Skip to main content

Sonos onthult volledig vernieuwde Sonos-app; diensten, content en bediening op één aanpasbaar startscherm

 

Sonos onthult vandaag een zeer uitgebreide app-vernieuwing. Luisteraars profiteren hiermee van een ongekende streamingervaring. Ze kunnen nu hun favoriete playlists, stations en albums vanaf ruim 100 streamingdiensten op één aanpasbaar startscherm organiseren.

 

Startscherm

Met één swipe omhoog biedt het startscherm toegang tot de bediening van het hele Sonos-systeem. Daardoor behoort van tabblad naar tabblad springen tot het verleden. Als pionier in geluidsbeleving - en met de focus op het creëren van een betere manier van luisteren - heeft Sonos de app bewust vernieuwd met een modern softwareplatform. Zo krijgen gebruikers een makkelijkere, snellere en betere ervaring die nieuwe innovaties beter ondersteunt.

 

De vernieuwde app ondersteunt alle bestaande S2-producten, en wereldwijd beschikbaar zijn via een software-update voor de S2-app en via een volledig nieuwe webapp.

 

100+ streamingdiensten, één startscherm

De vernieuwde Sonos-app zet een natuurlijke luisterbeleving op de eerste plaats. Zo krijgen favorieten alle aandacht die ze verdienen en zijn er meer mogelijkheden om de streamingbeleving naar je hand te zetten.

 

  • Sneller in de muziek (en uit de app): Tikken van tabblad naar tabblad is niet meer nodig: het nieuwe startscherm plaatst al je favoriete content en bedieningsfuncties bij elkaar op dezelfde plek. Vind snel wat je recent hebt afgespeeld, blader door bibliotheken en aanbevelingen van favoriete diensten, en vul je huis met de muziek en alle geluiden waar je van houdt.
  • Aanpassen en selecteren: Geniet van ongekende keuzemogelijkheden door je startscherm precies zo in te richten dat het weergeeft hoe jij luistert. Zet rijen van je favoriete content en diensten vast, verplaats, bewerk, of deel ze in zoals jij het hebben wilt.
  • Doorzoek elke streamingbibliotheek: Zoek in één keer een artiest, nummer, podcast of luisterboek in al je favoriete streamingdiensten via een gebruiksvriendelijke zoekbalk die altijd op je startscherm staat.
  • Verbeterde systeembediening: Waar je ook bent in de app, op ieder moment kun je omhoog swipen vanaf de onderkant van je startscherm om je hele systeem te bedienen, toegang te krijgen tot een visueel overzicht van wat er speelt op elk product, speakers snel groeperen en het perfecte volume kiezen. 

 

Via een splinternieuwe webapp - die toegankelijk is via elke moderne internetbrowser- kunnen luisteraars hun systeem net zo naadloos bedienen als met de mobiele app.

 

De Nieuwe Web App

 

De Web App zal net als de vernieuwde mobiele app beschikbaar zijn op 7 mei 2024.

 

Wilt u meer weten over de nieuwe Sonos App? Kijk dan in de Info Hub sectie van de community voor een volledig overzicht van de nieuwe gebruikersinterface.

 

Hier vindt u het volledige persbericht. 

 

Eens met @Eddie the Eagle .
Ik ben ook niet blij cq tevreden met de wijze waarop Sonos eea geïmplementeerd heeft, maar met de app is, wanneer alle werkt zoals het zou moeten, niets mis. Ik moet zeggen dat ik er snel aan gewend ben en mijn weg er prima in kan vinden. 

 

Haha, kijk, ben ik toch niet meer de enige die positief is zoals zojuist beweerd werd 😉. Opvallend hier is het negatieve sentiment op de look & feel ipv concrete feedback. Daar concludeer ik uit dat het vooral een kwestie van gewenning is. Sonos is er echt niet op uit om de App slechter te maken maar verandering roept nu eenmaal weerstand op bij veel mensen. De gebruikers die het een prima aanpassing vinden zullen dat hier niet snel ventileren helaas.


👎 features such as playlist creation and queue editing within the Sonos app, sleep timers, and local library support will not be available at launch, but will be added to the app on a rolling basis over the coming months”.

