Skip to main content

Google Assistent betreedt nieuwe landen op Sonos.

Vanaf vandaag zal Google Assistent zich uitbreiden naar de volgende landen.
Australië, Canada, Duitsland, Frankrijk, Nederland, en het Verenigd Koninkrijk.
Zorg er eerst voor dat het Sonos systeem van de laatste software is voorzien, door te kijken onder: Meer > Instellingen > Software Updates.
Als het systeem geen update nodig heeft, zal de Sonos One (Gen1 & Gen2) & de Sonos Beam de mogelijkheid hebben om Google Assistent als spraakassistent in te stellen.
Wees je ervan bewust dat je maar 1 spraakassistent per speaker ingeschakeld kan hebben.

Met Google Assistent op Sonos kan je muziek afspelen, antwoorden vinden via Google Search, Je dag plannen, een Timer zetten, en makkelijk slimme apparaten binnen het huis-netwerk besturen. Simpelweg door het gebruik van je stem.
Je kan meer informatie vinden over Google Assistent met Sonos op onze website en onze blog.

De Google assistent kan basis commando's uitvoeren, zoals het overslaan van nummers of pauzeren van muziek op Sonos. Je kunt muziek starten vanuit Deezer, Google Play Music, Spotify, en YouTube Music. (Beschikbaarheid kan verschillen per land en kan worden uitgebreid in de toekomst).

Je hebt de mogelijkheid hebben om specifieke Google Assistent functies te gebruiken, zoals een "doorlopend gesprek" te voeren. Dit houd in dat je Google Assistent een serie vragen kan stellen zonder elke keer "Hey Google" te hoeven zeggen.

We zullen andere functies en verbeteringen toevoegen d.m.v. software updates in de toekomst.

We hebben een redelijke lijst commandos die je kunt gebruiken maar er zullen er altijd nieuwe zijn om te ontdekken.

Instellen van Google Assistent.

Verbeter jouw Sonos-ervaring met de Google Assistent door deze toe te voegen aan de Sonos One en Beam of door jouw Google Home-apparaten te koppelen aan Sonos.

Instellen van Google Assistent op de Sonos One en Beam.

Om de Google Assistent toe te voegen aan de Sonos One of Beam wil je de Sonos app openen op je Android of iOS telefoon of tablet.
Hier druk je op Instellingen > Services > + Service toevoegen, de app zal je begeleiden waarin je de Sonos speakers kan selecteren welke de microfoon bevatten.

Mocht je in de toekomst ook Amazon Alexa kunnen instellen en je wilt Google tegelijk gebruiken, dan zul je 2 aparte speakers met een microfoon nodig hebben, waarbij je de ene speaker instelt met Google Assistent en de andere speaker met Amazon.

Instellen van Google Home om Sonos te besturen.

Mocht je geen Sonos speakers hebben met een microfoon, dan kan je de spraakdienst nog steeds instellen via een Google Home app of een derde partij product welke Google Assistent ondersteunt.

Via jouw Android of iOS toestel druk je op Instellingen rechts onderin, hier druk je op Services, waarin via ‘t Stem gedeelte op “+ Service toevoegen” kan drukken.
Kies Google Assistent uit deze lijst.
Dit zal je naar de Google Assistent app toe brengen waar je wilt inloggen met je Sonos account.

Eigenlijk precies de zelfde methode als via ‘t “Instellen van Google Assistent op de Sonos One en Beam.” gedeelte, alleen krijg je de keuze niet een Sonos product als microfoon te selecteren, omdat de voice-enabled speaker niet beschikbaar is.

Wanneer jouw Sonos account gekoppeld staat, controleer dan wel of je 't goede account van jouw muziek-dienst ook in de Google Assistent app hebt toegevoegd door op jouw profiel icoon te drukken rechts bovenin. Daar kan je kiezen voor Services > Music. Je kunt daar ook jouw standaard muziek-dienst selecteren.

Om meer te leren over het besturen van Sonos via Google Assistent, zie graag ons artikel, Sonos met Google Assistent.

Mocht je toch tegen problemen aanlopen, er zijn handige tips en tricks, en op onze Community is ook veel informatie terug te vinden.

Q&A after one day.:

Krijg nog steeds de melding "niet beschikbaar in jouw land" en er is ook geen update beschikbaar. Morgen nog maar is kijken...

Als je de Sonos app op versie 10.2 staat, heb je de juiste software versie, het was alleen voor ons om de functie nog te activeren waarin je nu de optie hebt Google Assistent in te stellen.

Bij mij werkt Google Assist nu wel.Ik krijg alleen geen Nederlands als taalkeuze te zien

De uitrol van de spraakfunctie word via de cloud gedaan en de uitrol kan 24 uur duren alvorens alles goed werkt.
Het klopt dat er een popup naar voren kan komen in de Google Assistent app, waarin deze aankaart dat je telefoon op Nederlands staat, maar dat Google dit nog niet zou ondersteunen.
Wij gaan er vanuit dat deze melding spoedig in de Google Assistent app zal verdwijnen.
In mijn situatie had ik Google Assistent al ingesteld op Nederlands en ook Engels voordat het actief werd gemaakt voor Sonos.
Je kan deze melding omtrent Nederlands negeren door links onderin op "overslaan" te drukken.
Er zal dan geen instellingen worden aangepast in de Google Assistent app, en in mijn situatie blijft Nederland en Engels actief.

Het is dan ook handig, om Google Assistent al ingesteld te hebben voordat je Sonos zal integreren in dit geheel.
Zo zal je de taal vooraf al kunnen instellen, en zal er niks wijzigen als je op "overslaan" drukt.
Mocht je Google Assistent wel voor de 1e keer opstarten via Sonos, dan kunnen instellingen altijd nog achteraf aangepast worden via de Google Assistent app.

Wat jullie trouwens op de Sonos website hebben staan is denk ik een kopie van de Amerikaanse website, maar dat klopt niet helemaalDe Routines werken niet in Nederland, behalve als je je telefoon op Engels (United States) hebt ingesteld.Nadat je dan alles hebt ingesteld kan je de telefoon wel naar Nederlands als taal terug zetten, maar dan moet je de Routines zoals Bedtime wel in het Engels vragenhttps://www.sonos.com/nl-nl/google-assistant

Het klopt dat Google de Nederlandse spraak nog als een Beta ziet, zo kan je ervaren dat bepaalde functies mogelijk nog niet goed zullen functioneren.
Zo zal de "Continued Conversation" (Verder praten) optie in de Google Assistent app ook aankaarten dat dit alleen in het Engels functioneel is.
Naar verloop van tijd zal Google steeds meer functies beschikbaar maken voor de Nederlandse taal.

Opnieuw opstarten van mijn telefoon waar de Sonos app op staat, heeft het probleem opgelost. Kan nu wel Google Assistent activeren in de Sonos app.

Ik ervaarde het zelfde, na een her-start van mijn Android telefoon kon Google mijn Sonos apparatuur vinden binnen mijn netwerk.

Nou ik heb het alweer verwijderd, ik stuur mijn sonos speakers wel aan via mijn Google hub, dat werkt een stuk beter. De microfoon van de hub reageert een stuk beter dan die van de one speaker...

Heb mijn Google Home Mini in de Woonkamer van het stroom afgenomen, dit omdat mijn Sonos One Keuken mij prima kan verstaan in de Woonkamer/Keuken.
Zelfs de Sonos One in de slaapkamer kan mij nog verstaan als ik de de Woonkamer een commando geef.
Toch zal mijn Sonos One Keuken speaker het commando aannemen omdat deze dichter bij staat en mij dus als luider ervaart, deze Keuken speaker zal het commando dan aannemen en doorvoeren naar Google.

Toen de Mini nog aan stond ervaarde ik dat de ene keer de Mini het commando aannam, en de andere keer de One speaker in de Keuken.
De Google Home Mini en mijn Sonos One speaker stonden beide in de "Google Huiskamer Ruimte", tevens heb ik een Playbase met de naam Huiskamer in deze "Google Huiskamer Ruimte".
Mocht ik vragen om muziek af te spelen, dan zal het toestel die het commando aanneemt de muziek laten horen.
Probleem wat ik hier mee ervaarde, was dat als de Mini het commando aannam, de Mini ook de muziek begon af te spelen.
Als de Keuken One speaker het commando aannam, zou de Keuken One speaker de muziek afspelen.
Als ik specifiek aangaf muziek af te spelen op de Huiskamer, pakte Google de Google Mini die in de "Huiskamer Ruimte" stond, niet mijn Playbase Huiskamer.
Na het stroomloos maken van de Google Mini, begon de Huiskamer Playbase de muziek af te spelen bij het specifieke commando op de Huiskamer af te spelen.
Tevens kan je in de instellingen van je Assistant, in dit geval mijn Keuken One speaker, aangeven wat het standaard uitvoer apparaat moet zijn, waarin ik mijn Huiskamer Playbase heb gekozen.
Als ik nu aangeef muziek af te spelen wat de One Keuken zal aannemen, zal mijn Huiskamer Playbase de muziek laten horen, zonder specifiek de Huiskamer in mijn commando te verwerken.

