Skip to main content

Sonos onthult volledig vernieuwde Sonos-app; diensten, content en bediening op één aanpasbaar startscherm

 

Sonos onthult vandaag een zeer uitgebreide app-vernieuwing. Luisteraars profiteren hiermee van een ongekende streamingervaring. Ze kunnen nu hun favoriete playlists, stations en albums vanaf ruim 100 streamingdiensten op één aanpasbaar startscherm organiseren.

 

Startscherm

Met één swipe omhoog biedt het startscherm toegang tot de bediening van het hele Sonos-systeem. Daardoor behoort van tabblad naar tabblad springen tot het verleden. Als pionier in geluidsbeleving - en met de focus op het creëren van een betere manier van luisteren - heeft Sonos de app bewust vernieuwd met een modern softwareplatform. Zo krijgen gebruikers een makkelijkere, snellere en betere ervaring die nieuwe innovaties beter ondersteunt.

 

De vernieuwde app ondersteunt alle bestaande S2-producten, en wereldwijd beschikbaar zijn via een software-update voor de S2-app en via een volledig nieuwe webapp.

 

100+ streamingdiensten, één startscherm

De vernieuwde Sonos-app zet een natuurlijke luisterbeleving op de eerste plaats. Zo krijgen favorieten alle aandacht die ze verdienen en zijn er meer mogelijkheden om de streamingbeleving naar je hand te zetten.

 

  • Sneller in de muziek (en uit de app): Tikken van tabblad naar tabblad is niet meer nodig: het nieuwe startscherm plaatst al je favoriete content en bedieningsfuncties bij elkaar op dezelfde plek. Vind snel wat je recent hebt afgespeeld, blader door bibliotheken en aanbevelingen van favoriete diensten, en vul je huis met de muziek en alle geluiden waar je van houdt.
  • Aanpassen en selecteren: Geniet van ongekende keuzemogelijkheden door je startscherm precies zo in te richten dat het weergeeft hoe jij luistert. Zet rijen van je favoriete content en diensten vast, verplaats, bewerk, of deel ze in zoals jij het hebben wilt.
  • Doorzoek elke streamingbibliotheek: Zoek in één keer een artiest, nummer, podcast of luisterboek in al je favoriete streamingdiensten via een gebruiksvriendelijke zoekbalk die altijd op je startscherm staat.
  • Verbeterde systeembediening: Waar je ook bent in de app, op ieder moment kun je omhoog swipen vanaf de onderkant van je startscherm om je hele systeem te bedienen, toegang te krijgen tot een visueel overzicht van wat er speelt op elk product, speakers snel groeperen en het perfecte volume kiezen. 

 

Via een splinternieuwe webapp - die toegankelijk is via elke moderne internetbrowser- kunnen luisteraars hun systeem net zo naadloos bedienen als met de mobiele app.

 

De Nieuwe Web App

 

De Web App zal net als de vernieuwde mobiele app beschikbaar zijn op 7 mei 2024.

 

Wilt u meer weten over de nieuwe Sonos App? Kijk dan in de Info Hub sectie van de community voor een volledig overzicht van de nieuwe gebruikersinterface.

 

Hier vindt u het volledige persbericht. 

 

Helemaal niet eens.

Helaas heeft Sonos een aantal fouten gemaakt met de introductie van de nieuwe app maar de werking opzich vind ik intuïtief en ik kan eea al snel vinden. 
Wat mij betreft doorgaan en verder ontwikkelen zodat we alles weer snel terugkrijgen.


The new Sonos app (despite all updates which have been) does not give me the ability to connect properly to my Sonos system/components with either iPhone/iPad.

The Mac system, which does contain the previous major version works properly.

Only proposed solutions would be; downgrading to S1 (although I’ve got all S2 components) or delete the whole setup (and hope that it will come back online again, also in the old version).

Please publish, somewhere (preferably the Apple Appstore) the previous main version. I had to switch off automatic updating of apps only to prohibit Sonos to screw up my music system.

Thanks for listening and publishing the old main version. Just release the new version once it has been tested properly by Beta testers and make the ability to run it beside the previous main version.


Antwoord via ceo@sonos.com : 

With this commitment in mind, features such as playlist creation and queue editing within the Sonos app, sleep timers, and local library support will not be available at launch, but will be added to the app on a rolling basis over the coming months.
 

