Einde van Software Updates voor Legacy producten - Extra Informatie
Eerder deze week hebben we aangekondigd dat sommige van onze oudste Sonos producten vanaf mei 2020 de status legacy krijgen. Ons doel is om onze producten minimaal vijf jaar nadat we gestopt zijn met het verkopen ervan regelmatig van updates te voorzien, we hebben een reputatie van nog veel langere ondersteuning.
We willen graag in één topic enkele van de vragen beantwoorden die we regelmatig voorbij zien komen, zodat mensen eenvoudig de juiste informatie terug kunnen vinden.
Vanaf Mei zullen software updates en nieuwe features van Sonos alleen beschikbaar zijn voor systemen met moderne producten.
Na mei zullen systemen die legacy producten bevatten blijven werken als voorheen, maar ze zullen niet langer software-updates of nieuwe functies ontvangen.
Sonos zal zich inspannen om de bestaande ervaring te behouden en bugfixes uit te voeren, maar onze inspanningen zullen uiteindelijk worden beperkt door het gebrek aan geheugen en verwerkingskracht van deze legacy producten.
We verwachten geen onmiddellijke impact op je ervaring, maar de toegang tot services en de algehele functionaliteit zal uiteindelijk worden verstoord, vooral omdat partners hun eigen services en functies door ontwikkelen.
Klanten met zowel legacy als moderne producten hebben tijd om te beslissen welke optie het beste voor hen is. Je kunt je hele systeem in de legacy modus blijven gebruiken - in dit geval ontvangt het geen updates en nieuwe functies meer.
Je kunt ook je legacy producten van je moderne producten scheiden, zodat de moderne producten nog steeds updates en nieuwe functies kunnen ontvangen en legacy producten nog steeds afzonderlijk kunnen worden gebruikt. In mei zullen we hier meer informatie over beschikbaar maken zodra je dit kunt uitvoeren.
Een andere optie die beschikbaar is voor alle klanten met legacy producten, is het profiteren van het Trade Up-programma waarmee je legacy Sonos-producten kunt upgraden naar modernere producten met 30% korting. Trade Up is te allen tijde beschikbaar voor klanten als ze besluiten te upgraden.
We erkennen dat dit nieuw is voor Sonos-eigenaren, net als voor Sonos. We zijn toegewijd om je te helpen door verschillende opties aan te bieden, zodat je de beste beslissing voor jouw situatie kunt nemen.
Mocht je nog verdere vragen hebben, aarzel dan niet om ze te stellen.
Bladzijde 2 / 5
Ik vind dit uitermate klant onvriendelijk. U dwingt mij een nieuw product te kopen terwijl het ouden nog prima voldoet. Dat doe ik dus niet . Als uiteindelijke mijn sonos niet meer werken stap ik over naar een ander merk. Ik heb Sonos altijd aanbevolen bij iedereen maar dat doe ik dus niet meer.
Dit is gewoon je reinste afpersing
Met vriendelijke groet
Robert
Dat lijkt mij niet meer dan logisch en daar kan je Sonos niet verantwoordelijkheid stellen. Wanneer er plots een heel andere standaard bedacht wordt dan houdt het ook allemaal op. Wat dat betreft is het gewoon jammer dat ontwikkelingen te snel gaan. Wanneer Apple straks met airplay 3 komt en besluiten dat dit niet downwaards compatibel is, waarbij de hardware van Sonos daar niet op is ingesteld, wat moeten ze dan? Vergelijk het met de cassettebandjes van vroeger, al mijn apparaten konden het aan en ineens moesten dit cd’s worden. Ik heb nog geprobeerd om ze erin te proppen, maar toen toch besloten de apparatuur maar te vervangen. En neem van mij aan, in die tijd waren dat in verhouding ook enorme bedragen.
Onzin, pertinente onzin. Als ik een tegen een premium prijs een audioproduct koop mag ik daar vele, vele jaren plezier van verwachten. Het is geen wasmachine met bewegende delen die slijten en maar 5-10jaar meegaat. Een Sonos luidspreker moet worden vergeleken met bijv. een high-end versterker. Die gaat makkelijk 15-25 jaar mee. “Nieuwe standaard”: prima, maar nooit (NOOIT) ten kosten van producten die je klanten eerder voor veel, heel veel geld hebben aangeschaft.
Iets zegt me dat jij slechts voor 300,- 1 speakertje hebt staan thuis. Dan wel erg veel geld te besteden hebt. Ik heb hier voor 3 mille aan Sonos spullen staan, die op afzienbare termijn tot baksteen status gedowngrade kunnen worden, ook al gebeurt dat nog niet op 1 mei.
Je stapt als consument in bij SONOS, je vertrouwt de geweldige berichten, het blijkt te werken ,schaft voor meer dan €1500 wat spullen aan en krijgt binnen 5 jaar te horen dat de zaak de schroothoop op kan cq moet worden “ingeruild”,en dat ruilen kost je 70%, een bom duiten, en over 5 jaar? Consumenten zijn er door SONOS ingetuind, we noemen dat dwaling,zou zelfs bedrog genoemd kunnen worden, want als deze informatie vooraf gegeven zou zijn zouden we van aankoop hebben afgezien. Alle begrip voor doorontwikkeling, maar bedenk dan eerst hoe je dat gaat communiceren met de klant. Kortom, Nederlandse SONOS klanten, dit is iets voor de Consumentenprogramma's. Lijkt veel op de Woekerpolis en DSB voorbeelden.
