Skip to main content

Sonos onthult volledig vernieuwde Sonos-app; diensten, content en bediening op één aanpasbaar startscherm

 

Sonos onthult vandaag een zeer uitgebreide app-vernieuwing. Luisteraars profiteren hiermee van een ongekende streamingervaring. Ze kunnen nu hun favoriete playlists, stations en albums vanaf ruim 100 streamingdiensten op één aanpasbaar startscherm organiseren.

 

Startscherm

Met één swipe omhoog biedt het startscherm toegang tot de bediening van het hele Sonos-systeem. Daardoor behoort van tabblad naar tabblad springen tot het verleden. Als pionier in geluidsbeleving - en met de focus op het creëren van een betere manier van luisteren - heeft Sonos de app bewust vernieuwd met een modern softwareplatform. Zo krijgen gebruikers een makkelijkere, snellere en betere ervaring die nieuwe innovaties beter ondersteunt.

 

De vernieuwde app ondersteunt alle bestaande S2-producten, en wereldwijd beschikbaar zijn via een software-update voor de S2-app en via een volledig nieuwe webapp.

 

100+ streamingdiensten, één startscherm

De vernieuwde Sonos-app zet een natuurlijke luisterbeleving op de eerste plaats. Zo krijgen favorieten alle aandacht die ze verdienen en zijn er meer mogelijkheden om de streamingbeleving naar je hand te zetten.

 

  • Sneller in de muziek (en uit de app): Tikken van tabblad naar tabblad is niet meer nodig: het nieuwe startscherm plaatst al je favoriete content en bedieningsfuncties bij elkaar op dezelfde plek. Vind snel wat je recent hebt afgespeeld, blader door bibliotheken en aanbevelingen van favoriete diensten, en vul je huis met de muziek en alle geluiden waar je van houdt.
  • Aanpassen en selecteren: Geniet van ongekende keuzemogelijkheden door je startscherm precies zo in te richten dat het weergeeft hoe jij luistert. Zet rijen van je favoriete content en diensten vast, verplaats, bewerk, of deel ze in zoals jij het hebben wilt.
  • Doorzoek elke streamingbibliotheek: Zoek in één keer een artiest, nummer, podcast of luisterboek in al je favoriete streamingdiensten via een gebruiksvriendelijke zoekbalk die altijd op je startscherm staat.
  • Verbeterde systeembediening: Waar je ook bent in de app, op ieder moment kun je omhoog swipen vanaf de onderkant van je startscherm om je hele systeem te bedienen, toegang te krijgen tot een visueel overzicht van wat er speelt op elk product, speakers snel groeperen en het perfecte volume kiezen. 

 

Via een splinternieuwe webapp - die toegankelijk is via elke moderne internetbrowser- kunnen luisteraars hun systeem net zo naadloos bedienen als met de mobiele app.

 

De Nieuwe Web App

 

De Web App zal net als de vernieuwde mobiele app beschikbaar zijn op 7 mei 2024.

 

Wilt u meer weten over de nieuwe Sonos App? Kijk dan in de Info Hub sectie van de community voor een volledig overzicht van de nieuwe gebruikersinterface.

 

Hier vindt u het volledige persbericht. 

 

Antwoord van Sonos helpdesk ivm Muziekbibliotheek en alarmen (zie bijlage) : 

 

Hoop echt dat het niet te lang duurt want gezien de kwaliteit die Sonos (denkt) te leveren is deze release van de App echt een mislukking.


Gebruik ipv de 'nieuwe’ app SonoPad voor iPhone en iPad!


De nieuwe update werkt dus niet.

Zie mijn verhaal over Sonos Radio via topic: 

 


Ik krreg nog geen melding van update en vind die app niet in de play store?

Mss best nog even wachten met updaten. Nieuwe app trekt op niks.


The new app is a disaster. It's slow, does not have alarm functionality anymore, … Has this new app been tested? I can hardly believe it. A new release should add functionalities and improve the customer experience, not the opposite. Please bring back the old app and release this one only once fully tested!!!

A what used to be a loyal SONOS believer but now a very disappointed one.


De app werkt nu stukken trager en is omslachtiger dan de vorige versie van de app. Als ik een radiostation wil afspelen klik je erop en bij de vorige versie speelde hij dan af. Nu opent de app een apart scherm en moet je nogmaals op play drukken. En als ik een willekeurig nummer afspeel kan ik die ook niet meer toevoegen aan een eerder gemaakte sonos afspeellijst?!?! 


Duurt waarschijnlijk maanden voordat dit is opgelost helaas.


Op mijn Android telefoon lukt het niet meer om de Roam te groeperen met de beam (met twee One surround speakers). Op mijn Chromebook lukt dat wel. Is dit een bug of ligt het aan mijn telefoon? Ik heb een OnePlus 10T met Android 14. 


De nieuwe update is verschrikkelijk. Sommige luidsprekers spelen niet synchroon of beginnen te kraken. De app reageert pas na 30 seconden. De app wordt niet ge-update wanneer naar volgend liedje gegaan wordt. Wijzigen van luidsprekergroepen is dramatisch traag en niet responsief. Heel het systeem is wat mij betreft waardeloos geworden.


Ik ben zeer verrast (in negatieve zin) door de laatste update van de app (Android). Hoewel het er leuk uitziet, is de app qua functionaliteit en stabiliteit verslechterd. Gezien de vele eveneens negatieve commentaren van andere gebruikers begrijp ik niet waarom Sonos besloten heeft om haar klanten met deze versie op te zadelen. Ze hadden beter kunnen wachten totdat de nieuwe versie technisch/functioneel evenwaardig is aan de bestaande. Een slechtere PR kun je niet over jezelf afroepen. Onbegrijpelijk. En de eerste reacties van Sonos op alle kritiek slaan ook nergens op, en hebben naar mijn mening zelfs een minachtende toon t.o.v. de klanten. “Dit is zoals we het willen en daar moet je het voor nu maar mee doen”.
Ik heb de app verwijderd en via apkmirror.com de voorgaande versie (16.1) geïnstalleerd, in afwachting van een fatsoenlijke update.


Toevoeging , via de wepapp, benaderd via mijn telefoon, lukt groeperen van speakers ook niet.... 


De goede, maar peperdure Sonos hardware is perfect. Deze nieuwe app maakt de installatie waardeloos. Kan zo de vuilnisbak in. Waar kan ik mijn schade claimen?


@HappuMusic Wat kun je nu precies niet meer, dan?

@ErikV Het heeft even geduurd, maar Sonos heeft nu aangegeven wanneer er features terugkomen:

  • Screen reader for visually impaired customers: May 21
  • Adding and editing alarms: May 21
  • Adding to queue and playing next: early June
  • Sleep timer: mid-June
  • Local music library search and playback: mid-June
  • Update Wi-Fi settings: mid-June

The New Sonos App and Future Feature Updates | Sonos

In principe geen “maanden” dus.


Duurt allemaal veel te lang. Sonosprodukten staan al volop op Marktplaats.


Inmiddels heb ik mijn NAS bestudeerd. Het protocol stond op SMBv1, SMBv2, SMBv3 heb dat nu op SMBv2, SMBv3 gezet. Dus het zou eventueel kunnen zijn, dat de nieuwe Sonos app de NAS dan wel ondersteunt. Inmiddels heb ik echter wel genoeg ellende gehad. Ik ben er helemaal klaar mee. Wacht dus even een half jaartje voor ik ga kijken of de nieuwe app inmiddels wel een beetje in de buurt op het niveau van de oude komt. En dat ik het ook snap en op mijn gemak alle oude services, koppelingen etc. terug kan zetten, zonder dat ik alles kwijt ben. En dat kost dan weer een hoop energie, tijd en ergernis. Dat terwijl ik alleen maar wil genieten van mijn mooie muziek uit mijn fantastische Sonos installatie. Grom, grom, grom.

Oh ja, en een tip voor degene die net als ik de oude versie teruggezet hebben vlgs de link van Dingenis. Om nieuwe updates, terug naar die waardeloze nieuwe versie, te voorkomen de onderstaande hulp van Dingenis:

 

Jazeker dat kan. 

Playstore-> Rechts boven klik op jou account

Apps en apparaat beheren

Klik op Updates beschikbaar.

Scroll naar de Sonos app.

NIET UPDATEN maar klik op het Zwarte sonos icoon.

In dit Sonos window zie je rechtsboven het Hamburger menu

naast de loup.

Klik op het hamburger icoon en zet Auto-update aan Uit.

Vinkje uitzetten. En klaar..

 


Sorry, wat een verhaal. Ik wil een simpele app en een waar ik geen handleiding bij nodig heb.😂


Ik gebruik al jaren een heel aantal Sonosprodukten. Zeg maar gerust voor een kapitaal. En dan deze waardeloze app die met veel bombarie en poehah aangekondigd werd en wordt. Beste Sonos; hoe krijgen jullie dit voor elkaar!! Na jarenlang al m’n afspeellijsten zorgvuldig te hebben opgebouwd,… foetsie!! Ik ben zeer teleurgesteld (zachtjes uigedrukt om het nog beschaafd te houden). Ik sta op het punt om de hele handel te verkopen en van een andere merk alles terug te kopen. Kost geld, maar dit is het mij waard. 


Ik ben eigenlijk vooral geschokt door de lichtzinnige, nonchalante manier waarop Sonos met haar klanten omgaat.  Essentiële functies zoals lokale muziekbibliotheek, wachtrijen, alarm en timer, enz. wegnemen of quasi onmogelijk maken maken is niet OK en leunt dicht aan bij consumentenbedrog.  Deze zaken waren in het verleden vaak verkoopsargumenten.

Daarenboven lijkt de app zelf ook niet echt stabiel en gedraagt het ganse systeem zich onvoorspelbaar sinds de update.

Ik koop alvast geen andere Sonos producten meer tot het vertrouwen hersteld is en Sonos mij kan overtuigen dat deze nieuwe app niet bedoeld is om ons finaal richting betaalmodellen te duwen, want dit lijkt de toekomst die ze voor ogen hebben: Je koopt een Sonos systeem en vervolgens krijg je er geen noot muziek uit, tenzij je een betaald abonnement op een muziekdienst afsluit.  Ik heb een NAS vol muziek, ik ga toch geen 250€ per jaar extra betalen om via een streamingsdienst naar dezelfde muziek te luisteren die ik ook lokaal (en in Flac kwaliteit) op de server heb staan.

Straf, maar deze ‘update” doet me voor het eerst overwegen om misschien helemaal uit het Sonos ecosysteem te stappen.  Dit is gewoon teveel gedoe.  Ik wil gewoon mijn muziek luisteren en me niet hoeven af te vragen of dit wel gaat lukken.  Nu is het: ‘computer says no’


Ongelofelijk dat zo’n update zomaar wordt uitgerold. In één klap mijn systeem nauwelijks meer bruikbaar. Eigen muziek van NAS niet meer toegankelijk, geluid van mijn TV kan ik niet meer aanzetten, en de app is ook nog eens heel onoverzichtelijk. Is dit wel getest? Tot overmaat van ramp kun je een update niet meer ongedaan maken.


Stap gewoon voor een paar euro over op SonoPad of SonoPhone. Kan je, behalve het alarm, het Sonos system + NAS + Radio + Playlisten weer bedienen.


@GvA Heb je al bij “bronnen” gekeken? Daar zou zowel de NAS als andere bronnen, zoals je TV moeten staan. Tenzij je NAS nog via SMBv1 gaat, dan heb je geen last van de nieuwe app maar van de recente (veiligheids-)update van Sonos, die Sonos (wel) heeft aangekondigd.


Nee dus, van het ene op het andere moment is de tv bij mijn bronnen verdwenen. Uiteindelijk heb ik bij de instellingen gevonden dat er zo iets als auto-tv bestaat en dat blijkt gelukkig wel te werken.


Nu vanochtend geen producten meer op mijn iPhone, terwijl het gisteren nog wel werkte. En dan weer zoeken en zoeken en zoeken en niets vinden, ondanks dat de iPhone “verbonden” is met het Sonos-systeem 😡.

Wat gebeurt en dan toch ‘s nachts 🤔😁.


Wat een vreselijk slechte update van de Sonos-app. Ik raak de weg volledig kwijt en kan de speakers in de afzonderlijke kamers nauwelijks/niet vinden. Gebruikersgemak is totaal verdwenen. Mijn eigen liijst met favoriete radiozenders: weg. En zo nog meer…. :-(


Sonos onthult volledig vernieuwde Sonos-app; diensten, content en bediening op één aanpasbaar startscherm

 

Sonos onthult vandaag een zeer uitgebreide app-vernieuwing. Luisteraars profiteren hiermee van een ongekende streamingervaring. Ze kunnen nu hun favoriete playlists, stations en albums vanaf ruim 100 streamingdiensten op één aanpasbaar startscherm organiseren.

 

Startscherm

Met één swipe omhoog biedt het startscherm toegang tot de bediening van het hele Sonos-systeem. Daardoor behoort van tabblad naar tabblad springen tot het verleden. Als pionier in geluidsbeleving - en met de focus op het creëren van een betere manier van luisteren - heeft Sonos de app bewust vernieuwd met een modern softwareplatform. Zo krijgen gebruikers een makkelijkere, snellere en betere ervaring die nieuwe innovaties beter ondersteunt.

 

De vernieuwde app ondersteunt alle bestaande S2-producten, en wereldwijd beschikbaar zijn via een software-update voor de S2-app en via een volledig nieuwe webapp.

 

100+ streamingdiensten, één startscherm

De vernieuwde Sonos-app zet een natuurlijke luisterbeleving op de eerste plaats. Zo krijgen favorieten alle aandacht die ze verdienen en zijn er meer mogelijkheden om de streamingbeleving naar je hand te zetten.

 

  • Sneller in de muziek (en uit de app): Tikken van tabblad naar tabblad is niet meer nodig: het nieuwe startscherm plaatst al je favoriete content en bedieningsfuncties bij elkaar op dezelfde plek. Vind snel wat je recent hebt afgespeeld, blader door bibliotheken en aanbevelingen van favoriete diensten, en vul je huis met de muziek en alle geluiden waar je van houdt.
  • Aanpassen en selecteren: Geniet van ongekende keuzemogelijkheden door je startscherm precies zo in te richten dat het weergeeft hoe jij luistert. Zet rijen van je favoriete content en diensten vast, verplaats, bewerk, of deel ze in zoals jij het hebben wilt.
  • Doorzoek elke streamingbibliotheek: Zoek in één keer een artiest, nummer, podcast of luisterboek in al je favoriete streamingdiensten via een gebruiksvriendelijke zoekbalk die altijd op je startscherm staat.
  • Verbeterde systeembediening: Waar je ook bent in de app, op ieder moment kun je omhoog swipen vanaf de onderkant van je startscherm om je hele systeem te bedienen, toegang te krijgen tot een visueel overzicht van wat er speelt op elk product, speakers snel groeperen en het perfecte volume kiezen. 

 

Via een splinternieuwe webapp - die toegankelijk is via elke moderne internetbrowser- kunnen luisteraars hun systeem net zo naadloos bedienen als met de mobiele app.

 

De Nieuwe Web App

 

De Web App zal net als de vernieuwde mobiele app beschikbaar zijn op 7 mei 2024.

 

Wilt u meer weten over de nieuwe Sonos App? Kijk dan in de Info Hub sectie van de community voor een volledig overzicht van de nieuwe gebruikersinterface.

 

Hier vindt u het volledige persbericht. 

 

De nieuwe app is zwaar kut, ik wil de oude terug.

 

He-le-maal ééns!