, af te spelen. Google meldt het volgende: 'Sorry het lijkt erop dat TuneIn niet beschikbaar is op deze mediadienst.' Heeft hier iemand een verklaring of oplossing voor? Met de IPhone Sonos app heb ik hier geen problemen mee.

106rallye
  • 8407 reacties
  • 5 augustus 2019
Hmmm. Dan ben ik ook even uitgepraat.....

Tim S
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Sonos Medewerker
  • 5248 reacties
  • 8 augustus 2019
Houter schreef:
Met het Sonos One commando: 'Speel radio Veronica in de Achterkamen via TuneIn.' lukt het mij niet om muziek van TuneIn, op mijn twee in stereo opgestelde Play:1's en Connect, af te spelen. Google meldt het volgende: 'Sorry het lijkt erop dat TuneIn niet beschikbaar is op deze mediadienst.' Heeft hier iemand een verklaring of oplossing voor? Met de IPhone Sonos app heb ik hier geen problemen mee.

Wil je vragen ons even te bellen waarin we onderzoek kunnen doen.
Contact gegevens kan je vinden op deze webpagina.

Forum|alt.badge.img
  • Enthusiast
  • 16 reacties
  • 25 september 2019
De handleiding die hier wordt weergeschreven voor het toevoegen van een spraakassistent is niet up to date..
Althans niet met de nieuwe software...

Bovendien wanneer ik deze wil toevoegen krijg ik de melding dat dit nog niet beschikbaar is in mijn land (België)

Wanneer komt dit?
Duurt al enkele maanden...

106rallye
  • 8407 reacties
  • 25 september 2019
Als je je Sonos-account op Nederland zet doet hij het wel. De nieuwe app is inderdaad even wennen.

Tim S
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Sonos Medewerker
  • 5248 reacties
  • 26 september 2019
skank1 schreef:
De handleiding die hier wordt weergeschreven voor het toevoegen van een spraakassistent is niet up to date..
Althans niet met de nieuwe software...

Bedankt voor 't aanmerken, zal kijken wanneer we deze informatie op 't forum kunnen aanpassen.
Ben al flink bezig geweest met de Hulp Artikelen aanpassen voor de nieuwe layout van de app.

• Novice
  • 1 reactie
  • 30 september 2019
Hartstikke leuk dat Sonos ook nederlands ondersteund... Maar af en toe ben ik helemaal klaar met mijn Sonos one en dan ga ik naar een andere kamer waar een Google assistant staat die het wel gewoon doet.

Wat is er aan de hand?

Op het moment dat ik bij de Sonos One "Ok Google" roep dan licht het lampje netjes op. Ik vraag wat in het Nederlands en dan lijkt de Sonos One iets te doen... En na een tijdje....

Helemaal niets! Niets geen reply of wat dan ook.

Ik vind het vreselijk dat ik 400 euro uitgeef voor een product die het 80% van de tijd het niet doet wat ik vraag.
Overigens voordat iemand roept dat ik alleen Nederlands moet instellen... Dat gaat niet omdat ik ook IFTTT gebruik en die is vooralsnog in het Engels. Tevens heb ik totaal geen problemen met de Google devices. Die ondersteunen netjes beide talen.

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • 4392 reacties
  • 30 september 2019
Het lijkt mijn vrouw wel........... en ja, die is nog veel duurder. 😉

Frank N
Forum|alt.badge.img+3
  • Retired Sonos Staff
  • 1569 reacties
  • 2 oktober 2019
Bazzline schreef:
Hartstikke leuk dat Sonos ook nederlands ondersteund... Maar af en toe ben ik helemaal klaar met mijn Sonos one en dan ga ik naar een andere kamer waar een Google assistant staat die het wel gewoon doet.

Wat is er aan de hand?

Op het moment dat ik bij de Sonos One "Ok Google" roep dan licht het lampje netjes op. Ik vraag wat in het Nederlands en dan lijkt de Sonos One iets te doen... En na een tijdje....

Helemaal niets! Niets geen reply of wat dan ook.

Ik vind het vreselijk dat ik 400 euro uitgeef voor een product die het 80% van de tijd het niet doet wat ik vraag.
Overigens voordat iemand roept dat ik alleen Nederlands moet instellen... Dat gaat niet omdat ik ook IFTTT gebruik en die is vooralsnog in het Engels. Tevens heb ik totaal geen problemen met de Google devices. Die ondersteunen netjes beide talen.

Hi Bazzline, we helpen je graag om dit soort problemen op te lossen. Mocht het een paar keer misgaan met je One maak dan een diagnose en plaats het resulterende nummer hier.

Volg graag de volgende stappen in de app om een diagnose te maken:
Instellingen > Hulp & Tips > Diagnose verzenden > Verzenden.
Doe dit binnen 20 minuten nadat een probleem zich voordoet.

Stuur graag het nummer dat in beeld verschijnt terug als reactie op deze email.

Het is ook belangrijk om te weten dat de Google Assistant in het algemeen nog altijd in een testfase zit en dat is ook het geval voor de Google Assistant op Sonos. Het kan zijn dat niet alles ten alle tijden naar behoren zal werken.

Andyman30
Forum|alt.badge.img
  • Novice
  • 2 reacties
  • 13 oktober 2019
Beste,

Sinds de nieuwe layout (instellingen ipv meer...) kan ik nergens meer de optie vinden voor het toevoegen van een spraakassistent?

edit: OK gevonden. Waarom verstoppen ze deze functie onder Hulp&Tips? 😕

Difke
Forum|alt.badge.img+3
  • Rising Star
  • 910 reacties
  • 13 oktober 2019
Dat zal misschien nog gewijzigd worden in de toekomst.

• Novice
  • 3 reacties
  • 7 november 2019

En hoever staat het voor de uitrol van Google assistent op SOnos in België? 

dendirk
  • Junior
  • 9 reacties
  • 11 november 2019
Bennys schreef:

En hoever staat het voor de uitrol van Google assistent op SOnos in België? 

Werkt bij mij in Belgie, gewoon op online account land naar nederland wijzigen dan GA installeren daarna land terug op Belgie

• Novice
  • 3 reacties
  • 12 november 2019

Top… effe proberen

Forum|alt.badge.img
  • Junior
  • 22 reacties
  • 10 januari 2020

En hoe kan het werken voor Belgie zonder wijzigingen op het online account? ???????

of wanneer komt dit nu EINDELIJK in orde ????????????

Ook Alexa zou stilletjesaan mogen werken. 

Ik kocht mijn Sonos systeem met de gedachte dat dit zou werken door de misleidende reclame!!!

• Novice
  • 3 reacties
  • 10 januari 2020

Werkt prima hoor... 

Even online account naar Nederland zetten.

Google installeren en voila... 

Daarna kan je het gerust terug zetten naar belgië. 

Werkt al enkele maanden perfect hier. 

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ben je akkoord dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen