Skip to main content

Sonos onthult volledig vernieuwde Sonos-app; diensten, content en bediening op één aanpasbaar startscherm

 

Sonos onthult vandaag een zeer uitgebreide app-vernieuwing. Luisteraars profiteren hiermee van een ongekende streamingervaring. Ze kunnen nu hun favoriete playlists, stations en albums vanaf ruim 100 streamingdiensten op één aanpasbaar startscherm organiseren.

 

Startscherm

Met één swipe omhoog biedt het startscherm toegang tot de bediening van het hele Sonos-systeem. Daardoor behoort van tabblad naar tabblad springen tot het verleden. Als pionier in geluidsbeleving - en met de focus op het creëren van een betere manier van luisteren - heeft Sonos de app bewust vernieuwd met een modern softwareplatform. Zo krijgen gebruikers een makkelijkere, snellere en betere ervaring die nieuwe innovaties beter ondersteunt.

 

De vernieuwde app ondersteunt alle bestaande S2-producten, en wereldwijd beschikbaar zijn via een software-update voor de S2-app en via een volledig nieuwe webapp.

 

100+ streamingdiensten, één startscherm

De vernieuwde Sonos-app zet een natuurlijke luisterbeleving op de eerste plaats. Zo krijgen favorieten alle aandacht die ze verdienen en zijn er meer mogelijkheden om de streamingbeleving naar je hand te zetten.

 

  • Sneller in de muziek (en uit de app): Tikken van tabblad naar tabblad is niet meer nodig: het nieuwe startscherm plaatst al je favoriete content en bedieningsfuncties bij elkaar op dezelfde plek. Vind snel wat je recent hebt afgespeeld, blader door bibliotheken en aanbevelingen van favoriete diensten, en vul je huis met de muziek en alle geluiden waar je van houdt.
  • Aanpassen en selecteren: Geniet van ongekende keuzemogelijkheden door je startscherm precies zo in te richten dat het weergeeft hoe jij luistert. Zet rijen van je favoriete content en diensten vast, verplaats, bewerk, of deel ze in zoals jij het hebben wilt.
  • Doorzoek elke streamingbibliotheek: Zoek in één keer een artiest, nummer, podcast of luisterboek in al je favoriete streamingdiensten via een gebruiksvriendelijke zoekbalk die altijd op je startscherm staat.
  • Verbeterde systeembediening: Waar je ook bent in de app, op ieder moment kun je omhoog swipen vanaf de onderkant van je startscherm om je hele systeem te bedienen, toegang te krijgen tot een visueel overzicht van wat er speelt op elk product, speakers snel groeperen en het perfecte volume kiezen. 

 

Via een splinternieuwe webapp - die toegankelijk is via elke moderne internetbrowser- kunnen luisteraars hun systeem net zo naadloos bedienen als met de mobiele app.

 

De Nieuwe Web App

 

De Web App zal net als de vernieuwde mobiele app beschikbaar zijn op 7 mei 2024.

 

Wilt u meer weten over de nieuwe Sonos App? Kijk dan in de Info Hub sectie van de community voor een volledig overzicht van de nieuwe gebruikersinterface.

 

Hier vindt u het volledige persbericht. 

 

Zowel mijn man als ik kunnen na de update ons Sonos systeem niet meer bedienen met onze iPhone😡😡

Ik heb al een paar keer onze router gereset, maar dat helpt niet. Gelukkig hebben wij op onze iPad de update niet uitgevoerd en die werkt nu nog.
Gaarne een oplossing voor dit probleem aangezien ik altijd mijn iPhone gebruik om mijn Sonos te bedienen.

 

 

 


1 dag gebruikt... Onbegrijpelijk dat ze dit de wereld insturen. Mn systeem was waardeloos en nagenoeg onbruikbaar. Heb 't verwijderd en de oude terug gezet.... Zal het over enkele maanden nog es testen. Mijn vertrouwen is zoek. 

Ik ben zo benieuwd wat de echte gedachte is achter deze nieuwe app. Waarom is deze zo gehaast uitgerold, terwijl ze absoluut geweten moeten hebben dat de app nog niet klaar was om op grote schaal gebruikt te worden. Was de druk van marketing afdeling zo groot? Zijn ze zo bang geworden voor de nieuwe concurrentie uit China? Ik ben oprecht benieuwd hoe dit gegaan is.

Hans hoe heb je de oude app terug gezt ik kan hem niet meer vinden op de ipad cq adroid telefoon


Op mijn Andoid apparaten heb ik de oude 16.1 opnieuw geïnstalleerd. Eindelijk weer zoals het was…

-Verwijder de nieuwe Sonos update
-Download de Sonos APK 16.1 versie
-Installeer en klaar!

https://www.apkmirror.com/apk/sonos-inc/sonos-for-android/sonos-for-android-16-1-release/#downloads


1 dag gebruikt... Onbegrijpelijk dat ze dit de wereld insturen. Mn systeem was waardeloos en nagenoeg onbruikbaar. Heb 't verwijderd en de oude terug gezet.... Zal het over enkele maanden nog es testen. Mijn vertrouwen is zoek. 

