Skip to main content

Hé allemaal! 👋

Vandaag hebben we een update uitgebracht voor zowel je app als je players.

iOS - 80.22.33
Android - 80.22.28
Players - 85.0-65270

Deze update bevat een paar QOL-functies waar sommigen van jullie op hebben gewacht, dus zonder verder oponthoud, dit is wat de app introduceert:

• Verbeterde scrollprestaties in grote contentlijsten
  • A-Z Scrollen voor Lokale Muziekbibliotheek
  • In-app voorbereidingen voor een grote Ace-update!

iOS-verbeteringen:

• Mute-knoppen in het groeperingsmenu
  • Tik op een productafbeelding om naar de productinstellingen te gaan!
  • Bluetooth-bronapparaatnamen worden nu weergegeven in het "Nu afspelen"-scherm

Android-verbeteringen:

• Recent afgespeelde zwembanen worden nu verborgen in de homefeed als je bent uitgelogd of als een gast het systeem betreedt. (Was beschikbaar voor iOS, maar is nu ook op Android!)

De update wordt in fases uitgerold, zoals de meeste updates, om ervoor te zorgen dat kleine bugs worden opgevangen voordat deze alle apparaten bereikt. Ik zal dit bericht bijwerken zodra ik weet dat het op alle platformen beschikbaar is voor 100% van onze gebruikers.

Ons Tech Blog, met daarin onze verbeterde spraakverbetering voor Arc Ultra, staat nu live, voor het geval je het gemist had (deel 1 en 2. Deel 3 komt morgen uit.) Als je meer wilt weten over het werk dat is verricht om het op Arc Ultra te verbeteren, ga dan naar de Tech Blog voor een diepe duik door onze engineers!

We horen graag wat jullie van deze updates vinden. Laten we kletsen in de comments hieronder! 👇

Ongetwijfeld weer een prachtige update, maar wanneer wordt het probleem van het traag reageren van de app (iOS) opgelost? App reageert traag in surroundopstelling Playbase met 2 play 1’s. Maak ik er 2 kamers van dan reageert alles wel heel vlot.  Ook nog na deze updates!
Ik zou wel eens een reactie van Sonos willen zien wat zij nog in behandeling hebben aan problemen met de “nieuwe” app.

Sinds de update worden mijn surround speakers (ERA 300) niet meer herkend (Arc ultra). Wanneer ik ze terug in fabrieksinstellingen zet en toevoeg in de app komen ze NIET in zelfde kamer, maar maakt de app 2 extra kamers aan: woonkamer1 én woonkamer2 ?!  Bij openen van de app stopt die plotseling! Wanneer ik ze dan héél snel als surround speakers aanduid dan verdwijnt de subwoofer, alsook de 2 ERA’s uit het systeem. Ik kan dan wel “surroundspeakers verwijderen”, en dan staat de SUB 4 er ook terug, maar dus geen ERA 300 meer…Terwijl dit allemaal zonder problemen heeft gewerkt.

Dat ze, na een fabrieksreset, in twee aparte kamers geplaatst worden is standaard hoe Sonos werkt. Met andere woorden: dat klopt gewoon.

Heb je ook de firmware updates gedaan? Heb je de app al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Heb je al eens de router en alle Sonoscomponenten van de stroom gehaald en opnieuw verbonden? Heb je al eens een appreset vanuit de Sonos app zelf gedaan (klik op poppetje en dan app-voorkeuren)?

Bedankt Erooij voor je reactie, maar ondertussen heb ik mijn netwerk terug opgestart na deze van de stroom gehaald te hebben en al mijn speakers (Arc Ultra, Sub, 2 Era 100 en 2 Era 300) ook uit de stroom gehaald. De App reset loste niets op, dus nu de Arc Ultra, dan de Sub Gen4 terug vanuit de fabrieksinstellingen geïnstalleerd, daarna de 2 Era 300 ‘s  surround verbonden. Resultaat: geen geluid uit de Era’s. Als ik ze terug verwijder als surroundspeakers en terug met fabrieksinstellingen instel als aparte luidsprekers (in aparte kamers) kan ik ze wel gebruiken als audio speakers…. kan ik niet een vroegere versie van de app terug installeren op IOS, want nu al 2 dagen bezig zonder enig resultaat. Ik zou misschien eens kunnen proberen om de 2 Era 100’s als surroundspeakers te installeren om te kijken of dat zou werken, maar dan alleen uit nieuwsgierigheid….., mvg, Luc

Wat zegt de app dat je weergeeft al de Era’s geen geluid geven?

Die app zegt Dolby Atmos uiteraard, het werkte trouwens allemaal perfect, behalve nu met de nieuwste versie van de app niet meer! Trouwens met de Era100 zelfde problemen, van het moment dat ze als surround worden toegevoegd, ben je de link met de sub gen4 aan de arc ultra ook kwijt! Die staan normaal in een andere ruimte en worden oorspronkelijk niet voor surround systeem gebruikt. 

Jij zegt “uiteraard”, maar niet voor iedere gebruiker is het verschil tussen “de surrounds doen het niet” en “ de TV geeft alleen stereo weer” duidelijk.

Bij het begin van de nieuwe app was het inderdaad soms zo dat het nodig was om eerst de Sub te verwijderen om de surrounds te kunnen toevoegen. Bel anders eens met Sonos nadat je een paar diagnoses hebt gemaakt.

Bedankt Rallye voor de info, ik ga eens contact opnemen met Sonos, want zo kan het niet verder, ik zal ook eens jou raad opvolgen en alles terug installeren zónder de sub, wie weet? 

OPGELOST !!! Probleem was een DHCP PROXY FOUT volgens de helpdesk van Sonos (Er was toevallig ook een firmware update van de router die dit veroorzaakte): simpel op te lossen: gewoon de Arc Ultra bekabeld aansluiten ipv via Wifi en zowel de app als de Dolby Atmos werken terug perfect!  Blij terug te kunnen genieten van dit weergaloos geluid! Bedankt voor jullie reacties, en mss is er nog iemand mee geholpen.

Veroorzaakt door een update van de router dus. Ik zie vaker meldingen van routers die moeilijk doen als devices een ip-adres aanvragen via een ander device, zoals Sonos surrounds via de Arc Ultra. Wel gek dat het met deze router wel werkt als je de Arc Ultra bedraad aansluit……