Skip to main content
News

📲 De nieuwe Sonos App- & Player-updates voor eind januari zijn er! 🔊

Related products:Software News
  • January 27, 2026
  • 10 reacties
  • 249 Bekeken
mike.h
Forum|alt.badge.img

Hoi allemaal!

Vanochtend is het team begonnen met het uitrollen van een update voor zowel de Sonos-app als de player-firmware. In deze release vind je een veelgevraagde nieuwe functie en verschillende stabiliteitsverbeteringen om je systeem lekker soepel te laten draaien. Zoals altijd kun je voor eerdere updates terecht bij onze App-releaseopmerkingen en onze Systeem-releaseopmerkingen.

Het gaat weer om een gebaseerde uitrol (Phased Rollout), wat betekent dat de update misschien niet direct voor jouw systeem klaarstaat. Gebruik je iOS? Dan kun je soms direct in de App Store updaten. Zie je de update nog niet, probeer dan de App Store te verversen door de Account-pagina (waar je lopende updates ziet) naar beneden te trekken. Let wel even op: het duurt ongeveer twee weken voordat de uitrol iedereen heeft bereikt.

App Update

iOS – 81.00.52

Android – 81.00.51

• Wachtrij opslaan als afspeellijst: Je kunt nu je huidige wachtrij opslaan als een afspeellijst. Zo kun je je favoriete luistermomenten op elk gewenst moment makkelijk herbeleven.
  • Fix: Een probleem opgelost waarbij de grootte van de schuifregelaar niet veranderde wanneer het lettertype groter dan 'gemiddeld' was ingesteld.

Player Update

• Beveiligingsverbeteringen
  • Stabiliteitsverbeteringen voor de spelers

Release Notes & Support

Je vindt ons volledige archief met release notes van eerdere updates hier:

Vragen of feedback? Laat het ons weten in de reacties hieronder! Ons team leest mee en we waarderen jullie input enorm terwijl we de Sonos-ervaring blijven verbeteren.

10 Reacties

Forum|alt.badge.img+1

Sinds deze update werkt de Google Assistant niet meer in combinatie met streamingdiensten, zoals Spotify, Sonos Radio en TuneIn. Volgens de Sonos support pagina is dit een bekend probleem, maar de oplossing (Assistant en services opnieuw installeren) werkt niet. Dit heb ik al 3 keer geprobeerd.

Ook vrienden (met eveneens een Sonos Beam) hebben sinds 4 dagen hetzelfde probleem.

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • February 1, 2026

Forum|alt.badge.img+1

Die link had ik gevonden, maar de oplossing die daar staat werkt dus niet.

De Google Assistant reageert normaal op vragen, maar kan geen muziek meer afspelen via streaming diensten. De streaming diensten kunnen nog wel gestart worden in de Sonos app. Het probleem zit dus in de API tussen de Google Assistant en de Sonos streaming diensten.

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • February 1, 2026

Dus je heb het verwijderd en opnieuw toegevoegd etc? 
Dan morgen maar eens bellen met Sonos.

Forum|alt.badge.img+1

Ja, ik heb 3x zowel de spraakassistent als alle streaming services verwijderd en opnieuw geïnstalleerd (en dus ook opnieuw geauthoriseerd). Dit help bij mij niet, maar bij vrienden ook niet.

Als ik de Sonos Assistant installeer werkt hij prima samen met de streaming diensten, maar kan ik geen overige apparaten bedienen.

Het probleem (zo te zien wereldwijd) is al bekend bij Sonos, dus hopelijk volgt snel nieuwe firmware waarin dit gerepareerd is.

106rallye
  • February 1, 2026

Ook bij mij speelde Sonos via GA niets meer af. Bij mij hielp alles verwijderen (Sonos van GA en GA van Sonos) en alles weer terug installeren wel.

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • February 1, 2026

Ik vraag mij dus ook af of ​@Patrick Verkerke alle stappen wel doorlopen heeft. Het gaat er niet om om services te verwijderen, maar om op de juiste wijze  Sonos van Ga te schonen.

Forum|alt.badge.img+1

Ik ben begonnen met GA te verwijderen, opnieuw te installeren en de services opnieuw te koppelen (zoals Sonis omschrijft). Dat hielp niet. Daarna ben ik begonnen alle elementen geheel te verwijderen en opnieuw te koppelen. Ook dat hiep niet. Vervolgens heb ik de Sonos Assistant geïnstalleerd en die deed het direct goed. Nu ik de GA terug geïnstalleerd heb is het probleem ook direct weer terug.

106rallye
  • February 2, 2026

Ik lees niet dat je Sonos ook van GA verwijderd hebt?

Forum|alt.badge.img+1

Elke keer als ik GA uit Sonos verwijderd heb, heb ik de Sonos-koppeling ook verwijderd in Google Home. Dat is voor mij logisch.