Hier worden een paar ontbrekende zaken benoemd die in de toekomst weer toegevoegd zullen worden. Kwalijk dat de App toch uitgerold is maar dat gebeurt wel meer; onder druk wordt immers alles vloeibaar.

 

Wat echter ronduit verontrustend is…….. is dat het handmatig toevoegen van Radiostation URL`s niet in dit rijtje genoemd wordt. Als dat bewust is, en die functie komt niet meer terug, dan zit daar een hele duidelijke en verontrustende boodschap achter. Je wordt gedwongen om via TuneIn en aanverwanten met het station te koppelen en daarmee alle instartreclames te slikken. Een belangrijk stuk vrijheid wordt daarmee ingeperkt onder druk van de commercie omdat Sonos dan een betere deal heeft met TuneIn. Zelf heb ik mijn top 5 stations direct via URL en daarmee geen reclame behalve die van het station zelf.

 

Ik hoop dat het niet waar is Sonos en deze functie weer toegevoegd wordt. Indien niet, dan neem je iets af waar klanten wel (impliciet) voor betaald hebben. Overigens is deze functie ook in de ‘legacy’ PC desktop versie (build 78) niet meer werkend (greyed out).


Alarmen … via app op GSM …. tandwieltje rechtsboven … “je systeem” beheren (beheren staat er uiterst rechts naast) … en daar vind je alarmen … MAAR dan … staat er nergens een knop om er eentje aan te maken ?! En in de webapp vind ik het helemaal niet terug !?

 

Nope, net Update gehad, zoek me rot naar Alarm. Ook onder systeem beheer staan geen alarmen bij mij..
 
 
 

 

Inderdaad, Tandwieltje rechtsboven. Je komt dan in systeem instellingen. Onder de optie om een spraak assistent toe te voegen staat de naam van je Sonos systeem genoemd, met het woord “Beheren” ernaast. Als ik dat woord aanklik, dan zie ik een waslijst aan opties, incl. Alarm (is bovenste). Hier kan ik een nieuw alarm maken door op het plusje te klikken. Is niet echt lastig.


Helemaal niet eens.

Helaas heeft Sonos een aantal fouten gemaakt met de introductie van de nieuwe app maar de werking opzich vind ik intuïtief en ik kan eea al snel vinden. Wat mij betreft doorgaan en verder ontwikkelen zodat we alles weer snel terugkrijgen.

 

Ik heb een telefoon met een vrij klein scherm en de nieuwe app is voor mij duidelijk minder overzichtelijk dan de oude versie. Voorlopig ga ik SonoPhone gebruiken, die ziet er misschien wat minder fancy uit maar doet tenminste wat hij moet doen.

 


@Eddie the Eagle Dat kan als het goed is in de TuneIn-app. Zie https://support.sonos.com/en/article/use-tunein-to-add-internet-radio-station-urls-to-sonos


@Eddie the Eagle Dat kan als het goed is in de TuneIn-app. Zie https://support.sonos.com/en/article/use-tunein-to-add-internet-radio-station-urls-to-sonos

Het lijkt inderdaad te werken, maar wel via een omweg met de TuneIn app. Ik vertrouw het nog niet helemaal want het is dan wel een URL maar nu wel helemaal ingebed in TuneIn dus daar kunnen ze ook een instartreclame aan koppelen (lijkt me). Ik ga er de komende dagen mee testen en laat het hier weten. En zal ook niet te beroerd zijn om m`n woorden terug te nemen als het werkt. Althans zonder reclame want het werkt technisch, net getest met 1 station.

Het wordt in elk geval niet gemakkelijker gemaakt, voorheen liep dit via de Sonos App. Upgraden naar een TuneIn Premium abbo voor 9,99 Eur per maand wordt daarentegen wel weer heel gemakkelijk gemaakt binnen die App en achtervolgd je dan ook constant,


Je kan via de iphone app niet eens he geluid harder of zachter zetten.. het is een regelrechte aanfluiting


Wat een vervelende update je zoekt je rot dit is zeker geen verbetereing ik wil de oude terug anders zie ik het systeem nog verdwijnen hier uit huis ….maak een nieuwe update of zet de oude terug, zo jammer totale mislukking 


Wat een drama update is dit. Ik luister alleen maar via een hardeschijf in mijn eigen netwerk en nu kan ik er geen verbinding meer mee maken. Ik wordt verplicht om via Spotify achtige te luisteren.

Voor een best kapitaal aan Sonos materiaal in huis staan en kan niet eens naar mijn eigen muziek luisteren. 
Een zeer ontevreden Sonos gebruiker!


Heb je uitgezocht waarom je geen verbinding meer kunt maken met je muziek? Want naast de nieuwe app heeft Sonos ook SMBv1 uitgezet om veiligheidsredenen, zoals men tevoren (wel) had aangekondigd. Dus daar kan het ook aan liggen.


Bij mij kan de IPad de producten van Sonos niet vinden (wieltje blijft maar draaien), ondanks dat bij het installeren de melding komt “Je bent verbonden met het Sonos-systeem”.

Iemand een idee?


Heb je uitgezocht waarom je geen verbinding meer kunt maken met je muziek? Want naast de nieuwe app heeft Sonos ook SMBv1 uitgezet om veiligheidsredenen, zoals men tevoren (wel) had aangekondigd. Dus daar kan het ook aan liggen.

De hele functionaliteit om vanaf een NAS muziek te streamen is verwijderd. Ik heb zelf een Plex server, via deze server kan ik al mijn muziek nog wel via Sonos spelen.


Wat een ramp deze nieuwe app! 
als ik mijn systeem nu aanzet gaat maar 1 box aan van de 5.

in de app zegt hij alleen ‘ eetkamer’, maar in werkelijkheid gaat maar 1 box in de woonkamer aan. Wat we ook proberen, geen van de andere boxen doet het nog. Systeem lijkt helemaal vast te zitten.

zo jammer dat ik de app geupdate heb. Voorheen werkte alles prima. 
sonos wanneer komt een nieuwe update cq downgrade aan? 
Dit is zoooo waardeloos!


@Eddie the Eagle Dat kan als het goed is in de TuneIn-app. Zie https://support.sonos.com/en/article/use-tunein-to-add-internet-radio-station-urls-to-sonos

 

Ik heb er inmiddels wat mee getest; het werkt inderdaad; ik heb een identieke zender op deze manier aangemaakt:

 

1 via URL binnen TuneIn → geen instartreclame van TuneIn, de zender begint meteen

2 direct via TuneIn → wel instartreclame

 

Het lukt wel maar alleen via de TuneIn App, in mijn geval iOS en met een verplichte TuneIn account. Dat was anders in de legacy App.

 


Heb je uitgezocht waarom je geen verbinding meer kunt maken met je muziek? Want naast de nieuwe app heeft Sonos ook SMBv1 uitgezet om veiligheidsredenen, zoals men tevoren (wel) had aangekondigd. Dus daar kan het ook aan liggen.

De hele functionaliteit om vanaf een NAS muziek te streamen is verwijderd. Ik heb zelf een Plex server, via deze server kan ik al mijn muziek nog wel via Sonos spelen.

Bij mij werken bestaande verbindingen wel nog maar je kunt niks toevoegen of updaten. Volgens mij moet die functie er nog inkomen.


1 dag gebruikt... Onbegrijpelijk dat ze dit de wereld insturen. Mn systeem was waardeloos en nagenoeg onbruikbaar. Heb 't verwijderd en de oude terug gezet.... Zal het over enkele maanden nog es testen. Mijn vertrouwen is zoek. 


1 dag gebruikt... Onbegrijpelijk dat ze dit de wereld insturen. Mn systeem was waardeloos en nagenoeg onbruikbaar. Heb 't verwijderd en de oude terug gezet.... Zal het over enkele maanden nog es testen. Mijn vertrouwen is zoek. 

Ik ben zo benieuwd wat de echte gedachte is achter deze nieuwe app. Waarom is deze zo gehaast uitgerold, terwijl ze absoluut geweten moeten hebben dat de app nog niet klaar was om op grote schaal gebruikt te worden. Was de druk van marketing afdeling zo groot? Zijn ze zo bang geworden voor de nieuwe concurrentie uit China? Ik ben oprecht benieuwd hoe dit gegaan is.


Veel functionaliteiten zijn veranderd dan wel verdwenen.

Layout is wennen maar niet onoverkomelijk.

Wat mij het meest tegenvalt is de traagheid van het verstellen van het volume.

Ook het per box veranderen van het volume is een drama. 

En dan bedoel ik binnen een groep, want ik wil in de badkamer tijdens het douchen wat luider geluid hebben anders hoor ik niks, dan zie ik alle schuifjes van de hele groep harder en zachter gaan! En er worden dan verschillende geluidsniveaus getoond!!! 

Dat was in de oude app gewoon goed.

 

En de samenwerking met Juke is ook stopgezet, wat ik persoonlijk een groot gemis vind.

De geluidskwaliteit was vele malen beter dan van Tune-In en wij hadden last van plotselinge reclames van/via Tune-in midden in een radio-uitzending. En dan bedoel ik uiteraard niet de reclame blokken die vanuit de omroepen elk half uur hoorbaar zijn.

 

Ik las ook dat iemand de batterijstatus van de draagbare speakers niet meer kan zien, daar heb ik dan weer geen last van.

Ik zie de batterijstatus van mijn Roam wel. Zou dat per speaker verschillen? Dat de Move niet de batterijstatus laat zien?


Zojuist een nieuwe update geinstalleerd op mijn telefoon. De wekkers zijn weer terug.

Via System - Manage - alarms

De sleep timer heb ik nog niet ontdekt dus als iemand dat spot graag even laten weten...

 

 

 


1 dag gebruikt... Onbegrijpelijk dat ze dit de wereld insturen. Mn systeem was waardeloos en nagenoeg onbruikbaar. Heb 't verwijderd en de oude terug gezet.... Zal het over enkele maanden nog es testen. Mijn vertrouwen is zoek. 

Hoe terug gezet ? Als ik hem kon vinden zette ik het gelijk terug die update is waardeloos


Ik ben al de hele dag bezig. 3 van mijn 5 boxen ziet hij niet meer. Opnieuw verbonden, denk je dat het er weer allemaal instaat, nee hoor… ziet dezelfde 3 weer niet meer. Juist in de woonkamer! Wat een shit..

stereo boxen instellen ziet hij de andere boxen ook niet, ben ondertussen redelijk pissed en wanhopig.

Ik heb 4 Sonos One boxen en 1 Sonos One SL. Ik heb alles op iOS. 
wie heeft er nog tips…

 


Alarmen … via app op GSM …. tandwieltje rechtsboven … “je systeem” beheren (beheren staat er uiterst rechts naast) … en daar vind je alarmen … MAAR dan … staat er nergens een knop om er eentje aan te maken ?! En in de webapp vind ik het helemaal niet terug !?

 

Nope, net Update gehad, zoek me rot naar Alarm. Ook onder systeem beheer staan geen alarmen bij mij..
 
 
 

 

Inderdaad, Tandwieltje rechtsboven. Je komt dan in systeem instellingen. Onder de optie om een spraak assistent toe te voegen staat de naam van je Sonos systeem genoemd, met het woord “Beheren” ernaast. Als ik dat woord aanklik, dan zie ik een waslijst aan opties, incl. Alarm (is bovenste). Hier kan ik een nieuw alarm maken door op het plusje te klikken. Is niet echt lastig.

Hier helaas ook geen optie alarm ( iOS)


Net SonoPad gedownload op mijn iPad. Werkt SUPER en ziet al mijn NAS content PLUS mijn Playlisten, favorieten enz.

Zoals het was, de €1,99 meer dan waard. Dag Sonos 😡 en welkom SonoPad 😁.

Dank je, dank je! Voor twee euro een overzichtelijke app die alles kan! (Nou ja, alles, Sonosnet instellen en nieuwe firmware installeren en Truetone calibreren kan allemaal niet). 
En als cadeautje kan ik binnen dezelfde app mijn oude S1 Connect bedienen!

Top!

Is zeker meteen in prijs verhoogd… Zie dat hij nu 3,99 kost..

Kan je daar ook de boxen opnieuw mee instellen, want zoals gezegd in de nieuwe app ziet hij opeens 3 van mijn 5 boxen niet meer. En opnieuw instellen kan hij schijnbaar niet onthouden. Ik heb nu geen muziek meer in mijn woonkamer..

Ik hoor het graag


1 dag gebruikt... Onbegrijpelijk dat ze dit de wereld insturen. Mn systeem was waardeloos en nagenoeg onbruikbaar. Heb 't verwijderd en de oude terug gezet.... Zal het over enkele maanden nog es testen. Mijn vertrouwen is zoek. 

Hoe terug gezet ? Als ik hem kon vinden zette ik het gelijk terug die update is waardeloos

APK downloaden voor Android, - de update verwijderen en de APK instaleren. Auto update uitschakelen...!