Ervaar zelf weinig tot geen verschil tussen de Google Home Mini & de Keuken One speaker als we kijken naar het aannemen van het commando.
Hoe Google het commando uiteindelijk zal uitvoeren is volledig aan hoe de "Google Home" via de Google Assistent app ingesteld staat.

Goed geïnstalleerd. Volume kan ik regelen. Als ik echter een opdracht geef om wat af te spelen krijg ik de melding :het lijkt er dat sonos niet bereikbaar is..Heb voor de zekerheid ook sonos maar aan een Google mail adres gekoppeld.

Mijn Sonos thuis staat op m'n Outlook email adres, en heb Google Assistent via mijn Gmail gehangen, ervaar hiermee geen problemen.
Mochten de speakers niet bereikbaar zijn, mogelijk dat er iets in het netwerk niet goed gaat waardoor de speakers niet te benaderen zijn, dit onderzoeken we uiteraard graag voor je a.d.h. van diagnoses.
Wel het verzoek hier een eigen topic voor aan te maken in het "Spraak besturing en Smart Home" gedeelte onder het "Google Assistent en Sonos" sub-categorie.
Uiteraard kan je ook telefonisch contact op nemen of een mail sturen naar support@sonos.com, het portaal waar we het liefst de problemen ontvangen en documenteren.

Google begrijpt me niet goed.

Mocht je inderdaad meerdere talen instellen in de Google Assistent app, dan kan het dat Google in de ene of andere taal zou reageren.
Tevens kan het dat ze denkt Engels te vernemen terwijl je Nederlands spreekt, of visa versa.
Mocht Google je niet goed verstaan, controleer dan graag via de "Google Assistent geschiedenis" wat ze verstaan zou hebben.
Ook kan je via de Google Assistent app deze geschiedenis ophalen, via het kopje "Jij" zie je als eerste optie "Je gegevens in de Assistent".
Als je daar op drukt kan je op de blauwe "Mijn activiteit" link drukken om de volledige geschiedenis terug te zien.

Wijzigingen in Sonos worden niet opgenomen in Google Assistent.

In mijn prive situatie spreek ik veel Engels, heb er dan ook voor gekozen mijn Sonos kamers te hernoemen van Huiskamer naar Livingroom, en zo elke kamer-naam zijn juiste Engelse variant gegeven.
In de Google Assistent zou je alles handmatig kunnen aanpassen, maar een makkelijkere optie is een spraak commando te geven.

Zeg: "Hey Google, Sync all devices."

Google geeft daarin antwoord al mijn Hue Lampen en Sonos speakers te synchroniseren.
Ervaar meteen daarna dat alle kamer-namen van het Nederlands naar Engels zijn aangepast binnen de Google Assistent app, precies zoals ik dit ook in de Sonos-app heb aangepast.
Ik laat mijn taal instellingen in de Google Assistent zoals het stond, dus Nederlands en Engels.
Mocht ik in het Nederlands mijn commando geven, "Ok Google, speel muziek af op de Livingroom.", dan ervaar ik dat mijn Playbase Livingroom netjes de muziek zal afspelen.

Wat ik jammer vind is dat als je b.v. via de Google home b.v. Netflix via een Chromecast bekijkt, je gewoon - oké Google ..stop - kan zeggen.

Dan stopt Netflix gewoon.

Als je dit met de Sonos doet, krijg je te horen dat er een fout is opgetreden, en dat je specifiek een apparaat moet benoemen.

Maar welk commando je daar dan voor moet geven is mij onduidelijk.

Van alles geprobeerd...
Wat ik jammer vind is dat als je b.v. via de Google home b.v. Netflix via een Chromecast bekijkt, je gewoon - oké Google ..stop - kan zeggen.

Als je dit met de Sonos doet, krijg je te horen dat er een fout is opgetreden, en dat je specifiek een apparaat moet benoemen.

Van alles geprobeerd...

Wat is de benaming van je Chromecast binnen de Google Assistent?

