Skip to main content
News

De nieuwe Sonos Mobiele App & Web App

  • 23 April 2024
  • 321 reacties
  • 10942 Bekeken

Sonos onthult volledig vernieuwde Sonos-app; diensten, content en bediening op één aanpasbaar startscherm

 

Sonos onthult vandaag een zeer uitgebreide app-vernieuwing. Luisteraars profiteren hiermee van een ongekende streamingervaring. Ze kunnen nu hun favoriete playlists, stations en albums vanaf ruim 100 streamingdiensten op één aanpasbaar startscherm organiseren.

 

Startscherm

Met één swipe omhoog biedt het startscherm toegang tot de bediening van het hele Sonos-systeem. Daardoor behoort van tabblad naar tabblad springen tot het verleden. Als pionier in geluidsbeleving - en met de focus op het creëren van een betere manier van luisteren - heeft Sonos de app bewust vernieuwd met een modern softwareplatform. Zo krijgen gebruikers een makkelijkere, snellere en betere ervaring die nieuwe innovaties beter ondersteunt.

 

De vernieuwde app ondersteunt alle bestaande S2-producten, en wereldwijd beschikbaar zijn via een software-update voor de S2-app en via een volledig nieuwe webapp.

 

100+ streamingdiensten, één startscherm

De vernieuwde Sonos-app zet een natuurlijke luisterbeleving op de eerste plaats. Zo krijgen favorieten alle aandacht die ze verdienen en zijn er meer mogelijkheden om de streamingbeleving naar je hand te zetten.

 

  • Sneller in de muziek (en uit de app): Tikken van tabblad naar tabblad is niet meer nodig: het nieuwe startscherm plaatst al je favoriete content en bedieningsfuncties bij elkaar op dezelfde plek. Vind snel wat je recent hebt afgespeeld, blader door bibliotheken en aanbevelingen van favoriete diensten, en vul je huis met de muziek en alle geluiden waar je van houdt.
  • Aanpassen en selecteren: Geniet van ongekende keuzemogelijkheden door je startscherm precies zo in te richten dat het weergeeft hoe jij luistert. Zet rijen van je favoriete content en diensten vast, verplaats, bewerk, of deel ze in zoals jij het hebben wilt.
  • Doorzoek elke streamingbibliotheek: Zoek in één keer een artiest, nummer, podcast of luisterboek in al je favoriete streamingdiensten via een gebruiksvriendelijke zoekbalk die altijd op je startscherm staat.
  • Verbeterde systeembediening: Waar je ook bent in de app, op ieder moment kun je omhoog swipen vanaf de onderkant van je startscherm om je hele systeem te bedienen, toegang te krijgen tot een visueel overzicht van wat er speelt op elk product, speakers snel groeperen en het perfecte volume kiezen. 

 

Via een splinternieuwe webapp - die toegankelijk is via elke moderne internetbrowser- kunnen luisteraars hun systeem net zo naadloos bedienen als met de mobiele app.

 

De Nieuwe Web App

 

De Web App zal net als de vernieuwde mobiele app beschikbaar zijn op 7 mei 2024.

 

Wilt u meer weten over de nieuwe Sonos App? Kijk dan in de Info Hub sectie van de community voor een volledig overzicht van de nieuwe gebruikersinterface.

 

Hier vindt u het volledige persbericht. 

 

Nadat ik de TV heb uitgezet, krijg ik de radio stream ook heel moeilijk aan de gang vanuit de android app.
ik moet zo'n 10 keer drukken op afspelen en het duurt erg lang.

Verder kan ik nu nergens mijn Muziek bibliotheek vinden.

Het gebruik van mijn mp's op mijn NAS was juist een van de redenen om het prijzige SONOS systeem te kopen.

SONOS moet per direct zijn oude android versie weer beschikbaar stellen. Daar kon ik zonder problemen mee overweg en het werkte.


Wij willen de gewone radio 2 oost-vlaanderen en radio 1 afspelen maar vinden die niet meer. Vroeger deden we dit via tunin maar dat lijkt verdwenen.


Wij willen de gewone radio 2 oost-vlaanderen en radio 1 afspelen maar vinden die niet meer. Vroeger deden we dit via tunin maar dat lijkt verdwenen.

Klopt. Via Tune-in kon je zelf handmatig radiostations toevoegen. Ze hebben een nieuwe Tune-in toegevoegd waar dat niet meer mogelijk is. Oude, handmatig aangemaakte, favorieten werken niet meer. Ze willen je verstrikken in hun  verdienmodel, alsof de aanschafprijs van de producten  nog niet hoog genoeg zijn. Ik ga op zoek naar alternatieven, dit is echt schandalig.


