Skip to main content

Google Assistent betreedt nieuwe landen op Sonos.

Related products:Partner News

Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?
Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk.

77 Reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Enthusiast
  • 144 reacties
  • 4 juli 2019
Wat ik jammer vind is dat als je b.v. via de Google home b.v. Netflix via een Chromecast bekijkt, je gewoon - oké Google ..stop - kan zeggen.
Dan stopt Netflix gewoon.

Als je dit met de Sonos doet, krijg je te horen dat er een fout is opgetreden, en dat je specifiek een apparaat moet benoemen.

Maar welk commando je daar dan voor moet geven is mij onduidelijk.
Van alles geprobeerd...

Tim S
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Sonos Medewerker
  • 5248 reacties
  • 4 juli 2019
Sonos123 schreef:
Wat ik jammer vind is dat als je b.v. via de Google home b.v. Netflix via een Chromecast bekijkt, je gewoon - oké Google ..stop - kan zeggen.

Als je dit met de Sonos doet, krijg je te horen dat er een fout is opgetreden, en dat je specifiek een apparaat moet benoemen.

Van alles geprobeerd...

Wat is de benaming van je Chromecast binnen de Google Assistent?
Zou denken dat je met: Ok Google, stop Netflix op de Chromecast, (of andere benaming van de chromecast), er voor zal zorgen dat deze stopt met spelen.
Als je Chromecast de Huiskamer heet, en je Sonos heet ook de Huiskamer, dan zal Google inderdaad problemen kunnen ondervinden met het vinden van de juiste apparatuur.

Hallo,

Werkt Tunein Radio ook via Sonos incl google Assistent NL ? (dus via spraak, zonder de sonos app te gebruiken)
Dat zou helemaal perfect zijn.

Andere info:
Mijn Google home apparaten werkt sinds gisteren met mijn Sonos beam incl google Assistent NL (met spraakfunctie),
zoals TV (aan/uit harder/zachter) of Kamerlamp aan/uit (merk Sonoff)
Weer, tijd, verkeer
#Top

Ik weet ook wel dat dit een beperkte Google Assistent is, maar een begin is er! 🙂

Tim S
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Sonos Medewerker
  • 5248 reacties
  • 4 juli 2019
Harm_Laemers schreef:
Hallo,

Werkt Tunein Radio ook via Sonos incl google Assistent NL ? (dus via spraak, zonder de sonos app te gebruiken)

Andere info:
Mijn Google home apparaten werkt sinds gisteren met mijn Sonos beam incl google Assistent NL (met spraakfunctie),
Weer, tijd, verkeer
#Top

Ik weet ook wel dat dit een beperkte Google Assistent is, maar een begin is er! :-)

Zeg eens: Ok Google, speel (gewenst radio station) via Tunein Radio (op kamernaam).
Als het goed is zal Tunein radio gestart worden op je Sonos.

Je hoeft de kamernaam niet te benoemen als je wilt dat de betreffende speaker radio laat horen die op dat moment ook het commando zou aannemen via zijn eigen microfoons. (Sonos One of Beam)

Forum|alt.badge.img+1
  • Enthusiast
  • 144 reacties
  • 4 juli 2019
Tim S schreef:

Sonos123 schreef:

Van alles geprobeerd...
Wat is de benaming van je Chromecast binnen de Google Assistent?
Zou denken dat je met: Ok Google, stop Netflix op de Chromecast, (of andere benaming van de chromecast), er voor zal zorgen dat deze stopt met spelen.
Als je Chromecast de Huiskamer heet, en je Sonos heet ook de Huiskamer, dan zal Google inderdaad problemen kunnen ondervinden met het vinden van de juiste apparatuur.

Hi Tim, ten eerste.. Dank voor al je reacties

Mijn Chromecast heet gewoon Chromecast ultra, die heb ik juist zo gelaten om het eenvoudig te houden.
Daarom vind ik het zo vreemd dat de Sonos dit niet kan vinden

Tim S
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Sonos Medewerker
  • 5248 reacties
  • 4 juli 2019
Sonos123 schreef:
Hi Tim, ten eerste.. Dank voor al je reacties

Mijn Chromecast heet gewoon Chromecast ultra, die heb ik juist zo gelaten om het eenvoudig te houden.
Daarom vind ik het zo vreemd dat de Sonos dit niet kan vinden

Dit word ben ik bang een beetje een grijze zone waarin we naar Google zouden verwijzen.
De microfoon in je Sonos geeft simpelweg een commando aan Google, waarin de Google server terug gaat communiceren naar de apparatuur die je hier voor zou instellen.
Zal kijken of we aan onze kant hier ook wat testen op kunnen doen, maar in principe word het wel een beetje wijzen naar Google en de configuratie van deze dienst.
Er zijn veel aspecten waardoor dingen mis kunnen lopen, de taal instellingen, apparaat instellingen, ook zeker hoe deze in de Assistant app naar voren komen, en hoe Google daadwerkelijk het commando heeft aangenomen.

Zo zaten we net hier op kantoor nog te testen:
Ok google, Heb ik vandaag een paraplu nodig. (*werkte in meeste gevallen)
Ok google, zal ik vandaag een paraplu nodig hebben, (*begreep google in geen van de pogingen)

Ook omdat ik bijvoorbeeld thuis Nederlands en Engels heb ingesteld.
Gaf ik het volgende commando:
Ok google, zet het volume lager op de Livingroom.
Google begreep: send a 2 lumen lacquer for the livingroom.

Na mijn commando opnieuw te herhalen begreep ze me de 2e keer wel en ging de volume van mijn Playbase omlaag.
Waarschijnlijk helpt het al niet dat ik mijn Huiskamer naar Livingroom heb aangepast, om dan ook nog een mix van Nederlands en Engels te spreken 😁

Forum|alt.badge.img
  • Novice
  • 2 reacties
  • 4 juli 2019
weet iemand hoe ik Apple music kan koppelen, moet kunnen volgens Sonos zie plaatje hieronder.
ik krijg het niet aan de praat ik zie ook Apple music nergens staan als streamdienst bij Google Home.

Tim S
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Sonos Medewerker
  • 5248 reacties
  • 4 juli 2019
csonline schreef:
weet iemand hoe ik Apple music kan koppelen, moet kunnen volgens Sonos zie plaatje hieronder.
ik krijg het niet aan de praat ik zie ook Apple music nergens staan als streamdienst bij Google Home.

Apple Music is helaas alleen te koppelen via de Google Assistent app op een IPhone of IPad.
Weet helaas niet of Google dit ook gaat uitbreiden naar Android toestellen.
Zou voor de zekerheid testen.

Probeer eens: Ok Google, Speel (artiestnaam) op de (Sonos-kamernaam) via Apple Music.
Misschien start de dienst wel, zonder het daadwerkelijk in de Google Assistent te hoeven implemeteren.
Zo werkt Tunein Radio ook, zonder deze aan de Google Assistent toe te voegen.

Forum|alt.badge.img
  • Novice
  • 2 reacties
  • 4 juli 2019
helaas wil niet lukken, ik krijg de melding ik weet nog niet hoe ik hierbij kan helpen.....

met ok google speel (artiest) op de Sonos Beam via apple music
krijg ik de melding ok ik speel (artiest) op Sonos Beam via apple music ......er is een onbekende fout opgetreden voor Sonos Beam.

maar dit moet toch mogelijk zijn Sonos noemt dit in zijn advertentie?? zie boven.

Harm_Laemers schreef:
Hallo,

Andere info:
Weer, tijd, verkeer
#Top

Ik weet ook wel dat dit een beperkte Google Assistent is, maar een begin is er! :-)

Ik heb gisteren google assistent geinstalleerd en deze werkt goed.
Moet nog wel even wennen wat er allemaal kan, ik loop alleen tegen een probleempje aan.
Ik krijg mijn hue verlichting niet geschakeld, heb al diverse malen geprobeerd om het geinstalleerd te krijgen in google home maar hij ziet de bridge en dus ook de verlichting niet.
Tado, mijn verwarming ziet hij wel en werkt perfect.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Tim S
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Sonos Medewerker
  • 5248 reacties
  • 5 juli 2019
csonline schreef:
er is een onbekende fout opgetreden voor Sonos Beam.

maar dit moet toch mogelijk zijn Sonos noemt dit in zijn advertentie?? zie boven.

Neem aan dat de Beam wel een kamernaam heeft ipv dat deze Sonos Beam als naam heeft? En dat je ook wel die kamer-naam gebruikt bij je commando?

Sonos zal inderdaad beschrijven wat er mogelijk is met de spraakdienst, misschien had er een klein sterretje bij moeten staan met de melding dat dit alleen via IPhone en IPad in te stellen is.
Ga er dan ook even vanuit dat je het via een Android toestel hebt gedaan.

Tim S
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Sonos Medewerker
  • 5248 reacties
  • 5 juli 2019
f rozenberg schreef:
Moet nog wel even wennen wat er allemaal kan, ik loop alleen tegen een probleempje aan.
Ik krijg mijn hue verlichting niet geschakeld, heb al diverse malen geprobeerd om het geinstalleerd te krijgen in google home maar hij ziet de bridge en dus ook de verlichting niet.

Zolang je lampen goed via de Philips Hue app aan je Google Assistant gekoppeld staan, met juiste benamingen, zal je deze moeten kunnen aansturen.
Kijk via de Google Assistent app of onder het "Thuis" gedeelte, je lampen in de juiste groep naar voren komen.

Zie hieronder een klein deel van mijn huishouden. (foto iets ingekort voor lees-gemak)

Ik heb elke lamp specifiek het extra woord Lamp gegeven.
Als ik zeg:
Ok Google, zet het licht aan in de Livingroom, gaan al mijn lampen aan in de livingroom.
Als ik zeg:
Ok Google, maak de Dining Lamp rood, zal alleen deze lamp van kleur veranderen.

Het is een beetje spelen en kijken wanneer wat zou gebeuren bij welk commando.

Kwam er al achter dat als ik, Ok Google, zet alle lampen uit.
Ook echt alles uit ging, ook mijn bedroom lamp, die niet in deze Livingroom groep staat, maar in zijn eigen Bedroom groep.

Toen ik zei: Ok Google, zet alle lampen aan.
Nam mijn Keuken One speaker het commando aan, mijn Keuken One speaker staat in de Livingroom groep (zie je niet op deze screenshot)
Hierdoor ging alleen de Livingroom lampen aan, niet de andere lampen in andere groepen.

Dat de "Google Groep" Livingroom heet, en mijn Playbase de zelfde naam Livingroom heeft, zou potentieel voor problemen kunnen zorgen.
Maar ben hier gelukkig nog niet tegen aan gelopen, doordat ik redelijk specifieke commandos geef.

Als ik zeg:
Ok Google, zet de livingroom aan.
Ga er ik ervanuit dat ik een foutmelding terug krijg, of dat mogelijk de Playbase muziek gaat spelen, of dat mogelijk alle lampen aangaan.

Weet dat als je wijzigingen zou doorvoeren aan de lamp namen, of de Sonos-kamer namen, binnen de Philips of Sonos app, dat je deze wijzigingen ook in Google Assistent moet doorvoeren.
De makkelijkste manier is om dit via spraak te doen.
Zeg dan:
Ok Google, Sync Devices.

Nadat ik de namen had aangepast en de sync had gedaan, kwam ik er achter dat ik binnen de Google Assistent app veel meer "Google Groepen" had.
Mijn Desk Sonos speaker stond in de "Desk Google Groep", heb deze handmatig in de Livingroom groep moeten plaatsen.

Zo is het dus belangrijk dat je "Google Home" wel goed ingesteld staat wil Google goed apparatuur van commandos kunnen voorzien, je kan namelijk een groep een commando geven, maar ook individuele producten.

Forum|alt.badge.img
  • Junior
  • 5 reacties
  • 5 juli 2019
Grappig dingetje. Toen ik in mijn profiel het land nog op Verenigde Staten had staan, kreeg ik keurig het Nederlandse Radio 10 via TuneIn als ik ‘Hey Google, speel Radio 10’ zei. Nu ik daar Nederland van heb gemaakt, word ik ineens getrakteerd op Radio 10 Buenos Aires. 😀

• Novice
  • 3 reacties
  • 10 juli 2019
Hij zegt steeds ... er is een onbekende fout opgetreden voor playbar als ik vraag q-music af te spelen

Frank N
Forum|alt.badge.img+3
  • Retired Sonos Staff
  • 1569 reacties
  • 11 juli 2019
FamHagen schreef:
Hij zegt steeds ... er is een onbekende fout opgetreden voor playbar als ik vraag q-music af te spelen

Dan gaat er iets mis met de verbinding naar het internet toe. Probeer het nog een paar keer en maak daarna een diagnose. Instructies over hoe je een diagnose maakt staan hier. Vergeet niet om het bevestigingsnummer hier te plaatsen.