Zou denken dat je met: Ok Google, stop Netflix op de Chromecast, (of andere benaming van de chromecast), er voor zal zorgen dat deze stopt met spelen.

Als je Chromecast de Huiskamer heet, en je Sonos heet ook de Huiskamer, dan zal Google inderdaad problemen kunnen ondervinden met het vinden van de juiste apparatuur.
Hallo,

Werkt Tunein Radio ook via Sonos incl google Assistent NL ? (dus via spraak, zonder de sonos app te gebruiken)

Dat zou helemaal perfect zijn.

Andere info:

Mijn Google home apparaten werkt sinds gisteren met mijn Sonos beam incl google Assistent NL (met spraakfunctie),

zoals TV (aan/uit harder/zachter) of Kamerlamp aan/uit (merk Sonoff)

Weer, tijd, verkeer

#Top

Ik weet ook wel dat dit een beperkte Google Assistent is, maar een begin is er! 🙂
Hallo,

Werkt Tunein Radio ook via Sonos incl google Assistent NL ? (dus via spraak, zonder de sonos app te gebruiken)

Andere info:

Mijn Google home apparaten werkt sinds gisteren met mijn Sonos beam incl google Assistent NL (met spraakfunctie),

Weer, tijd, verkeer

#Top

Ik weet ook wel dat dit een beperkte Google Assistent is, maar een begin is er! :-)

Zeg eens: Ok Google, speel (gewenst radio station) via Tunein Radio (op kamernaam).

Als het goed is zal Tunein radio gestart worden op je Sonos.

Je hoeft de kamernaam niet te benoemen als je wilt dat de betreffende speaker radio laat horen die op dat moment ook het commando zou aannemen via zijn eigen microfoons. (Sonos One of Beam)

Van alles geprobeerd...
Wat is de benaming van je Chromecast binnen de Google Assistent?

Zou denken dat je met: Ok Google, stop Netflix op de Chromecast, (of andere benaming van de chromecast), er voor zal zorgen dat deze stopt met spelen.

Als je Chromecast de Huiskamer heet, en je Sonos heet ook de Huiskamer, dan zal Google inderdaad problemen kunnen ondervinden met het vinden van de juiste apparatuur.

Hi Tim, ten eerste.. Dank voor al je reacties

Mijn Chromecast heet gewoon Chromecast ultra, die heb ik juist zo gelaten om het eenvoudig te houden.

Daarom vind ik het zo vreemd dat de Sonos dit niet kan vinden
Hi Tim, ten eerste.. Dank voor al je reacties

Mijn Chromecast heet gewoon Chromecast ultra, die heb ik juist zo gelaten om het eenvoudig te houden.

Daarom vind ik het zo vreemd dat de Sonos dit niet kan vinden

Dit word ben ik bang een beetje een grijze zone waarin we naar Google zouden verwijzen.

De microfoon in je Sonos geeft simpelweg een commando aan Google, waarin de Google server terug gaat communiceren naar de apparatuur die je hier voor zou instellen.

Zal kijken of we aan onze kant hier ook wat testen op kunnen doen, maar in principe word het wel een beetje wijzen naar Google en de configuratie van deze dienst.

Er zijn veel aspecten waardoor dingen mis kunnen lopen, de taal instellingen, apparaat instellingen, ook zeker hoe deze in de Assistant app naar voren komen, en hoe Google daadwerkelijk het commando heeft aangenomen.

Zo zaten we net hier op kantoor nog te testen:

Ok google, Heb ik vandaag een paraplu nodig. (*werkte in meeste gevallen)

Ok google, zal ik vandaag een paraplu nodig hebben, (*begreep google in geen van de pogingen)

Ook omdat ik bijvoorbeeld thuis Nederlands en Engels heb ingesteld.

Gaf ik het volgende commando:

Ok google, zet het volume lager op de Livingroom.

Google begreep: send a 2 lumen lacquer for the livingroom.

Na mijn commando opnieuw te herhalen begreep ze me de 2e keer wel en ging de volume van mijn Playbase omlaag.

Waarschijnlijk helpt het al niet dat ik mijn Huiskamer naar Livingroom heb aangepast, om dan ook nog een mix van Nederlands en Engels te spreken 😁
weet iemand hoe ik Apple music kan koppelen, moet kunnen volgens Sonos zie plaatje hieronder.

ik krijg het niet aan de praat ik zie ook Apple music nergens staan als streamdienst bij Google Home.

weet iemand hoe ik Apple music kan koppelen, moet kunnen volgens Sonos zie plaatje hieronder.

ik krijg het niet aan de praat ik zie ook Apple music nergens staan als streamdienst bij Google Home.