Sonos laat geen radiostations verdwijnen. Indien een zender verdwijnt dan zou de aanbieder daar verantwoordelijk voor moeten zijn en dat zou dan in dit geval TuneIn moeten zijn. 

Mogelijk hebben de problemen bij Sonos hier iets mee te maken en kunnen anderen nog wel deze zenders luisteren. 


Net even gekeken en ik krijg de zender gewoon via Sonos Radio. 

 


Sonos laat geen radiostations verdwijnen. Indien een zender verdwijnt dan zou de aanbieder daar verantwoordelijk voor moeten zijn en dat zou dan in dit geval TuneIn moeten zijn. 

Mogelijk hebben de problemen bij Sonos hier iets mee te maken en kunnen anderen nog wel deze zenders luisteren. 

Sonos laat geen radiozenders verdwijnen, maar wel handmatig gemaakte links naar radiozenders. Met die maatregel kunnen je nog alleen maar luisteren naar radiostations die aangeboden worden en word je gedwongen naar de vreselijke jingles en reclames te luisteren die Sonos erin zet. Een manier om de klanten te dwingen over te stappen naar Sonos HD voor 8 euro per maand. Ze verdienen blijkbaar niet genoeg aan hun peperdure producten.


Alarmen … via app op GSM …. tandwieltje rechtsboven … “je systeem” beheren (beheren staat er uiterst rechts naast) … en daar vind je alarmen … MAAR dan … staat er nergens een knop om er eentje aan te maken ?! En in de webapp vind ik het helemaal niet terug !?

 

 
 
 
 

Opnieuw update van de nieuwe app (iOS) zonet : nu hebben ze de keuze “alarmen” er volledig uitgehaald !?

 

Alarmen … via app op GSM …. tandwieltje rechtsboven … “je systeem” beheren (beheren staat er uiterst rechts naast) … en daar vind je alarmen … MAAR dan … staat er nergens een knop om er eentje aan te maken ?! En in de webapp vind ik het helemaal niet terug !?

 

Nope, net Update gehad, zoek me rot naar Alarm. Ook onder systeem beheer staan geen alarmen bij mij..
 
 
 

 

Ja, inderdaad … na een tweede update hebben ze “alarmen” er nu volledig uitgehaald !?

 

De nieuwe Sonos-app is vernieuw en beter dan ooit.

Me reet.

Het zou beter zijn dan ooit als alles uit de vorige app ook in de nieuwe app was meegenomen. Eerder breng je de nieuwe app niet onder de aandacht en stel je het voor aan het grote publiek.

Wat een armoed om je alarm in te stellen via een desktop app op de Windows pc.

Dit is overduidelijk een vernieuwde app die slechter is dan ooit.

Wat waren ze denkende.

 

Evengoed een fijne dag.

Kuifje


Nadat ik de TV heb uitgezet, krijg ik de radio stream ook heel moeilijk aan de gang vanuit de android app.
ik moet zo'n 10 keer drukken op afspelen en het duurt erg lang.

Verder kan ik nu nergens mijn Muziek bibliotheek vinden.

Het gebruik van mijn mp's op mijn NAS was juist een van de redenen om het prijzige SONOS systeem te kopen.

SONOS moet per direct zijn oude android versie weer beschikbaar stellen. Daar kon ik zonder problemen mee overweg en het werkte.

het issue met schakelen van het Sonos systeem tussen de TV en radio ervaar ik ook.
Erg vervelend. Meermaals de TV aan en uitzetten of de geluiduitvoer bron van de TV wijzigen naar Sonos helpt.
Hetzelfde voor de radiozenders starten, en speakers groeperen, deze eenvoudige handelingen moet ik meermaals herhalen om radio te kunnen luisteren via de Sonos app.


Hiernaast zie ik diverse instellingen niet meer terug in de app.

De favoriete radiozenders ziet er niet uit, een groot deel werkt niet meer en is ook niet te verwijderen uit de favorieten lijst.
Opnieuw toevoegen werkt daarentegen wel, wat dus resulteert in dubbele zenders tussen de favoriete zenders. Erg onhandig en onoverzichtelijk.

Het is soms even wennen aan een nieuwe app, maar kom op he, dit kan toch niet!


Sonos is al eerder teruggekomen op gemaakte fouten.

Lees maar: https://hifi.nl/artikel/28791/Sonos-stopt-omstreden-Recycle-Modus-voor-onklaar-maken-oude-producten.html

Dus laten ze oudevapps weer ter beschikking stellen en dan heel hard gaan werkdn aan iets nieuws. Of niet, want niemand zit twachten op een nieuwe app.


bugs-storingen-ontbreekt-werkt niet:

  • opstarten app “niet verbonden” ?
  • eigen muziek bibliotheek ? waar hoe afspelen ?
  • alarm weg ?
  • zoeken werkt meestal niet ?
  • muziek aan wachtrij toevoegen weg ?
  • wachtrij bewerken weg ?
  • volume gekoppelde speakers afzonderlijk aanpassen weg ?
  • scrollen in 1000 artisten doe maar ?
  • enzo verder…
  • te koop : volledige 12 delige sonos installatie, zo goed als nieuw !!!