Eddie, natuurlijk was het een grapje om je te vragen of je een Sonos employee bent🤭.

Maar, in tegenstelling tot iedereen hier op het forum, die allemaal uiterst ongelukkig en negatief zijn over deze app en het ontbreken van de functionaliteiten, ben jij wel positief over deze Sonos app….

Het is toch een schande, dat bij de lancering van deze nieuwe Sonos App er zoveel onvolkomenheden en missende functionaliteiten in aanwezig zijn.

Wanneer komen die terug?

Sonos schrijft hier uiterst vaag over: ‘will be added to the app on a rolling basis over the coming months’.

Ik ben niet geïnteresseerd in een nieuwe app met mooiere plaatjes, maar wel in een nieuwe app met minimaal dezelfde functionaliteit.

Op dit moment weet alleen Sonos hoe lang het gaat duren en wat er van de verloren gegane functionaliteit, terug zal komen(?).

Om te begrijpen hoe Sonos eigenaren en wat zij als gebruikers van deze nieuwe app vinden, zou ik zeggen, lees alle opmerkingen die over deze nieuwe Sonos App op dit forum geschreven zijn er nog eens op na(!).

 


Eens met @Eddie the Eagle .
Ik ben ook niet blij cq tevreden met de wijze waarop Sonos eea geïmplementeerd heeft, maar met de app is, wanneer alle werkt zoals het zou moeten, niets mis. Ik moet zeggen dat ik er snel aan gewend ben en mijn weg er prima in kan vinden. 

 

Haha, kijk, ben ik toch niet meer de enige die positief is zoals zojuist beweerd werd 😉. Opvallend hier is het negatieve sentiment op de look & feel ipv concrete feedback. Daar concludeer ik uit dat het vooral een kwestie van gewenning is. Sonos is er echt niet op uit om de App slechter te maken maar verandering roept nu eenmaal weerstand op bij veel mensen. De gebruikers die het een prima aanpassing vinden zullen dat hier niet snel ventileren helaas.

Zoals aangegeven heeft Sonos de introductie fout gedaan. Er bleek teveel (tijdelijk) verdwenen. Te veel zaken lopen niet lekker of helemaal niet. Nu deugt er niets meer, dus ook de app niet. 
De app opzich vind ik echt een verbetering. Was dit met wat minder problemen geïntroduceerd dan zou dit geweldig geweest zijn. Nu blijft je met een bittere nasmaak zitten.

Het grootste probleem waar ik momenteel tegenaanloop is de gebrekkige communicatie van Sonos. Een goede informatie voorziening zou de negatieve stroom wellicht wat kunnen temperen en het ook wat overzichtelijker voor Sonos zelf kunnen maken.

Alles wat de laatste dagen geschreven wordt is al vele malen voorbij gekomen en levert dus niets op als bijdrage in ee; gebruikersforum. Het wordt er niet overzichtelijker op. De beurt is nu echt aan Sonos.


 

Eddie, natuurlijk was het een grapje om je te vragen of je een Sonos employee bent🤭.

Maar, in tegenstelling tot iedereen hier op het forum, die allemaal uiterst ongelukkig en negatief zijn over deze app en het ontbreken van de functionaliteiten, ben jij wel positief over deze Sonos app….

Het is toch een schande, dat bij de lancering van deze nieuwe Sonos App er zoveel onvolkomenheden en missende functionaliteiten in aanwezig zijn.

 

Ah, gelukkig 😉 ik dacht even dat je het meende. Ik ben inderdaad positief omdat ik er doorheen probeer te kijken waar de richting heen gaat met de App en dat ziet er goed uit. Geen idee waarom ze de App vrijgeven terwijl er zaken ontbreken maar algemeen ziet het er gewoon beter uit dan voorheen en er ligt de toezegging dat de ontbrekende functies er weer in komen. Ik probeer het een beetje andersom te bekijken…..de slechtste beslissing is geen beslissing dus er zal wel een reden voor geweest zijn.


De reden is mogelijk de introductie van de koptelefoon die morgen bekend gemaakt zou gaan worden. Ik kan echt geen andere bedenken om dit zo geforceerd te doen.