Apple Music is helaas alleen te koppelen via de Google Assistent app op een IPhone of IPad.

Weet helaas niet of Google dit ook gaat uitbreiden naar Android toestellen.

Zou voor de zekerheid testen.

Probeer eens: Ok Google, Speel (artiestnaam) op de (Sonos-kamernaam) via Apple Music.

Misschien start de dienst wel, zonder het daadwerkelijk in de Google Assistent te hoeven implemeteren.

Zo werkt Tunein Radio ook, zonder deze aan de Google Assistent toe te voegen.

helaas wil niet lukken, ik krijg de melding ik weet nog niet hoe ik hierbij kan helpen.....

met ok google speel (artiest) op de Sonos Beam via apple music

krijg ik de melding ok ik speel (artiest) op Sonos Beam via apple music ......er is een onbekende fout opgetreden voor Sonos Beam.

maar dit moet toch mogelijk zijn Sonos noemt dit in zijn advertentie?? zie boven.
Hallo,

Andere info:

Weer, tijd, verkeer

#Top

Ik weet ook wel dat dit een beperkte Google Assistent is, maar een begin is er! :-)

Ik heb gisteren google assistent geinstalleerd en deze werkt goed.

Moet nog wel even wennen wat er allemaal kan, ik loop alleen tegen een probleempje aan.

Ik krijg mijn hue verlichting niet geschakeld, heb al diverse malen geprobeerd om het geinstalleerd te krijgen in google home maar hij ziet de bridge en dus ook de verlichting niet.

Tado, mijn verwarming ziet hij wel en werkt perfect.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
er is een onbekende fout opgetreden voor Sonos Beam.

maar dit moet toch mogelijk zijn Sonos noemt dit in zijn advertentie?? zie boven.

Neem aan dat de Beam wel een kamernaam heeft ipv dat deze Sonos Beam als naam heeft? En dat je ook wel die kamer-naam gebruikt bij je commando?

Sonos zal inderdaad beschrijven wat er mogelijk is met de spraakdienst, misschien had er een klein sterretje bij moeten staan met de melding dat dit alleen via IPhone en IPad in te stellen is.

Ga er dan ook even vanuit dat je het via een Android toestel hebt gedaan.

Moet nog wel even wennen wat er allemaal kan, ik loop alleen tegen een probleempje aan.

Ik krijg mijn hue verlichting niet geschakeld, heb al diverse malen geprobeerd om het geinstalleerd te krijgen in google home maar hij ziet de bridge en dus ook de verlichting niet.

Zolang je lampen goed via de Philips Hue app aan je Google Assistant gekoppeld staan, met juiste benamingen, zal je deze moeten kunnen aansturen.

Kijk via de Google Assistent app of onder het "Thuis" gedeelte, je lampen in de juiste groep naar voren komen.

Zie hieronder een klein deel van mijn huishouden. (foto iets ingekort voor lees-gemak)

Ik heb elke lamp specifiek het extra woord Lamp gegeven.

Als ik zeg:

Ok Google, zet het licht aan in de Livingroom, gaan al mijn lampen aan in de livingroom.

Als ik zeg:

Ok Google, maak de Dining Lamp rood, zal alleen deze lamp van kleur veranderen.

Het is een beetje spelen en kijken wanneer wat zou gebeuren bij welk commando.

Kwam er al achter dat als ik, Ok Google, zet alle lampen uit.

Ook echt alles uit ging, ook mijn bedroom lamp, die niet in deze Livingroom groep staat, maar in zijn eigen Bedroom groep.

Toen ik zei: Ok Google, zet alle lampen aan.

Nam mijn Keuken One speaker het commando aan, mijn Keuken One speaker staat in de Livingroom groep (zie je niet op deze screenshot)

Hierdoor ging alleen de Livingroom lampen aan, niet de andere lampen in andere groepen.

Dat de "Google Groep" Livingroom heet, en mijn Playbase de zelfde naam Livingroom heeft, zou potentieel voor problemen kunnen zorgen.

Maar ben hier gelukkig nog niet tegen aan gelopen, doordat ik redelijk specifieke commandos geef.

Als ik zeg:

Ok Google, zet de livingroom aan.

Ga er ik ervanuit dat ik een foutmelding terug krijg, of dat mogelijk de Playbase muziek gaat spelen, of dat mogelijk alle lampen aangaan.