Nogmaals………. onzin dat dit de schroothoop op kan. Het blijft allemaal gewoon werken zoals je nu gewend bent. Bij ieder ander merk heb je in feite hetzelfde, je koopt een versterker, krijgt 2 of 3 updates en dat is het…… geen vooruitgang meer. Je wilt niet weten hoeveel mensen een smart tv hebben gekocht die na een paar jaar niet zo smart meer bleek te zijn. Sonos maakt er keurig melding van omdat zij niet anders kunnen gezien het samenwerken tussen de verschillende componenten. In mei komt er nog info over hoe het zal gaan tussen oude en nieuwe apparaten. ik zou dit nog even afwachten voor je verdere stappen onderneemt. Maar wil je nu toch echt iets doen dan wens ik je veel succes bij de consumenten programma’s. Verwacht er niet teveel van. Voel je echt dat je onrecht is aangedaan dan heb je misschien wel een rechtsbijstandverzekering die je kunt inschakelen.
Dat lijkt mij niet meer dan logisch en daar kan je Sonos niet verantwoordelijkheid stellen. Wanneer er plots een heel andere standaard bedacht wordt dan houdt het ook allemaal op. Wat dat betreft is het gewoon jammer dat ontwikkelingen te snel gaan. Wanneer Apple straks met airplay 3 komt en besluiten dat dit niet downwaards compatibel is, waarbij de hardware van Sonos daar niet op is ingesteld, wat moeten ze dan? Vergelijk het met de cassettebandjes van vroeger, al mijn apparaten konden het aan en ineens moesten dit cd’s worden. Ik heb nog geprobeerd om ze erin te proppen, maar toen toch besloten de apparatuur maar te vervangen. En neem van mij aan, in die tijd waren dat in verhouding ook enorme bedragen.
SONOS is verantwoordelijk voor zijn vervangings(wan)beleid.
De binnenkort niet meer ondersteunde Connect, staat wel nog te koop in hun shop. Zou het om verschillende revisies gaan?
Je multi room systeem splitsen… dan wordt het toch een single room systeem???
Verzin iets dat nieuwe producten hun moderne hardware gebruiken om de oude producten te ontlasten zodat ze alleen nog maar muziek hoeven afspelen. Dan wordt je echt een duurzaam merk waar trouwe klanten fan van blijven.
Sonos draait uitfasering oude producten deels terug, CEO zegt sorry
Ik heb de sonos connect begin 2019 nieuw aangeschaft. We zitten nu 1 jaar later en nu al valt dit apparaat uit service. Ik heb voorheen een Philips A2 gehad toen de support stopte stopte ook Spotify op dit apparaat.. Ik had me van sonos iets anders voorgesteld, waar kan ik geld terug krijgen voor mijn connect, kan beter een goede klasse D versterker kopen en die aan een goedkoop internet player hangen dan ben je tenminste wel gegarandeerd van updates WAARDELOOS
Onzin, pertinente onzin. Als ik een tegen een premium prijs een audioproduct koop mag ik daar vele, vele jaren plezier van verwachten. Het is geen wasmachine met bewegende delen die slijten en maar 5-10jaar meegaat. Een Sonos luidspreker moet worden vergeleken met bijv. een high-end versterker. Die gaat makkelijk 15-25 jaar mee. “Nieuwe standaard”: prima, maar nooit (NOOIT) ten kosten van producten die je klanten eerder voor veel, heel veel geld hebben aangeschaft.
Iets zegt me dat jij slechts voor 300,- 1 speakertje hebt staan thuis. Dan wel erg veel geld te besteden hebt. Ik heb hier voor 3 mille aan Sonos spullen staan, die op afzienbare termijn tot baksteen status gedowngrade kunnen worden, ook al gebeurt dat nog niet op 1 mei.
Je stapt als consument in bij SONOS, je vertrouwt de geweldige berichten, het blijkt te werken ,schaft voor meer dan €1500 wat spullen aan en krijgt binnen 5 jaar te horen dat de zaak de schroothoop op kan cq moet worden “ingeruild”,en dat ruilen kost je 70%, een bom duiten, en over 5 jaar? Consumenten zijn er door SONOS ingetuind, we noemen dat dwaling,zou zelfs bedrog genoemd kunnen worden, want als deze informatie vooraf gegeven zou zijn zouden we van aankoop hebben afgezien. Alle begrip voor doorontwikkeling, maar bedenk dan eerst hoe je dat gaat communiceren met de klant. Kortom, Nederlandse SONOS klanten, dit is iets voor de Consumentenprogramma's. Lijkt veel op de Woekerpolis en DSB voorbeelden.
LEES HET HELE TOPIC EENS DOOR S.V.P. Dat van die schroothoop is klinkklare onzin anders zouden we ook massaal koelkasten en smart-tv's kunnen wegmieteren.