Net even gekeken en ik krijg de zender gewoon via Sonos Radio. 

 

Top. We hebben het gevonden. Van harte dank.


Voor gebruikers met een eigen bibliotheek is de nieuwe app onbruikbaar. Onvoorstelbaar dat Sonos zo’n waardeloos product uitrolt.

Ik was erg blij met Sonos, maar alles waar ik zo blij mee was is verdwenen.


Belachelijk slecht

Alarmen instellen weg.

Een nummer toevoegen naar afspeellijst, naar einde afspeellijst, kan niet meer.

Afspeellijst is niet meer te bewerken

…..

Hoe kan dit zo slecht geïntroduceerd worden?...Helpdesk zegt dat later wordt toegevoegd?...Waarom niet wachten tot alles goed is en dan pas introduceren, of eerst een bètaversie aanbieden die dit testen, amateuristisch


Waar Sonos ooit goed in was, goed aansluiten op wat de klant wil, lijken ze nu het spoor volledig bijster te zijn. Na de blunder met de S1 en S2, is dit de weer een uitglijder van jewelste. De vernieuwde app is alleen maar een cosmetische verandering voor de gebruiker. Daar hebben de meeste gebruikers niets aan. Maar dat er veel functionaliteit mist, dat maakt ze niet uit.

Dit zegt veel over de kwaliteit die Sonos levert. Uiterlijk is belangrijker dan de kwaliteit. Waarom zo gehaast iets uitrollen wat nog lang niet klaar is? Zo speel je de concurrentie nog meer in de kaart. Het verval van Sonos is alleen maar verder gegaan met deze nieuwe app.


Sonos dit is een hele slechte update/vernieuwing

-Sleeptimer is verdwenen,
-ingestelde alarmen zijn allemaal verdwenen,
-alarmen optie op de telefoon app is niet beschikbaar,
-alarmen optie op de iPad is aanwezig maar het is niet mogelijk een alarm in te stellen,
-op de oude versie van de Sonos app voor de iMac zijn ook alle alarmen verdwenen en niet opnieuw in te stellen,
-alarmen optie in de web app is niet beschikbaar.

Wanneer wordt dit gerepareerd??

Voor al het geld dat ik heb uitgegeven aan het Sonos systeem verwacht ik op zijn minst een goed werkende app.


ik ben zeer lang een enthousiaste Sonos gebruiker, echter als het met de nieuwe app, niet meer mogelijk is om op mijn lokale NAS te zoeken in mijn muziekbestanden houd het op en zal ik naar een ander systeem  overstappen.

 

 


Antwoord via ceo@sonos.com : 

“Thank you for reaching out to us and for sharing your feedback.
My name is Edward, and I'm a senior member of the Customer Experience team here at Sonos. Our CEO, Patrick Spence, brought your feedback to my attention, and I wanted to reach out and see if there's anything I can do to help address this.
I regret reading that your experience with the new Sonos app was not pleasant. Therefore, I will take this case in my hands and help you further.
To begin with, the streaming industry is undergoing a rapid change. As a leader in sound experience with an open platform offering unparalleled choice, Sonos is focused on creating a better way to listen. We’ve redesigned the Sonos app to bring all your content across your services into one customizable home screen for a more personal listening experience, built on an agile software platform for a smoother, faster streaming experience that can – and will – support more innovation over time.
The redesigned Sonos app is a completely renovated, future-built app experience that brings all your favorite content across 100+ streaming services in one easy-to-use home screen. With a customizable layout and more accessible, intuitive controls for grouping and more, the redesigned Sonos app gets you to the music you love even faster for effortless out-loud listening.
Furthermore, this revitalization of the Sonos app is our most ambitious software update yet, and aims to address what our customers have been asking us for. It’s a huge undertaking, and we are taking the time and effort to ensure all features work seamlessly and meet both our standards and the standards of our listeners. With this commitment in mind, features such as playlist creation and queue editing within the Sonos app, sleep timers, and local library support will not be available at launch, but will be added to the app on a rolling basis over the coming months.
For now, the workaround for some of these missing features (such as music library and alarms) is using the Desktop controller. This app was intentionally not removed so that some of the features can still be accessed, even after installing the new Mobile App and starting to use the Web App.
I want to thank you once more for your feedback, and would kindly ask you to wait for future updates in order to see when the missing features will be back. Furthermore, until those features will return, please consider using the Desktop controller for Alarms and Music Library related content.”