Weet dat als je wijzigingen zou doorvoeren aan de lamp namen, of de Sonos-kamer namen, binnen de Philips of Sonos app, dat je deze wijzigingen ook in Google Assistent moet doorvoeren.

De makkelijkste manier is om dit via spraak te doen.

Zeg dan:

Ok Google, Sync Devices.

Nadat ik de namen had aangepast en de sync had gedaan, kwam ik er achter dat ik binnen de Google Assistent app veel meer "Google Groepen" had.

Mijn Desk Sonos speaker stond in de "Desk Google Groep", heb deze handmatig in de Livingroom groep moeten plaatsen.

Zo is het dus belangrijk dat je "Google Home" wel goed ingesteld staat wil Google goed apparatuur van commandos kunnen voorzien, je kan namelijk een groep een commando geven, maar ook individuele producten.

Grappig dingetje. Toen ik in mijn profiel het land nog op Verenigde Staten had staan, kreeg ik keurig het Nederlandse Radio 10 via TuneIn als ik ‘Hey Google, speel Radio 10’ zei. Nu ik daar Nederland van heb gemaakt, word ik ineens getrakteerd op Radio 10 Buenos Aires. 😀
Hij zegt steeds ... er is een onbekende fout opgetreden voor playbar als ik vraag q-music af te spelen
Hij zegt steeds ... er is een onbekende fout opgetreden voor playbar als ik vraag q-music af te spelen

Dan gaat er iets mis met de verbinding naar het internet toe. Probeer het nog een paar keer en maak daarna een diagnose. Instructies over hoe je een diagnose maakt staan hier. Vergeet niet om het bevestigingsnummer hier te plaatsen.
Dank voor je antwoord, ik vind het alleen bijzonder dat ik alle andere radiozenders wel aan kan zetten op dezelfde manier dan geeft hij geen fout.
Alsnog willen we graag uit een diagnose opmaken wat er misgaat.
Alsnog willen we graag uit een diagnose opmaken wat er misgaat.

het nummer is 1899033521

Als ik vraag om Qmusic krijg ik Qmusic België, als ik dan om Qmusic Nederland vraag geeft hij wederom deze melding dat er een onbekende fout is opgetreden
Dank je wel voor de diagnose. Helaas kan ik er niet uit opmaken wat er misgaat. Ik raad aan om te kijken of je hier kan vinden met welk commando het goed of niet goed gaat: https://myactivity.google.com/myactivity

Ik had hetzelfde probleem; wel meerdere malen de Google koppeling in de Apps via Hue Cloud verwijderd in je Philips Hue account.

En zonder voor mij duidelijke reden stonden de Hue lampen ineens wel in de Google Home app en zijn deze via Assistent te bedienen.

Is/was een algemeen bekend probleem, waarvan ik niet weet of dit nu algemeen opgelost is.

Hier een voorbeeld van: de aanhouder (van blijven proberen) wint!
Wordt de Google assistent van Sonos ook geüpdate, of is het een assistent die er op gezet is en achter blijft in updates?

Er is een nieuwe optie dat je alleen een belletje hoort als je vraagt om alles uit te zetten, dat is echt een hele fijne update.

Maar op Sonos is dat (nog) niet van toepassing.

Hoe wordt de Google Assistant van Sonos bijgehouden?
Wordt de Google assistent van Sonos ook geüpdate, of is het een assistent die er op gezet is en achter blijft in updates?

Er is een nieuwe optie dat je alleen een belletje hoort als je vraagt om alles uit te zetten, dat is echt een hele fijne update.

Maar op Sonos is dat (nog) niet van toepassing.

Hoe wordt de Google Assistant van Sonos bijgehouden?

Google kan/zal continue hun spraak-product veranderen/verbeteren.

Dus het kan zeker dat je verandering zou ervaren na verloop van tijd.

Ervaarde ook dat er opeens geluidjes naar voren kwam ipv de bevestiging die ik gewend was.
Fijn om te horen dat de assist ook gewoon op de Sonos wordt geüpdate, en niet dat het er wordt opgezet en niet wordt bijgewerkt.
Hoe kan ik muziek afspelen in een andere kamer? Het commando 'Ok Google, speel The Beatles af in de Achterkamer' Werkt niet. ( In de Achterkamer staan twee Play:1 in stereo opgesteld)

Is het misschien niet mogelijk met de Play:1?