Overigens is nu het gevolg dat velen zich wel 3 keer zullen bedenken alvorens zo’n kostbare gadget aan te schaffen na dit debacle.


Muziek bibliotheek (nas) ontbreekt, tuneln die ik veel gebruik voor radio 1,2,3,4, klara, is vervangen door betaalde versoie 5,95/maand. de play 1 gebruik ik als wekker  radio ook weg

Dit waren de redenen om sonos aan te schaffen, maar ineens dit alles niet meer mogelijk.

Ik voel me bekocht, ik koop iets en ineens is dat verandert in iets anders wat ik helemaal niet wil.

Allemaal redenen om geen sonos aan te schaffen, ik raad het iedereen af


Succes bij het vinden van een alternatief die TuneIn zonder reclame kan aanbieden. Dit is geen keuze van Sonos maar van TuneIn 


Zelfde problemen als iedereen met de nieuwe app. Soms werkt hij op de Android-tablet of oude iPhone (geen Sonos update meer beschikbaar) plots nadat ik via de pc de speakers geactiveerd heb maar op andere momenten slaag ik er niet in die aan de praat te krijgen. Ik vind geen logica in wanneer wel of geen verbinding en verlies hier ondertussen vele uren mee. Het ergst: Sonos reageert niet op de vragen. Mogen wij eindelijk weten wat er gaande is of heerst hier algemene zwijgplicht onder de medewerkers?


Reactie na mijn mail aan de CEO van Sonos. Met een tijdlijn.

First, we’d like to thank you for taking the time to share your feedback with us and with our CEO, Patrick. We’ve received a great deal of feedback thus far, on both the improvements made as well as where we fell short. We expect that feedback will continue to roll in, so we’ll be working through it all in the coming weeks. We also recognize that there is more work to be done on the Sonos App, and want to provide you with an update.

We’re happy to share that we delivered a software update on May 14 reintroducing the ability to add and edit alarms, as well as initial screen reader improvements for iOS VoiceOver that will allow users to more easily navigate the app. If you are missing these features, ensure that your Sonos App and products are all up to date: https://support.sonos.com/article/update-your-sonos-speakers

Over the coming weeks, we will reintroduce the below features, while fixing bugs and addressing performance issues:

-Additional improvements for screen readers for visually impaired customers: May 21
-Adding to queue and playing next: early June
-Sleep timer: mid-June
-Local music library search and playback: mid-June 
-Update Wi-Fi settings: mid-June

Thank you again for sharing your feedback with us. We’re working hard to bring these features to the new Sonos App quickly.


Vreselijk de nieuwe app. Niets werkt meer!! 8 vd 10 keer opstarten "Geen systeem gevonden". Een andere speaker toevoegen aan een bestaande afspeellijst? "Kan het systeem niet verbinden".  Surround speakers toevoegen aan de Arc en de subwoofer? "Er is iets misgegaan, probeer het opnieuw".... Waardeloos!! Alles, inclusief router, opnieuw opgestart in de hoop dat dat helpt. Jammer maar helaas... Hoe kun je een goed werkende app door dit brouwsel vervangen? Wordt er bij Sonos geen software getest?


Reactie na mijn mail aan de CEO van Sonos. Met een tijdlijn.

First, we’d like to thank you for taking the time to share your feedback with us and with our CEO, Patrick. We’ve received a great deal of feedback thus far, on both the improvements made as well as where we fell short. We expect that feedback will continue to roll in, so we’ll be working through it all in the coming weeks. We also recognize that there is more work to be done on the Sonos App, and want to provide you with an update.

We’re happy to share that we delivered a software update on May 14 reintroducing the ability to add and edit alarms, as well as initial screen reader improvements for iOS VoiceOver that will allow users to more easily navigate the app. If you are missing these features, ensure that your Sonos App and products are all up to date: https://support.sonos.com/article/update-your-sonos-speakers

Over the coming weeks, we will reintroduce the below features, while fixing bugs and addressing performance issues:

-Additional improvements for screen readers for visually impaired customers: May 21
-Adding to queue and playing next: early June
-Sleep timer: mid-June
-Local music library search and playback: mid-June 
-Update Wi-Fi settings: mid-June

Thank you again for sharing your feedback with us. We’re working hard to bring these features to the new Sonos App quickly.