Ik ben zo benieuwd wat de echte gedachte is achter deze nieuwe app. Waarom is deze zo gehaast uitgerold, terwijl ze absoluut geweten moeten hebben dat de app nog niet klaar was om op grote schaal gebruikt te worden. Was de druk van marketing afdeling zo groot? Zijn ze zo bang geworden voor de nieuwe concurrentie uit China? Ik ben oprecht benieuwd hoe dit gegaan is.

Hans hoe heb je de oude app terug gezt ik kan hem niet meer vinden op de ipad cq adroid telefoon

Via APKMirror, aldaar downloaden... NB Android only! 


Alarmen … via app op GSM …. tandwieltje rechtsboven … “je systeem” beheren (beheren staat er uiterst rechts naast) … en daar vind je alarmen … MAAR dan … staat er nergens een knop om er eentje aan te maken ?! En in de webapp vind ik het helemaal niet terug !?

 

Nope, net Update gehad, zoek me rot naar Alarm. Ook onder systeem beheer staan geen alarmen bij mij..
 
 
 

 

Inderdaad, Tandwieltje rechtsboven. Je komt dan in systeem instellingen. Onder de optie om een spraak assistent toe te voegen staat de naam van je Sonos systeem genoemd, met het woord “Beheren” ernaast. Als ik dat woord aanklik, dan zie ik een waslijst aan opties, incl. Alarm (is bovenste). Hier kan ik een nieuw alarm maken door op het plusje te klikken. Is niet echt lastig.

voor android niet voor ios.


Bij mij wel in iOS

 


Bij mij wel in iOS

 

Ook op Android


Echt niet…

zet in de woonkamer 2 boxen erbij, welke voorheen steropaar waren. Doet hij allemaal, maar op de achtergond zie iets erbij komen en meteen weer verdwijnen. Probeer je ze dan te zetten, zegt het systeem geen verbinding te kunnen maken, ook niet met de losse boksen.

hele ochtend weer mee bezig geweest, zonder resultaat. 🥶😭


 

Via tandwieltje (rechtsboven in het scherm), kom je in bovenstaand scherm, kan er per systeem iets anders uitzien. Ligt eraan of je een assistent al hebt ingeschakeld of niet. Naast de naam van je Sonos Systeem zie jet woord “Beheren” (of als je systeem in het Engels staat weergegeven “Manage”). Het is wat onduidelijk, maar hierop kun je klikken/tikken. Onderstaand scherm opent dan….

 

 

Onder “Over mijn Systeem” staat (bij mij) toch echt “Alarmen”. Ik kan ze hier instellen/aanpassen.

 

Mocht dit niet bij jou te zien zijn, dan kan het ook aan je android versie liggen. Ik draai op mijn telefoon op Android 14 en Samsung One UI 6.0. Mijn tablet, draait op proecies de zelfde Android en Samsung One UI. De Sonos App versie is 80.00.05-release+20240510.78d060b, welke wordt genoemd onder “Over mijn Systeem”.

Staat alarmen er niet, dan verschilt een van de genoemde versies bij jou in vergelijking tot bij mij.


Het klonk zo mooi deze update, maar ik kan van geen van de nieuwe functionaliteiten en interface designs genieten, want sinds deze update is mijn systeem niet meer te verbinden. Na een reset van mijn modem pakt ie heel soms voor een kwartiertje mijn systeem weer op, daarna is weer alles weg. Resetten naar fabrieksinstellingen, app resetten, niks werkt. Zelfs mn Roam is via Bluetooth niet meer te vinden. Hopeloos! Ik zie tientallen soortgelijke klachten binnen deze community. Hopelijk leest Sonos die ook. Excuses aanbieden en de oude app versie meteen weer beschikbaar stellen zou ik zeggen.


Het klonk zo mooi deze update, maar ik kan van geen van de nieuwe functionaliteiten en interface designs genieten, want sinds deze update is mijn systeem niet meer te verbinden. Na een reset van mijn modem pakt ie heel soms voor een kwartiertje mijn systeem weer op, daarna is weer alles weg. Resetten naar fabrieksinstellingen, app resetten, niks werkt. Zelfs mn Roam is via Bluetooth niet meer te vinden. Hopeloos! Ik zie tientallen soortgelijke klachten binnen deze community. Hopelijk leest Sonos die ook. Excuses aanbieden en de oude app versie meteen weer beschikbaar stellen zou ik zeggen.

Dit kan onmogelijk alleen door de nieuwe app komen, moet een combi zijn van de firmware update en app-update ben ik bang. Voor Android kun je gelukkig de oude app herinstalleren, maar of dat al je problem oplost ?


Wat een k.u.t. App. Zonder voor het taalgebruik maar meer kan ik er niet van maken. 


Absoluut niet blij met de nieuwe Sonos app😡

Tunein was verdwenen, al mijn radiozenders zijn er uit, drama om TuneIn weer toe te voegen, duurt zeer lang voordat hij dan de nieuwe zender opzet, blijft maar draaien. 
Totaal niet meer overzichtelijk. De radio logo’s blijven bijna allemaal grijs, staan niet meer op volgorde. 

TERUG NAAR HET OUDE SYSTEEM!!!!!!


De nieuwe app is schandalig!!! 


In de laatste update is de alarmfunctie weer toegevoegd. Volgens mij ontbreekt nu alleen nog de functie om de eigen muziekbibliotheek te verversen of aan te passen. Voor de rest vind ik de reacties hier wel een storm in een glas water, de App ziet er beter uit dan voorheen en is overzichtelijker. Er zullen vast nog wat kinderziektes zijn maar hier werkt alles prima met 9 speakers.

Al met al een vooruitgang in de look & feel van de App. Er mag ook wel eens iets positiefs gezegd worden.


In de laatste update is de alarmfunctie weer toegevoegd. Volgens mij ontbreekt nu alleen nog de functie om de eigen muziekbibliotheek te verversen of aan te passen. Voor de rest vind ik de reacties hier wel een storm in een glas water, de App ziet er beter uit dan voorheen en is overzichtelijker. Er zullen vast nog wat kinderziektes zijn maar hier werkt alles prima met 9 speakers.

Al met al een vooruitgang in de look & feel van de App. Er mag ook wel eens iets positiefs gezegd worden.

Je kan op zijn minst vraagtekens zetten als er in een nieuwe app zoveel kinderziektes zitten. Zeker bij een bedrijf als Sonos. zoiets banaals als een alarm instellen of bladeren door eigen muziek kun je m.i. niet echt als kinderziekte omschrijven. Blunder is dan meer op z’n plek.

 

daarnaast vind jij de app overzichtelijk…of die het is is subjectief . Ik vind de app een drama om mee te werken. Laagje over laagje, veel info op het scherm wat ik niet gebruik waardoor het effectieve deel van het scherm te klein is geworden. 
 

zodra het kan ga ik mijn systeem naar s1 terugbrengen. Die optie hebben ze vreemd genoeg disabled en zelfs de workaround werken niet meer. Dat kunnen ze dan weer wel, zal wel toeval zijn ;)


Je kan op zijn minst vraagtekens zetten als er in een nieuwe app zoveel kinderziektes zitten. Zeker bij een bedrijf als Sonos. zoiets banaals als een alarm instellen of bladeren door eigen muziek kun je m.i. niet echt als kinderziekte omschrijven. Blunder is dan meer op z’n plek.

 

daarnaast vind jij de app overzichtelijk…of die het is is subjectief . Ik vind de app een drama om mee te werken. Laagje over laagje, veel info op het scherm wat ik niet gebruik waardoor het effectieve deel van het scherm te klein is geworden. 

Ik denk dat het bij een telefoon App onmogelijk is om het voor iedereen goed te doen, dus zeker subjectief maar dat geldt ook voor alle negatieve reacties over de look & feel hier op het forum. Ik vond het gepast om daar wat tegengas op te geven omdat ik het niet zo ervaar.

De ontbrekende functies, daar kun je wat van vinden, de Alarm functie is al terug en de eigen muziek bibliotheek komt er ook weer aan als het goed is.

Als er iets (tijdelijk) weg is, schreeuwt iedereen moord en brand hier, maar de Web App daar wordt al heel lang om gevraagd (ook door mij zeer gewenst) en nu die er eindelijk is, hoor ik daar niemand over. 


Beste Eddie, ik (wij) begrijpen niet hoe je van deze s..t app nog iets goed kunt vinden(?)

Op dit moment ben je de enige, die ook maar iets ‘positiefs’ hierover heeft vermeld.

Ik (wij ) hoop (hopen) dat Sonos hier uit alle bemerkingen op dit forum lering trekt en hier met spoed wat aan gaat doen.


Beste Eddie, ik (wij) begrijpen niet hoe je van deze s..t app nog iets goed kunt vinden(?)

 

Dat heb ik al uitgelegd maar ik zal pogen het wat concreter te maken:

  • Look & feel beter/moderner/overzichtelijker (subjectief)
  • Home scherm is aan te passen
  • Huidige player blijft onderaan staan
  • Wild card zoekfunctie meteen in home scherm
  • Services meteen in home scherm
  • Recently played werkt eindelijk over alle services heen
  • Minder clicks nodig om ergens te komen
  • Overlay lagen die je weer naar beneden kunt scrollen
  • Web App toegevoegd

👎NAS muziekbiblotheek?

👎Shuffle fuctie?


👎NAS muziekbiblotheek?

👎Shuffle fuctie?

 

Een eerder citaat uit dit topic van Sonos:

 

features such as playlist creation and queue editing within the Sonos app, sleep timers, and local library support will not be available at launch, but will be added to the app on a rolling basis over the coming months.

 

Als de queue er weer is, dan zal de shuffle functie er zeker weten ook zijn. Local library komt er dus ook weer in en sleep timers is inmiddels al toegevoegd. Local library werkt trouwens gewoon bij mij, je kunt alleen geen refresh doen of mappen toevoegen.


Sonos employee?


Sonos employee?

 

Heel flauw, zeker als je zelf in de "’wij"’ vorm reageert en daarmee pretendeert voor een groep gebruikers te spreken. Het is mijn mening als individuele gebruiker, ik ben geen Sonos medewerker en spreek niet voor anderen zoals jij. Als je argumenten niet normaal met argumenten kunt weerleggen en zo`n flauwe opmerking moet maken, dan kun je beter niet reageren.


Sonos onthult volledig vernieuwde Sonos-app; diensten, content en bediening op één aanpasbaar startscherm

 

Sonos onthult vandaag een zeer uitgebreide app-vernieuwing. Luisteraars profiteren hiermee van een ongekende streamingervaring. Ze kunnen nu hun favoriete playlists, stations en albums vanaf ruim 100 streamingdiensten op één aanpasbaar startscherm organiseren.

 

Startscherm

Met één swipe omhoog biedt het startscherm toegang tot de bediening van het hele Sonos-systeem. Daardoor behoort van tabblad naar tabblad springen tot het verleden. Als pionier in geluidsbeleving - en met de focus op het creëren van een betere manier van luisteren - heeft Sonos de app bewust vernieuwd met een modern softwareplatform. Zo krijgen gebruikers een makkelijkere, snellere en betere ervaring die nieuwe innovaties beter ondersteunt.

 

De vernieuwde app ondersteunt alle bestaande S2-producten, en wereldwijd beschikbaar zijn via een software-update voor de S2-app en via een volledig nieuwe webapp.

 

100+ streamingdiensten, één startscherm

De vernieuwde Sonos-app zet een natuurlijke luisterbeleving op de eerste plaats. Zo krijgen favorieten alle aandacht die ze verdienen en zijn er meer mogelijkheden om de streamingbeleving naar je hand te zetten.

 

  • Sneller in de muziek (en uit de app): Tikken van tabblad naar tabblad is niet meer nodig: het nieuwe startscherm plaatst al je favoriete content en bedieningsfuncties bij elkaar op dezelfde plek. Vind snel wat je recent hebt afgespeeld, blader door bibliotheken en aanbevelingen van favoriete diensten, en vul je huis met de muziek en alle geluiden waar je van houdt.
  • Aanpassen en selecteren: Geniet van ongekende keuzemogelijkheden door je startscherm precies zo in te richten dat het weergeeft hoe jij luistert. Zet rijen van je favoriete content en diensten vast, verplaats, bewerk, of deel ze in zoals jij het hebben wilt.
  • Doorzoek elke streamingbibliotheek: Zoek in één keer een artiest, nummer, podcast of luisterboek in al je favoriete streamingdiensten via een gebruiksvriendelijke zoekbalk die altijd op je startscherm staat.
  • Verbeterde systeembediening: Waar je ook bent in de app, op ieder moment kun je omhoog swipen vanaf de onderkant van je startscherm om je hele systeem te bedienen, toegang te krijgen tot een visueel overzicht van wat er speelt op elk product, speakers snel groeperen en het perfecte volume kiezen. 

 

Via een splinternieuwe webapp - die toegankelijk is via elke moderne internetbrowser- kunnen luisteraars hun systeem net zo naadloos bedienen als met de mobiele app.

 

De Nieuwe Web App

 

De Web App zal net als de vernieuwde mobiele app beschikbaar zijn op 7 mei 2024.

 

Wilt u meer weten over de nieuwe Sonos App? Kijk dan in de Info Hub sectie van de community voor een volledig overzicht van de nieuwe gebruikersinterface.

 

Hier vindt u het volledige persbericht. 

 

Hoe dan? Alles wat hier wordt aangegeven als de beste ervaring ooit, is bij mij 1 groot drama. Niets van alles wat hier wordt beloofd werkt. En nu?


Eens met @Eddie the Eagle .
Ik ben ook niet blij cq tevreden met de wijze waarop Sonos eea geïmplementeerd heeft, maar met de app is, wanneer alle werkt zoals het zou moeten, niets mis. Ik moet zeggen dat ik er snel aan gewend ben en mijn weg er prima in kan vinden.