Skip to main content

Sonos onthult volledig vernieuwde Sonos-app; diensten, content en bediening op één aanpasbaar startscherm

 

Sonos onthult vandaag een zeer uitgebreide app-vernieuwing. Luisteraars profiteren hiermee van een ongekende streamingervaring. Ze kunnen nu hun favoriete playlists, stations en albums vanaf ruim 100 streamingdiensten op één aanpasbaar startscherm organiseren.

 

Startscherm

Met één swipe omhoog biedt het startscherm toegang tot de bediening van het hele Sonos-systeem. Daardoor behoort van tabblad naar tabblad springen tot het verleden. Als pionier in geluidsbeleving - en met de focus op het creëren van een betere manier van luisteren - heeft Sonos de app bewust vernieuwd met een modern softwareplatform. Zo krijgen gebruikers een makkelijkere, snellere en betere ervaring die nieuwe innovaties beter ondersteunt.

 

De vernieuwde app ondersteunt alle bestaande S2-producten, en wereldwijd beschikbaar zijn via een software-update voor de S2-app en via een volledig nieuwe webapp.

 

100+ streamingdiensten, één startscherm

De vernieuwde Sonos-app zet een natuurlijke luisterbeleving op de eerste plaats. Zo krijgen favorieten alle aandacht die ze verdienen en zijn er meer mogelijkheden om de streamingbeleving naar je hand te zetten.

 

  • Sneller in de muziek (en uit de app): Tikken van tabblad naar tabblad is niet meer nodig: het nieuwe startscherm plaatst al je favoriete content en bedieningsfuncties bij elkaar op dezelfde plek. Vind snel wat je recent hebt afgespeeld, blader door bibliotheken en aanbevelingen van favoriete diensten, en vul je huis met de muziek en alle geluiden waar je van houdt.
  • Aanpassen en selecteren: Geniet van ongekende keuzemogelijkheden door je startscherm precies zo in te richten dat het weergeeft hoe jij luistert. Zet rijen van je favoriete content en diensten vast, verplaats, bewerk, of deel ze in zoals jij het hebben wilt.
  • Doorzoek elke streamingbibliotheek: Zoek in één keer een artiest, nummer, podcast of luisterboek in al je favoriete streamingdiensten via een gebruiksvriendelijke zoekbalk die altijd op je startscherm staat.
  • Verbeterde systeembediening: Waar je ook bent in de app, op ieder moment kun je omhoog swipen vanaf de onderkant van je startscherm om je hele systeem te bedienen, toegang te krijgen tot een visueel overzicht van wat er speelt op elk product, speakers snel groeperen en het perfecte volume kiezen. 

 

Via een splinternieuwe webapp - die toegankelijk is via elke moderne internetbrowser- kunnen luisteraars hun systeem net zo naadloos bedienen als met de mobiele app.

 

De Nieuwe Web App

 

De Web App zal net als de vernieuwde mobiele app beschikbaar zijn op 7 mei 2024.

 

Wilt u meer weten over de nieuwe Sonos App? Kijk dan in de Info Hub sectie van de community voor een volledig overzicht van de nieuwe gebruikersinterface.

 

Hier vindt u het volledige persbericht. 

 

Vreselijk de nieuwe app. Niets werkt meer!! 8 vd 10 keer opstarten "Geen systeem gevonden". Een andere speaker toevoegen aan een bestaande afspeellijst? "Kan het systeem niet verbinden".  Surround speakers toevoegen aan de Arc en de subwoofer? "Er is iets misgegaan, probeer het opnieuw".... Waardeloos!! Alles, inclusief router, opnieuw opgestart in de hoop dat dat helpt. Jammer maar helaas... Hoe kun je een goed werkende app door dit brouwsel vervangen? Wordt er bij Sonos geen software getest?

Hier idem, geen enkel geluid meer kunnen afspelen, ander wifi netwerk installeren? gaat niet!

Had hoge verwachtingen van Sonos, maar ga nu toch naar iets anders uitkijken. Dure speakers waardeloze service en geen communicatie vanuit Sonos. Als je belt is de wachttijd 50 min+


Deze app herkent vaak mijn systeem niet en dan kan ik dus niets Dat had ik net de vorige versie niet. Als je naar een streamingdienst gaat zie uk telkens Er us is misgegaan. Dan kun je dus niets. Verder was uk ineens TuneIn kwijt, reageert de app late langzaam op bv harder en zachter zetten, kan ik geen muziek aan een wachtrij toevoegen. Dit is bijna misdadig. Hoe kan ik terug naar de vorige app?