 

Ik vind de nieuwe app geen verbetering. Het is erg gebruikers onvriendelijk. Ik kan geen nieuwe nas externe share toevoegen of bijwerken. Ik weet niet of het mogelijk is om app te downgraden op gsm of tablet.


/ quote Antwoord via ceo@sonos.com : 

“Thank you for reaching out to us and for sharing your feedback.
My name is Edward, and I'm a senior member of the Customer Experience team here at Sonos. Our CEO, Patrick Spence, brought your feedback to my attention, and I wanted to reach out and see if there's anything I can do to help address this.
I regret reading that your experience with the new Sonos app was not pleasant. Therefore, I will take this case in my hands and help you further.
(…….)
I want to thank you once more for your feedback, and would kindly ask you to wait for future updates in order to see when the missing features will be back. Furthermore, until those features will return, please consider using the Desktop controller for Alarms and Music Library related content.” /unquote

This is truly infuriating. You sold us the Rolls Royce of music systems for a corresponding price. Now you've taken out the steering wheel and you're telling us it's a big improvement everyone has been waiting for. And if we want to go anywhere, we should just take a taxi. GIVE US BACK THE STEERING WHEEL! And then maybe think about how you can make your customers happy.

 


With this commitment in mind, features such as playlist creation and queue editing within the Sonos app, sleep timers, and local library support will not be available at launch, but will be added to the app on a rolling basis over the coming months

Dus Sonos gaat local library support de komende maanden toevoegen? Dus dit is bewust gedaan, de functionaliteit van alarmen, sleep timers en local library support is bewust niet meegenomen in deze release. Anders duurt het geen maanden om bestaande functionaliteit terug te zetten. Als je de klant centraal stelt, dan doe je dit toch niet? Sonos vindt zichzelf blijkbaar belangrijker dan de klant. 


Ik speel heel veel af vanuit mijn lokale bibliotheek. Hele albums gaan prima. Maar ik heb ook (grote) mappen met verzamelde nummers. Als ik die wil afspelen gaat dat slechts met één nummer tegelijk. De hele inhoud van een map afspelen lukt niet. Dat frustreert me en ik ben dan ook niet blij met deze update. Zoals anderen hiervoor al gezegd hebben: zorg eerst dat de app volledig functioneert en breng hem dan pas uit! Een betaversie kan getest worden door vrijwilligers, maar niet door het grote publiek. In ‘de komende maanden’ worden functionaliteiten teruggebracht of toegevoegd, maar een tijdpad wordt niet gegeven. Hebben we het over twee, zes, twaalf, 24 maanden?


Ook hier is de eerste ervaring met de nieuwe controler vandaag uiterst negatief. Ik luister meestal naar mijn muziek door een wachtrij te maken met albums na elkaar volgens de goesting van het moment.

Een wachtrij instellen is momenteel absoluut niet mogelijk. Het is - via spotify of via de muziekbibliotheek op de server - enkel mogelijk 1 album per keer in de wachtrij te plaatsen.  Ik doorzoek mijn bibliotheek ook mapnaam - alfabetisch gerangschikt per uitvoerder.  Daar ondervind in hetzelfde probleem als de een vorige Sonos-gebruikers hierboven : slechts mogelijk op 1 nummer per keer af te spelen.

We zijn hier ook gebruikers van de alarm functie, maar daar tillen we minder zwaar aan en hebben we andere oplossingen voor.

Ik heb mijn Sonos producten aangeschaft na onderzoek van de mogelijkheden, waarbij men die bovenstaande had verzekerd.

We hebben hier enorm veel in het Sonos systeem geïnvesteerd en zijn tot nu toe tevreden gebruikers.  Sonos Play 1 (x 10) sonos Play 5 (x 1) Sonos boost (x 1) en Sonos Roam (x1).

Zolang ik niet meer met wachtrij naar mijn muziek kan luisteren, blijft Sonos in gebreke.  Dit is geen functionaliteit die pas over enkele maanden opnieuw kan worden toegevoegd.

Graag antwoord van Sonos welke oplossing er a.s.a.p. wordt voorgesteld.  Toestaan de oude controler terug plaatsen is m.i. de meest praktrische.


Sonos App heeft op de android automatisch update geinstalleerd.

NOU lekker dan, kan het Sonos systeem niet meer vinden en is compleet waardeloos.

op de Ipad werkt het nog wel, weer een Android Sonos  APP update die de boel verkloot, de zoveelste ongewilde update.

dan bellen met customer service en te horen krijgen dat de update er doorheen gedrukt is voor commerciële redenen en er voorlopig geen oplossing is.

wat een klere zooi…….