Mooi hoor dat er nu eindelijk een tijdslijn is. Maar ik tegenstelling tot Eddie the Eagle kan ik hier niet doorheen kijken, natuurlijk zal Sonos de schade herstellen. Maar toch vind ik het toch een enorme misser hoe de gang van zaken is gegaan. Inderdaad zal de introductie van de koptelefoon wel de reden geweest zijn dat de app gelanceerd moest worden. Blijkbaar is de marketing rondom dit nieuwe apparaat belangrijker dan de bestaande klanten tevreden houden. Na de S1/S2 affaire komt deze zaak daar bovenop, ik blijf mij afvragen wat zal er nog meer komen? Mijn vertrouwen in Sonos is laag. 

 


 

Mooi hoor dat er nu eindelijk een tijdslijn is. Maar ik tegenstelling tot Eddie the Eagle kan ik hier niet doorheen kijken, natuurlijk zal Sonos de schade herstellen. Maar toch vind ik het toch een enorme misser hoe de gang van zaken is gegaan. Inderdaad zal de introductie van de koptelefoon wel de reden geweest zijn dat de app gelanceerd moest worden. Blijkbaar is de marketing rondom dit nieuwe apparaat belangrijker dan de bestaande klanten tevreden houden. Na de S1/S2 affaire komt deze zaak daar bovenop, ik blijf mij afvragen wat zal er nog meer komen? Mijn vertrouwen in Sonos is laag. 

Maar even heel concreet…..wat is dan die schade precies ? Ik had ook wat zaken die ik opnieuw heb moeten instellen maar voor de rest werkt het gewoon als vanouds met een verbeterde look & feel. En er is geen S1/S2 affaire IMHO….Sonos heeft op enig moment een knip moeten aanbrengen tussen S1 en S2 omdat oudere speakers niet het simpelweg niet meer konden bijbenen vwb hardware vs software. Dat is met alle slimme apparaten het geval.


 

Mooi hoor dat er nu eindelijk een tijdslijn is. Maar ik tegenstelling tot Eddie the Eagle kan ik hier niet doorheen kijken, natuurlijk zal Sonos de schade herstellen. Maar toch vind ik het toch een enorme misser hoe de gang van zaken is gegaan. Inderdaad zal de introductie van de koptelefoon wel de reden geweest zijn dat de app gelanceerd moest worden. Blijkbaar is de marketing rondom dit nieuwe apparaat belangrijker dan de bestaande klanten tevreden houden. Na de S1/S2 affaire komt deze zaak daar bovenop, ik blijf mij afvragen wat zal er nog meer komen? Mijn vertrouwen in Sonos is laag. 

Maar even heel concreet…..wat is dan die schade precies ? Ik had ook wat zaken die ik opnieuw heb moeten instellen maar voor de rest werkt het gewoon als vanouds met een verbeterde look & feel. En er is geen S1/S2 affaire IMHO….Sonos heeft op enig moment een knip moeten aanbrengen tussen S1 en S2 omdat oudere speakers niet het simpelweg niet meer konden bijbenen vwb hardware vs software. Dat is met alle slimme apparaten het geval.

De schade is dat een heleboel gebruikers hun dure Sonos systeem niet konden/kunnen gebruiken zoals ze dat altijd doen. 

Er.was wel.degelijk een S1/S2 affaire. Voordat er sprake was S1 en S2 werd er doodleuk gezegd dat je de oude apparaten niet meer zou kunnen gebruiken na.een bepaalde tijd. Door de vele slechte reacties hebben ze toen S1 en S2 geïntroduceerd. Bij beide gevallen heeft Sonos de belangen van de gebruikers niet goed behartigd. Dus daarom is mijn vertrouwen in Sonos laag. 

Ik bewonder jouw loyaliteit aan Sonos, maar ik laat mij zo niet behandelen door een leverancier van dure producten.