Deze app is zo slecht, dat maakt het hele systeem onbetrouwbaar. Ik moet mijzelf soms aanmelden als 'eigenaar' en continu, bij iedere keer dat ik de app open, wordt mijn systeem niet gevonden. Telefonisch hulp en klachten werkt ook niet tenzij je 40 minuten wachttijd wilt bederven aan dit ruk-systeem..... zo in- en in triest!! Hoe en wanneer wordt dit opgelost? Zo slecht..........  het systeem gaat soms ook niet uit, dus moet echt de stroom eraf om de muziek uit te zetten..... bah! 


Deze hele situatie met de slechte nieuwe app heeft mij doen besluiten om geen nieuwe Sonos apparatuur te kopen.

Voor mijn werkkamer heb ik een WiiM streamer met een set actieve boxen gekocht. Wat een verademing t.o.v. Sonos. Een prima app, goed geluid, voor mij geen Sonos meer. 


Wat een slechte zaak van Sonos. Overal staan de updates uit, en op alle devices wordt gewoon de nieuwe zeer slechte app door je strot gewrongen. Mijn NAS is nu niet meer te benaderen, alarmen zijn verdwenen, en wie weet wat nog meer ellende er gaat komen. SONOS bedankt. Een reden voor mij om nooit meer voor dit merk te gaan. Belachelijk voor woorden gewoon.


Dan zou ik toch eens gaan updaten. De alarmen zijn al weer een tijdje terug. 
 


Je kan toch altijd beter de nieuwste updates hebben dan iets geforceerd downgraden? De meeste problemen zijn nu toch ondertussen ook wel opgelost of worden dat snel in de aankomende weken? 


Nu de alarmen weer bedien- en instelbaar zijn, is het eigenlijk wel een prima app geworden. 


Wat een waardeloze nieuwe app. Er ontbreken functies, de app is onoverzichtelijk, langzaam. Veel ergernis. Weg met Sonos.


Ik sluit mij aan bij een groot deel van de app-gebruikers. De laatste update is ronduit slecht. Er zijn veel functies verdwenen en of veranderd. Daarnaast is de app/connectie met het systeem zeer instabiel en traag. Ik weet niet welke beweegredenen Sonos heeft voor het uitbrengen van deze miskleun maar voor de eindgebruikers zijn ze Kwalitatief Uitermate Teleurstellend. 


Sonos heeft beloofd dat die functies terugkomen. 


Inmiddels is gebleken dat er nog een bug in zit: het is (waarschijnlijk in incidentele gevallen) door de vernieuwing van de app niet mogelijk om nieuwe apparaten toe te voegen.

Een vriend van mij kocht een Roam en kreeg hem niet geïnstalleerd in zijn thuisnetwerk. Hij had al een aantal speakers, dus ook een bestaand Sonos-netwerk. Na ruim een half uur in de wacht te hebben gestaan bij de helpdesk werd hem verteld dat door de update zijn netwerk en ip-adressen “gedumpt” waren waardoor deze binnen de app niet meer zichtbaar waren voor nieuwe apparaten. Zijn bestaande apparaten doen het wel gewoon.

De workaround zou zijn om zijn hele netwerk opnieuw in te stellen door zijn ip-range te veranderen. Hij heeft dat geweigerd omdat het nogal een behoorlijke klus zou zijn.

Andere workaround: zijn tablet uit de wifi halen en via hotspot verbinden met zijn mobiel (die nog steeds in hetzelfde netwerk zit dat niet imbedded is in de Sonos-app) en op die manier proberen te installeren. Logischerwijs is dat ook niet gelukt, want je omzeilt de bug niet.

 

Sonos heeft dus meer problemen dan alleen verdwenen wekkers, nas-connecties, favorieten, afspeellijsten, geluidsschuifjes die een eigen leven leiden etc.


@Alexv70 Dit vind ik wel een raar verhaal.

Ik heb wel gehoord van een bug dat de app crashed bij het toevoegen van een Sonos apparaat (in ieder geval de Sub Gen3). Maar problemen met netwerk en ip-adressen heb ik nog niet eerder gehoord.

Welk device gebruikt hij? Want bovenstaande bug is er alleen nog voor Android. Met IOS werkt het wel.

Dus mogelijk kan je vriend het eens met een IOS device proberen, kijken of het dan wel lukt.


@Alexv70 Dit vind ik wel een raar verhaal.

Ik heb wel gehoord van een bug dat de app crashed bij het toevoegen van een Sonos apparaat (in ieder geval de Sub Gen3). Maar problemen met netwerk en ip-adressen heb ik nog niet eerder gehoord.

