Skip to main content
News

Binnenkort verwacht: Sonos Play

Related products:Hardware News
  • March 10, 2026
  • 0 reacties
  • 10 Bekeken
Sonos Play

Hoi allemaal 🖖 Ik kijk hier al een hele tijd naar uit. Ik ben echt super enthousiast om onze meest veelzijdige speaker tot nu toe aan te kondigen: de Sonos Play!

We hebben deze speaker ontworpen voor serieus groots stereogeluid en een diepe bas, verpakt in een compact design dat je overal mee naartoe neemt. Met een batterijduur tot wel 24 uur, een IP67-waterbestendigheid en een handige draaglus, is hij volledig uitgerust voor alles wat je dag in petto heeft. Hij voelt zich net zo thuis op een tafel of bureau als in een rugzak of handbagage. En het is een eersteklas upgrade voor zijn spirituele voorganger, de originele Play:1.

Thuis en onderweg

Als je thuis bent, kan de Play op zijn handige 45W (15V/3A) oplaadstation staan. Hij maakt verbinding met je thuisnetwerk via WiFi 6 als een naadloos onderdeel van je grotere Sonos-systeem. Je kunt alles bedienen met de ingebouwde touch-bediening, de Sonos-app, of handsfree via de drie beamforming-microfoons die Sonos Voice Control en Amazon Alexa ondersteunen. Groepeer hem met de rest van je systeem, of gebruik hem om Bluetooth-audio door het hele huis te delen.

Ga je op pad? Dan ondersteunt de Play Bluetooth 5.3 voor muziek onderweg. Waar je de speaker ook neerzet, Automatic Trueplay™ optimaliseert het geluid continu voor de akoestiek van de omgeving. De draaglus komt dan goed van pas – je pakt hem makkelijk mee als je de deur uitloopt en hangt hem bijna overal eenvoudig op. En met het oog op duurzaamheid is de batterij zo ontworpen dat deze eenvoudig te vervangen is, zodat je jarenlang van je muziek kunt blijven genieten.

Meer nieuwe functies

Ik wil ook twee van mijn favoriete nieuwe functies uitlichten. Ten eerste kun je nu je speakers onderweg groeperen, zonder dat je een WiFi-netwerk nodig hebt! Als je helemaal 'off the grid' bent op een camping of het strand, kun je tot wel vier Sonos Play (of Move 2) speakers direct via een Bluetooth-verbinding met elkaar koppelen, zodat de hele ruimte gevuld wordt met gesynchroniseerd geluid. Ik zal in een toekomstige post meer over deze functie delen zodra deze officieel uitkomt.

Ten tweede: als de batterij van je telefoon bijna leeg is, fungeert de Sonos Play ook als powerbank. Plug je telefoon gewoon in de USB-C poort om hem op te laden terwijl de muziek doorspeelt.

Binnenkort

De Sonos Play is vanaf vandaag beschikbaar als pre-order voor $299 USD / €349 EUR / £299 GBP / $499 AUD in een matte afwerking, verkrijgbaar in het zwart en wit.

Na de officiële lancering op 31 maart ben ik terug met een diepe duik in de technische specificaties en een volledige review van de Sonos Play.

Groetjes!