Helemaal eens, er wordt erg op emotie gereageerd zonder goed te lezen wat er nu echt gaat gebeuren.
LEES HET HELE TOPIC EENS DOOR S.V.P. Dat van die schroothoop is klinkklare onzin anders zouden we ook massaal koelkasten en smart-tv's kunnen wegmieteren.
Niet schreewen, Ik heb het niet over schroothoop. Ik heb het hele artikel doorgelezen en weet dat ze “ALLES” zullen doen om legacy producten in leven te houden. Mijn punt is dat dat ik nog geen jaar geleden een systeem aanschaf en dat ik voorzie dat binnen afzienbare tijd spotify veruit mijn meestgebruikte functie niet meer gaat werken. Ik zou vrede kunnen hebben met een omruilactie. Het is gewoon zuur als alles nu naar wens werkt dit binnen 1 jaar obsolete wordt.
Allemaal aannames. Je kan ook zeggen “misschien stopt spotify wel de samenwerking met Sonos”. Wat ga je dan doen? Dit is altijd het risico van verschillende partijen. Voordeel is dat je altijd kan overstappen naar een andere aanbieder.
lekker naïef...
Ik zou zeggen “reëel”, maar dat zal ook wel naïef zijn.
Ik heb de sonos connect begin 2019 nieuw aangeschaft. We zitten nu 1 jaar later en nu al valt dit apparaat uit service.
Dat lijkt me onwaarschijnlijk; dit betreft alleen de eerste generatie Sonos Connect. Die van mij is gekocht in juni 2016 en staat nog steeds als ‘modern product’ in de systeemlijst. Aub controleren via onderstaande link, dan weet je het zeker:
Ik zou zeggen “reëel”, maar dat zal ook wel naïef zijn.
Ik bedoel het is naïef om te geloven dat alles gewoon blijft werken, en helaas heb ik in het verleden dit met een philips apparaat ook al een keer gehad, ik geloof ook niet dat het 2 mei niet meer werkt maar als er een beveiligings update voor spotify vereist wordt en die wordt niet meer op de betreffende apparaten geupdate is het einde verhaal. En hoe “reëel” je dan ook bent dan moet je weer in de buidel tasten….
Ik heb de sonos connect begin 2019 nieuw aangeschaft. We zitten nu 1 jaar later en nu al valt dit apparaat uit service.
Dat lijkt me onwaarschijnlijk; dit betreft alleen de eerste generatie Sonos Connect. Die van mij is gekocht in juni 2016 en staat nog steeds als ‘modern product’ in de systeemlijst. Aub controleren via onderstaande link, dan weet je het zeker:
dat zou mooi zijn!! echter de vraag of hier na 1 mei nog modern product staat
Als het audio deel nog zo goed is, waarom dan niet alleen de IT component vervangen? Dat is beter voor het milieu en beter voor de consument.
We gooien zoveel weg omdat een component niet meer goed werkt. Bizar eigenlijk.
Als het audio deel nog zo goed is, waarom dan niet alleen de IT component vervangen? Dat is beter voor het milieu en beter voor de consument.
Ik ben voor!!!, maak er maar ala PC een insteekkaart van Modulair Misschien idee om zo ook de AMP “upgradable te maken
In het andere topic, waar een goede discussie aan de gang was en die helaas gesloten is, worden goede suggesties gedaan vind ik. Ik zou er als Sonos iets mee doen. De wereld veranderd.
Waarom niet de Legacy apparaten hardwarematig upgraden bijvoorbeeld? En bouw nieuwe apparaten zo dat de componenten die een beperkte levensduur hebben makkelijk vervangen kunnen worden.
Ik ben voor!!!, maak er maar ala PC een insteekkaart van Modulair Misschien idee om zo ook de AMP “upgradable te maken
Dat moet kunnen. Alleen zie ik het omgekeerde gebeuren. Fabrikanten willen juist niet dat apparaten te upgraden zijn. Apple is een goed voorbeeld daarvan. Wees anders Sonos!
Leuk idee voor later, maar dat gaat nu niet meer werken. Denk ook een heel kostbare exercitie en dan haken we ook af. Vaak is tegenwoordig vervangen goedkoper dan repareren. Ondanks dat het vaak simpele dingen zijn.
dat zou mooi zijn!! echter de vraag of hier na 1 mei nog modern product staat
Volgens mij moet er nu al ‘Legacy Product’ staan als je apparaat geraakt wordt en hebben de klanten een bericht hiervan gekregen. Toch zijn ook wij ooit aan de beurt.
Het is zuur als je apparaat nog jong is en toch al geraakt wordt maar even zo goed is het onvermijdelijk dat dit een keer gebeurt. Dit is inherent aan de techniek waarmee het Sonos systeem werkt.
Wat ik moeilijker kan accepteren, is dat je gehele Sonos ecosysteem geraakt wordt, dus ook je moderne producten niet meer zullen updaten als je een legacy product nog in gebruik hebt. Hier heb ik nog heel veel vragen over…..
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.