Welk device gebruikt hij? Want bovenstaande bug is er alleen nog voor Android. Met IOS werkt het wel.

Dus mogelijk kan je vriend het eens met een IOS device proberen, kijken of het dan wel lukt.

@rob.janssen1977 dank voor je antwoord en het meedenken. Hij heeft alleen Apple in huis, dus je idee gaat niet lukken. Sonos helpdesk gaf ook toe dat die bug er nu eenmaal inzit en dat ie dan maar moest wachten op een update.


Al vele jaren een gebruiker van Sonos in iedere kamer van het huis. Deze laatste update van de app is voor mij de reden om naar deze community te gaan. Ons gehele gezin worstelt met de bediening. Wat is er gebeurd met de intuitive bediening? Features als “alarm” en “muziekbibliotheek” niet meer ondersteunen? In de toekomst komen deze weer? Hoe kon de kloof zo groot worden tussen het productteam en de gebruikers van Sonos producten. Is dit arrogantie van een succesvol bedrijf of is er een andere verklaring. Ik kan alleen maar hopen op verbetering want ik heb weinig behoefte om op zoek te gaan naar alternatieven. Sonos, praat met jullie gebruikers!


Weet iemand waarom de Boost niet meer zichtbaar is in het systeem? Alle andere ziet de app nu wel.


Waarom de Boost niet zichtbaar is heeft Sonos niet gezegd. Hij doet het gelukkig (inmiddels) wel weer en is in de web-app wel zichtbaar.


Inderdaad, net gecontroleerd met de Weg app. Alles staat er in, ook een, op dit moment, niet verbonden Roam.

Maar waarom dan gewoon niet ook in de “gewone” app?????


ik weet niet of het al genoemd is:

maar Automatisch afspelen staat niet meer bij Lijningang.

optie voor automatisch afspelen staat niet meer bij mijn lijngang, ik zie alleen nog maar

  • naam bron
  • volume van bron
  • audiovertraging

en dan zou hieronder Automatisch afspelen moeten staan.

 

heeft er altijd wel gestaan, maar met nieuwe app update is het weg.


Jammer dat Sonos de NAS nog niet weer heeft tioegeviegd. Kan mijn Playlisten niet vinden en ook kan je geen nieuwe maken met je eigen muziek opende NAS.

Iemand suggesties?


Jammer dat Sonos de NAS nog niet weer heeft tioegeviegd. Kan mijn Playlisten niet vinden en ook kan je geen nieuwe maken met je eigen muziek opende NAS.

Iemand suggesties?

Helaas zit er niets anders op dat wachten op Sonos totdat die hun zaakjes op orde hebben en via een update de functionaliteit terugzetten.

 

Zelfs met de oude app kan je je eigen bibliotheek niet aanpassen, wanneer dat probeert krijg je een melding dat je eerst moet updaten naar de nieuwe versie.


Hoezo heeft Sonos de NAS “niet weer toegevoegd”? Hij is officieel nooit weggeweest! Ja, het duurde even voordat je hem zag of je moest hem opnieuw aan het systeem toevoegen, maar de nieuwe app heeft hem niet weggedaan.

Een paar dagen na de nieuwe app heeft is men om veiligheidsredenen wel gestopt met SMBv1. Kan dat bij jou het probleem zijn?


Hoezo heeft Sonos de NAS “niet weer toegevoegd”? Hij is officieel nooit weggeweest! Ja, het duurde even voordat je hem zag of je moest hem opnieuw aan het systeem toevoegen, maar de nieuwe app heeft hem niet weggedaan.

Een paar dagen na de nieuwe app heeft is men om veiligheidsredenen wel gestopt met SMBv1. Kan dat bij jou het probleem zijn?

Ik weet niet welke versie van de app jij hebt, maar ik kan geen bibliotheek van mijn NAS toevoegen. En ik gebruik geen SMBv1. Kan jij uitleggen hoe jij dat in.de nieuwe app kan configureren?

​​​​


Ik werk met Apple iOS en MacOS. In mijn netwerk zit de WD NAS. 

En ik weet (helaas) niet wat SMBv1 inhoudt mbt mijn WD NAS en Mac netwerk.

Kan iemand mijn daarbij helpen om na te gaan of en hoe ik kan nagaan of SMBv1 op mijn NAS Nvan toepassing is.

Alvast mijn dank.

 


Zie https://support.sonos.com/nl-nl/article/add-your-music-library-to-sonos Toevoegen moet met de PC- of Mac-app.