• Novice
  • 3 reacties
  • 11 juli 2019
Dank voor je antwoord, ik vind het alleen bijzonder dat ik alle andere radiozenders wel aan kan zetten op dezelfde manier dan geeft hij geen fout.

Frank N
Forum|alt.badge.img+3
  • Retired Sonos Staff
  • 1569 reacties
  • 11 juli 2019
Alsnog willen we graag uit een diagnose opmaken wat er misgaat.

• Novice
  • 3 reacties
  • 11 juli 2019
Frank N schreef:
Alsnog willen we graag uit een diagnose opmaken wat er misgaat.

het nummer is 1899033521

Als ik vraag om Qmusic krijg ik Qmusic België, als ik dan om Qmusic Nederland vraag geeft hij wederom deze melding dat er een onbekende fout is opgetreden

Frank N
Forum|alt.badge.img+3
  • Retired Sonos Staff
  • 1569 reacties
  • 15 juli 2019
Dank je wel voor de diagnose. Helaas kan ik er niet uit opmaken wat er misgaat. Ik raad aan om te kijken of je hier kan vinden met welk commando het goed of niet goed gaat: https://myactivity.google.com/myactivity

bbvnbk
Forum|alt.badge.img+2
  • Enthusiast
  • 100 reacties
  • 21 juli 2019
f rozenberg schreef:

Ik had hetzelfde probleem; wel meerdere malen de Google koppeling in de Apps via Hue Cloud verwijderd in je Philips Hue account.
En zonder voor mij duidelijke reden stonden de Hue lampen ineens wel in de Google Home app en zijn deze via Assistent te bedienen.
Is/was een algemeen bekend probleem, waarvan ik niet weet of dit nu algemeen opgelost is.
Hier een voorbeeld van: de aanhouder (van blijven proberen) wint!

Forum|alt.badge.img+1
  • Enthusiast
  • 144 reacties
  • 28 juli 2019
Wordt de Google assistent van Sonos ook geüpdate, of is het een assistent die er op gezet is en achter blijft in updates?

Er is een nieuwe optie dat je alleen een belletje hoort als je vraagt om alles uit te zetten, dat is echt een hele fijne update.

Maar op Sonos is dat (nog) niet van toepassing.
Hoe wordt de Google Assistant van Sonos bijgehouden?

Tim S
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Sonos Medewerker
  • 5248 reacties
  • 29 juli 2019
Sonos123 schreef:
Wordt de Google assistent van Sonos ook geüpdate, of is het een assistent die er op gezet is en achter blijft in updates?

Er is een nieuwe optie dat je alleen een belletje hoort als je vraagt om alles uit te zetten, dat is echt een hele fijne update.

Maar op Sonos is dat (nog) niet van toepassing.
Hoe wordt de Google Assistant van Sonos bijgehouden?

Google kan/zal continue hun spraak-product veranderen/verbeteren.
Dus het kan zeker dat je verandering zou ervaren na verloop van tijd.
Ervaarde ook dat er opeens geluidjes naar voren kwam ipv de bevestiging die ik gewend was.

Forum|alt.badge.img+1
  • Enthusiast
  • 144 reacties
  • 29 juli 2019
Fijn om te horen dat de assist ook gewoon op de Sonos wordt geüpdate, en niet dat het er wordt opgezet en niet wordt bijgewerkt.

Forum|alt.badge.img+1
  • Enthusiast
  • 13 reacties
  • 2 augustus 2019
Hoe kan ik muziek afspelen in een andere kamer? Het commando 'Ok Google, speel The Beatles af in de Achterkamer' Werkt niet. ( In de Achterkamer staan twee Play:1 in stereo opgesteld)
Is het misschien niet mogelijk met de Play:1?

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ben je akkoord dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen