Skip to main content

Sonos onthult volledig vernieuwde Sonos-app; diensten, content en bediening op één aanpasbaar startscherm

 

Sonos onthult vandaag een zeer uitgebreide app-vernieuwing. Luisteraars profiteren hiermee van een ongekende streamingervaring. Ze kunnen nu hun favoriete playlists, stations en albums vanaf ruim 100 streamingdiensten op één aanpasbaar startscherm organiseren.

 

Startscherm

Met één swipe omhoog biedt het startscherm toegang tot de bediening van het hele Sonos-systeem. Daardoor behoort van tabblad naar tabblad springen tot het verleden. Als pionier in geluidsbeleving - en met de focus op het creëren van een betere manier van luisteren - heeft Sonos de app bewust vernieuwd met een modern softwareplatform. Zo krijgen gebruikers een makkelijkere, snellere en betere ervaring die nieuwe innovaties beter ondersteunt.

 

De vernieuwde app ondersteunt alle bestaande S2-producten, en wereldwijd beschikbaar zijn via een software-update voor de S2-app en via een volledig nieuwe webapp.

 

100+ streamingdiensten, één startscherm

De vernieuwde Sonos-app zet een natuurlijke luisterbeleving op de eerste plaats. Zo krijgen favorieten alle aandacht die ze verdienen en zijn er meer mogelijkheden om de streamingbeleving naar je hand te zetten.

 

  • Sneller in de muziek (en uit de app): Tikken van tabblad naar tabblad is niet meer nodig: het nieuwe startscherm plaatst al je favoriete content en bedieningsfuncties bij elkaar op dezelfde plek. Vind snel wat je recent hebt afgespeeld, blader door bibliotheken en aanbevelingen van favoriete diensten, en vul je huis met de muziek en alle geluiden waar je van houdt.
  • Aanpassen en selecteren: Geniet van ongekende keuzemogelijkheden door je startscherm precies zo in te richten dat het weergeeft hoe jij luistert. Zet rijen van je favoriete content en diensten vast, verplaats, bewerk, of deel ze in zoals jij het hebben wilt.
  • Doorzoek elke streamingbibliotheek: Zoek in één keer een artiest, nummer, podcast of luisterboek in al je favoriete streamingdiensten via een gebruiksvriendelijke zoekbalk die altijd op je startscherm staat.
  • Verbeterde systeembediening: Waar je ook bent in de app, op ieder moment kun je omhoog swipen vanaf de onderkant van je startscherm om je hele systeem te bedienen, toegang te krijgen tot een visueel overzicht van wat er speelt op elk product, speakers snel groeperen en het perfecte volume kiezen. 

 

Via een splinternieuwe webapp - die toegankelijk is via elke moderne internetbrowser- kunnen luisteraars hun systeem net zo naadloos bedienen als met de mobiele app.

 

De Nieuwe Web App

 

De Web App zal net als de vernieuwde mobiele app beschikbaar zijn op 7 mei 2024.

 

Wilt u meer weten over de nieuwe Sonos App? Kijk dan in de Info Hub sectie van de community voor een volledig overzicht van de nieuwe gebruikersinterface.

 

Hier vindt u het volledige persbericht. 

 

Hallo allemaal,

Kan iemand mi misschien vertellen hoe je deze nieuwe app kan kwijt raken en de vorige weer installeren.

Ik hoor het graag 🙏🏻

Dit is gewoon een ramp, weinig wekt nog: Playlisten weg, links naar NAS met muziek weg. Nergens info hoe een Playlist te maken is of een link naar een NAS.

Op mijn iPhone werkt het nu deels (kan Sonos aan zetten en een radiostation kiezen), op mijn iPad werkt het niet. Na installeren krijg ik wel de melding “Je bent nu verbonden met het Sonos systeem op jouw WiFi”. En dan geen producten kunnen vinden.

Woensdag meer dan 1 uur op de chat gezeten, zonder succes daar Eusebio mij niet kon helpen.

 

Gelukkig heb ik op een iPad nog de oude versie draaien 😁.

Groeten, Aernout


Ze brengen een downgrade uit, een extreem grote ramp…

 

En dan denken ze grappig te zijn met een nieuwsbrief rond te sturen waar op staat dat er een geweldige nieuwe update is…

 

Bij Sonos zijn ze gek geworden of wat ?

 

LUISTER NAAR JE KLANTEN !!!!!!!!

Om te beginnen, breng alarmen terug, kan niet moeilijk zijn !!!!!!


Ik heb er spijt van dat ik de update geplaatst heb. Twee functie die ik elke dag gebruik zijn eruit.

Geen alarmen meer en geen sleeptimer.

Volgens mij is de bedoeling dat updates het product verbeteren i.p.v. verslechteren.

Volgens mij heeft sonos nagelaten om een marktonderzoek te doen.

 

Heel heel heel erg jammer.


Uninstall/remove/delete/throw away the 'new’ Sonos app 

And after that download the 16-1 apk and install
https://www.apkmirror.com/apk/sonos-inc/sonos-for-android/sonos-for-android-16-1-release/
And you'll be able to use your phone or tablet like you used to a couple of days ago
Enjoy!
 


Hi Yoepie,

 

Is such a download also available for Apple iOS? Thanks 🙏🏻.

 

BTW: I found my NAS links under Music Library/Folders. However how to active and us my disappeared Playlist is still unknown.

Greetings.


Wat is er aan de hand binnen Sonos 

-Alarmen niet meer beschikbaar, maarr werken wel. Handig als je niet thuis bent oplossing: stekker er uit? 

- NAS niet meer bruikbaar, juist voor SoNoS gekozen om deze functie. Ben ik de enige die de oldskool CD heb gedigitaliseerd? 

De APP laat mijn systeem pas zien als ik Bluetooth aan heb staan, ik weet het niet hoor maar mijn huis is niet draagbaar.🫢.

 

Is er binnen SoNoS bezuinigd op 'testen' voor dat iets gelanceerd word? Zo niet bied dan in iedergeval een mogelijkheid om een keuze te maken voor de "nieuwe" / "oude" APP

 

Dit soort onbezonnen acties verwacht ik eigenlijk niet van een -tot gisterenavond- redelijk respectabel merk. Heb nu een beetje het gevoel dat ik een duur bluetooth speakertje in huis heb staan..

 

Een geschokte gebruiker....


Auto update uit in Playstore
Sonos App wel zichtbaar in downloadscherm Playstore

Via APK-Mirror de vorige App versie 16.1 geïnstalleerd op mijn Android telefoon, voorlopig Auto-updates in de Sonos App en Playstore uitgezet. En de laatste Desktop controller versie Sonos_78.1-51030.exe gedownload en bewaard voor het opnieuw installeren wanneer de “u moet nu updaten” melding komt.

Neem aan dat dit voldoende is om “voorlopig” de oude app te kunnen blijven gebruiken totdat de nieuwe app weer bruikbaar is.


Net SonoPad gedownload op mijn iPad. Werkt SUPER en ziet al mijn NAS content PLUS mijn Playlisten, favorieten enz.

Zoals het was, de €1,99 meer dan waard. Dag Sonos 😡 en welkom SonoPad 😁.


De verklaring van Sonos op Bright (https://www.bright.nl/nieuws/1198774/sonos-komt-met-een-opvallende-verklaring-na-kritiek-op-grote-update.html) voorspelt niet veel goeds voor de naaste toekomst van de Sonos app.


De verklaring van Sonos op Bright (https://www.bright.nl/nieuws/1198774/sonos-komt-met-een-opvallende-verklaring-na-kritiek-op-grote-update.html) voorspelt niet veel goeds voor de naaste toekomst van de Sonos app.

De statement van Sonos is gebaseerd op de layout, niet over functionaliteit. Alleen dat ze meer in de toekomst willen toevoegen wat best aannemelijk is. 

Het spreekt wel van kortzichtigheid of onkunde om deze update zo door te drukken. Ze hadden ook prima kunnen wachten totdat de missende functionaliteiten er ingebouwd waren, des te meer denk ik dat deze stappen welbewust zijn en dit hun toekomstvisie is. 


Net SonoPad gedownload op mijn iPad. Werkt SUPER en ziet al mijn NAS content PLUS mijn Playlisten, favorieten enz.

Zoals het was, de €1,99 meer dan waard. Dag Sonos 😡 en welkom SonoPad 😁.

Al jaren fan van SonoPad. Prima werkende app en een geweldige ondersteuning van de maker. Ervaar je problemen dan krijg je na melding altijd een reactie en eventueel een link naar een nog uit te brengen nieuwe versie.


Hallo allemaal,

Kan iemand mi misschien vertellen hoe je deze nieuwe app kan kwijt raken en de vorige weer installeren.

….

Blij dat je met SonoPad een oplossing hebt gevonden voor iOS/Apple.

Voor Android : zopas de oude versie Sonos S2 v.16 terug geïnstalleerd.

1/Sonos S2 controler verwijderen

2/https://www.apkmirror.com/apk/sonos-inc/sonos-for-android/sonos-for-android-16-0-release/#downloads

3/versie downloaden, opstarten en daarbij de beveiliging ‘onbekende apps installeren’ in Chrome aanzetten en na de procedure terug afzetten!  (best deze zoekterm gebruiken om de functie in de instellingen terug te vinden)

4/in google play in de instellingen het automatisch updaten van apps afzetten.  Dan zal u bevestiging worden gevraagd om de nieuwe versie van apps te installeren.   Ik heb ook - zoals enkele posts hoger - de automatische updates in Sonos afgezet. 

Te gebruiken op eigen risico.  Maar ik was het na twee dagen al zo beu als koude pap, en zo dat ik het geriskeerd heb.  Na het opnieuw aanloggen werkt alles weer perfect als tevoren.


Hallo allemaal,

Kan iemand mi misschien vertellen hoe je deze nieuwe app kan kwijt raken en de vorige weer installeren.

….

Blij dat je met SonoPad een oplossing hebt gevonden voor iOS/Apple.

Voor Android : zopas de oude versie Sonos S2 v.16 terug geïnstalleerd.

1/Sonos S2 controler verwijderen

2/https://www.apkmirror.com/apk/sonos-inc/sonos-for-android/sonos-for-android-16-0-release/#downloads

3/versie downloaden, opstarten en daarbij de beveiliging ‘onbekende apps installeren’ in Chrome aanzetten en na de procedure terug afzetten!  (best deze zoekterm gebruiken om de functie in de instellingen terug te vinden)

4/in google play in de instellingen het automatisch updaten van apps afzetten.  Dan zal u bevestiging worden gevraagd om de nieuwe versie van apps te installeren.   Ik heb ook - zoals enkele posts hoger - de automatische updates in Sonos afgezet. 

Te gebruiken op eigen risico.  Maar ik was het na twee dagen al zo beu als koude pap, en zo dat ik het geriskeerd heb.  Na het opnieuw aanloggen werkt alles weer perfect als tevoren.

 

Let wel, het heeft wat limitaties,

  • Limitations
  • all music services except YouTube Music are supported
  • No portrait mode on the main screen yet.
  • No playing of music stored on iPad yet
  • No options to set alarms or sleep settings
  • No support for discontinued WD100 dock

 


Net SonoPad gedownload op mijn iPad. Werkt SUPER en ziet al mijn NAS content PLUS mijn Playlisten, favorieten enz.

Zoals het was, de €1,99 meer dan waard. Dag Sonos 😡 en welkom SonoPad 😁.

Dank je, dank je! Voor twee euro een overzichtelijke app die alles kan! (Nou ja, alles, Sonosnet instellen en nieuwe firmware installeren en Truetone calibreren kan allemaal niet). 
En als cadeautje kan ik binnen dezelfde app mijn oude S1 Connect bedienen!

Top!


bye bye


Sonos onthult volledig vernieuwde Sonos-app; diensten, content en bediening op één aanpasbaar startscherm

 

Sonos onthult vandaag een zeer uitgebreide app-vernieuwing. Luisteraars profiteren hiermee van een ongekende streamingervaring. Ze kunnen nu hun favoriete playlists, stations en albums vanaf ruim 100 streamingdiensten op één aanpasbaar startscherm organiseren.

 

Startscherm

Met één swipe omhoog biedt het startscherm toegang tot de bediening van het hele Sonos-systeem. Daardoor behoort van tabblad naar tabblad springen tot het verleden. Als pionier in geluidsbeleving - en met de focus op het creëren van een betere manier van luisteren - heeft Sonos de app bewust vernieuwd met een modern softwareplatform. Zo krijgen gebruikers een makkelijkere, snellere en betere ervaring die nieuwe innovaties beter ondersteunt.

 

De vernieuwde app ondersteunt alle bestaande S2-producten, en wereldwijd beschikbaar zijn via een software-update voor de S2-app en via een volledig nieuwe webapp.

 

100+ streamingdiensten, één startscherm

De vernieuwde Sonos-app zet een natuurlijke luisterbeleving op de eerste plaats. Zo krijgen favorieten alle aandacht die ze verdienen en zijn er meer mogelijkheden om de streamingbeleving naar je hand te zetten.

 

  • Sneller in de muziek (en uit de app): Tikken van tabblad naar tabblad is niet meer nodig: het nieuwe startscherm plaatst al je favoriete content en bedieningsfuncties bij elkaar op dezelfde plek. Vind snel wat je recent hebt afgespeeld, blader door bibliotheken en aanbevelingen van favoriete diensten, en vul je huis met de muziek en alle geluiden waar je van houdt.
  • Aanpassen en selecteren: Geniet van ongekende keuzemogelijkheden door je startscherm precies zo in te richten dat het weergeeft hoe jij luistert. Zet rijen van je favoriete content en diensten vast, verplaats, bewerk, of deel ze in zoals jij het hebben wilt.
  • Doorzoek elke streamingbibliotheek: Zoek in één keer een artiest, nummer, podcast of luisterboek in al je favoriete streamingdiensten via een gebruiksvriendelijke zoekbalk die altijd op je startscherm staat.
  • Verbeterde systeembediening: Waar je ook bent in de app, op ieder moment kun je omhoog swipen vanaf de onderkant van je startscherm om je hele systeem te bedienen, toegang te krijgen tot een visueel overzicht van wat er speelt op elk product, speakers snel groeperen en het perfecte volume kiezen. 

 

Via een splinternieuwe webapp - die toegankelijk is via elke moderne internetbrowser- kunnen luisteraars hun systeem net zo naadloos bedienen als met de mobiele app.

 

De Nieuwe Web App

 

De Web App zal net als de vernieuwde mobiele app beschikbaar zijn op 7 mei 2024.

 

Wilt u meer weten over de nieuwe Sonos App? Kijk dan in de Info Hub sectie van de community voor een volledig overzicht van de nieuwe gebruikersinterface.

 

Hier vindt u het volledige persbericht. 

 

Marco B. snapt het niet.


Wat is er loos met de nieuwe app. Favorieten laden niet, laatst afgespeeld stations zijn verdwenen, voor Tunenl moet je ineens een account aanmaken en het liefst betalen, nas werkt niet meer. Via sonos radio alles wel weer terug gevonden op de nas na Is deze app wel getest?

Dit is niet echt een verbetering


Vanochtend gebeld met Sonos omdat Alarmen verdwenen zijn. Waren ze niet van op de hoogte, ik moest nog maar een keer de app opnieuw downloaden. Maar de alarmen zijn echt weg. Geen oplossing voor, jammer, morgen een vrije dag maar de wekker gaat om 6.30.

Hoe hebben ze dit over het hoofd kunnen zien?

 

Heb je nog ergens de desktop app geïnstalleerd staan (Mac of Windows)? Die wordt namelijk niet bijgewerkt. Sonos geeft dat aan als work-around. Belachelijk maar waar. Maar dan hoeft je in ieder geval niet om 6:30 eruit.

Zelfde probleem hier. Geen toestel dat ik kan gebruiken als workaround. Morgenvroeg wekker om 6u15. Heel jammer dit!

En vervolgens gaat Sonos de desktop app opblazen en vervangen door de webapp dat hetzelfde is als de €€%#% smartphone-app waar we nu opgezadeld zijn 😡


Helaas bagger de nieuwe app. Gelukkig ben ik langzamerhand overgegaan op Bluesound. Binnenkort is geheel Sonos de deur uit bij mij. Gaat naar de kringloop.


Na installatie van nieuwe app is mijn Sonos Amp verbonden via Wifi, nochtans is hij verbonden via een UTP kabel. Netwerk niet beschikbaar staat er. Klik zeker niet op ‘wifi uitschakelen’ of je bent alles kwijt ook al staat er dat je een  ethernetkabel moet hebben aangesloten op Wifi te kunnen uitschakelen.  

 

Ook springt de app telkens bij opstart van het systeem naar mijn Sonos One ipv de ingestelde Amp om beginnen af te spelen. Dit moet je dan telkens weer opnieuw instellen.


De Sonos-app is vernieuwd en beter dan ooit.
Dat werd beloofd in een onlangs ontvangen mailtje, maar de nieuwe app is een absolute misser en slecht getest. Na de update werkte Plex niet meer. Moeten deïnstalleren en toevoegen maar bijvoorbeeld de shuffle functie blijft foutmeldingen geven. Voor MyTuner heb ik alle stations opnieuw moeten starten vanuit MyTuner want de favorieten en onlangs afgespeeld lijst werkte ook niet meer. Alleen Spotify en Google Music lijken de update overleefd te hebben. Had altijd een hoge pet op van SONOS, maar dat is na deze update wel anders.


Net tweeën twintig keer mijn vrouw wakker gemaakt omdat de app steeds terugkeert naar de slaapkamer terwijl ik toch echt in de living een beetje muziek wil luisteren. Al vaker beschreven door meer van mijn fellow vrienden ‘Sonos gebruikers’, de alarm functie werkt niet meer en over mijn NAS maar te zwijgen, deze ondersteunt het apperdepepje ook niet meer. Al met al, ik moet toegeven dat de nieuwe indeling er wel gelikt uit ziet, is de update een hele verslechtering. Kom op SonoS, doe hier op korte termijn wat aan anders zit er niets op dan mijn Sonos meuk op marktplaats te zetten en over te gaan naar een ander merk (als het nog te verkopen is).


@CaptainRichard Je NAS moet nog steeds te zien zijn, als is de zoekfunctie daarop helaas vervallen. Even zoeken in de app of op de communities. Wellicht eens Plex proberen?

 


De NAS is te vinden onder Music Library/Folders. Alleen hoe die the activeren en de Playlist te gebruiken is een raadsel.

Gelukkig met SonoPad werkt dat prima.

 


Playlist of queu?