De schade is dat een heleboel gebruikers hun dure Sonos systeem niet konden/kunnen gebruiken zoals ze dat altijd doen. 

 

 

Dat bedoel ik…..weer niet concreet, sorry maar ik lees alleen maar dit soort vage bewoordingen in dit topic.

 

Er.was wel.degelijk een S1/S2 affaire. Voordat er sprake was S1 en S2 werd er doodleuk gezegd dat je de oude apparaten niet meer zou kunnen gebruiken na.een bepaalde tijd. Door de vele slechte reacties hebben ze toen S1 en S2 geïntroduceerd.

 

 

Volgens mij klopt dit niet maar ben niet zeker, Sonos is altijd duidelijk geweest waar de knip lag tussen S1 en S2 hardware. Er is inderdaad een misverstand geweest mbt het milieuvriendelijk afvoeren van S1 hardware en een bepaalde marketing druk met kortingen om te upgraden van S1 naar S2 hardware. Volgens mij ging dat nooit om een harde stop van S1 hardware alhoewel dat moment ooit een keer komt.

 

Ik bewonder jouw loyaliteit aan Sonos, maar ik laat mij zo niet behandelen door een leverancier van dure producten.

Mijn loyaliteit aan Sonos wordt slechts  bepaald door de uitstekende ervaringen die ik al jaren heb met het product, en dat is niet minder geworden door de recente App. Uiteraard heb ik ook mijn wish list maar die zit meer aan de kant van de Windows App, die wordt al heel lang niet meer serieus onderhouden.


Zie hier voor een lijst met de (mogelijke) problemen en evt. oplossingen: https://www.reddit.com/r/sonos/s/swlaCdMgla


AdriaanW schreef:

De schade is dat een heleboel gebruikers hun dure Sonos systeem niet konden/kunnen gebruiken zoals ze dat altijd doen. 

Eddie the Eagle:

Dat bedoel ik…..weer niet concreet, sorry maar ik lees alleen maar dit soort vage bewoordingen in dit topic.

 

Kom op Eddie, lees al die klachten op dit forum en de rest van internet nog maar eens. Jouw beeld van de problematiek staat haaks op wat vele anderen ervaren. Hebben al die anderen dan ongelijk? Nee! 

Iemand anders maakte al eens een grap dat jij op e loonlijst van Sonos staat, maar ik begin nu te twijfelen of het wel een grap was en is misschien toch de waarheid?


Reactie na mijn mail aan de CEO van Sonos. Met een tijdlijn.

First, we’d like to thank you for taking the time to share your feedback with us and with our CEO, Patrick. We’ve received a great deal of feedback thus far, on both the improvements made as well as where we fell short. We expect that feedback will continue to roll in, so we’ll be working through it all in the coming weeks. We also recognize that there is more work to be done on the Sonos App, and want to provide you with an update.

We’re happy to share that we delivered a software update on May 14 reintroducing the ability to add and edit alarms, as well as initial screen reader improvements for iOS VoiceOver that will allow users to more easily navigate the app. If you are missing these features, ensure that your Sonos App and products are all up to date: https://support.sonos.com/article/update-your-sonos-speakers

Over the coming weeks, we will reintroduce the below features, while fixing bugs and addressing performance issues:

-Additional improvements for screen readers for visually impaired customers: May 21
-Adding to queue and playing next: early June
-Sleep timer: mid-June
-Local music library search and playback: mid-June 
-Update Wi-Fi settings: mid-June

Thank you again for sharing your feedback with us. We’re working hard to bring these features to the new Sonos App quickly.

Bedankt voor de info. Ziet er naar uit dat we nog enkele weken geduld zullen moeten oefenen. Hopelijk wordt dat geduld inderdaad beloond met een verbeterde gebruiks-/luisterervaring en vooral worden zulke ingrijpende updates in ‘t vervolg zorgvuldiger getest alvorens ze op de gebruikers los te laten.

En terwijl ik  nu toch bezig ben: een directere connectie met (minstens openbare) radio’s, zonder vervelende reclame onderbrekingen (ook soms midden nieuwsberichten of praatprogramma’s) die TuneIn biedt staat op ons verlanglijstje.

Voor de rest blijf ik Sonos een degelijk concept vinden.

Vriendelijke groet,

Patrick


After a couple of weeks now with the new app disaster, I was able to get the “Sonos to work”.

One of the components in my Sonos configuration is the Boost. It appears, if I remove the Boost, and cable connect the playbar, that I am able to connect with the new app. However, if I reconnect the Boost again, the configuration disappears and the app is not working anymore.

No, this is not a solution but at least I am able to play some music (without the boost).

Maybe this will help you, Sonos, in pinpointing the issue(s) you have regarding the connection problem of the app to existing configurations. Up until now, I can say that Sonos disappears from my preferable soundsystem, which is a bloody and expensive shame from Sonos.


Waarom reageer je op een Nederlandse community in een Nederlandstalige draad in het Engels?

Sonos weet dit overigens al, zie https://www.reddit.com/r/sonos/s/swlaCdMglahttps://www.reddit.com/r/sonos/s/swlaCdMglahttps://www.reddit.com/r/sonos/s/swlaCdMgla Wel gek dat ze dit enkel op Reddit melden overigens.

Dit is overigens de reden dat ik de update nog niet doorvoer. De Boost bevalt mij prima.


Zelfs het update proces is waardeloos. Waar je vroeger nog 3 update stappen zag, zie je alleen een draaiend molentje.... Wat kan je er een puinhoop van maken!!!


Waarom reageer je op een Nederlandse community in een Nederlandstalige draad in het Engels?

Sonos weet dit overigens al, zie https://www.reddit.com/r/sonos/s/swlaCdMglahttps://www.reddit.com/r/sonos/s/swlaCdMglahttps://www.reddit.com/r/sonos/s/swlaCdMgla Wel gek dat ze dit enkel op Reddit melden overigens.

Dit is overigens de reden dat ik de update nog niet doorvoer. De Boost bevalt mij prima.

De Boost bevalt mij ook prima, alleen jammer dat ik hem sinds de nieuwe app van Sonos niet in mijn configuratie werkende krijg. Ook niet na een factory reset. Ben in ieder geval “blij” dat ik de rest weer op de “oude” wijze aan kan sturen (zonder Boost weliswaar).

Sonos is (sorry voor het Engels) “On the way out!”


Kom op Eddie, lees al die klachten op dit forum en de rest van internet nog maar eens. Jouw beeld van de problematiek staat haaks op wat vele anderen ervaren. Hebben al die anderen dan ongelijk? Nee! 

Iemand anders maakte al eens een grap dat jij op e loonlijst van Sonos staat, maar ik begin nu te twijfelen of het wel een grap was en is misschien toch de waarheid?

 

Niemand heeft ongelijk, dus zelfs ik niet; het is perceptie dus per definitie subjectief. Wat ik wel storend vind is dat er hier veel reacties zijn die alleen maar van drama en schande spreken zonder concreet te zijn. Daar heb je dus helemaal niks aan, alleen maar frustratie net zoals die opmerkingen mbt loonlijst van je. Knappe actie, mag je trots op zijn om zo iets op een openbaar forum te zetten.

 

 


Nieuwe app ziet er wel goed uit, maar met een aantal zaken hebben ze toch compleet de plank mis geslagen:

Voor mij:

  • Sub (Gen3) kan niet aan je systeem worden toegevoegd (app crashed, bij IOS schijnt dit inmiddels opgelost te zijn na een update) Dit kan echt niet vind ik, zoiets moet toch getest worden.
  • Volume (cijfers) wordt niet meer getoond. Ik zet het volume altijd op 15, nu kan ik niet meer zien wanneer hij op 15 staat.

Ja ,het verdient geen schoonheids prijs 

Wat mij ook opviel in de volume balk kon even snel de treble en de bass aanpassen zodra je aan de volume schuif kwam en dat was heel gemakkelijk, is nu ook weg.

Ik zou het toch fijn vinden als dit terug komt. 


Wat een vreselijk, ondoordacht, niet werkend en trage app... continu vindt de app mijn systeem niet.... 

Wie wil er voor weinig een systeem overnemen. Werkt soms......