Beantwoord

Positie speakers buiten

  • 21 November 2023
  • 5 reacties
  • 52 Bekeken

Hey!

Binnenkort worden lounge en tuinhuis geplaatst en in de open lounge zou ik speakers willen voorzien. Nu vraag ik me af wat de beste positie is voor deze twee speakers. Kan iemand me verser helpen?

icon

Beste antwoord door 106rallye 28 November 2023, 11:52

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Zo ver mogelijk bij de buren vandaan.

Zonder gekheid: ik hoop dat de tekening voor jezelf duidelijk is maar hier kan je natuurlijk geen chocolade van maken.

Wat wil je, plafondspeakers, losse speakers, moeten ze opgehangen worden, waar komen de loungebanken te staan etc etc.?

Waarom ga je niet voor één draagbare speaker?

Zie hier een verduidelijkende afbeelding. In de tuin gaan er twee passieve speakers komen. In de lounge ook twee speakers (voor stereogeluid) al is hier de vraag welke positie best? En ik las over een combinatie van een actieve en passieve speaker. Klopt het dat deze twee speakers dan los van de twee passieve tuinspeakers kunnen werken? In geval van 4 passieve speakers en 1 versterker werkt alles samen (wat niet de bedoeling is, liefst de twee locaties gescheiden houden).

Reputatie 7

Dit is het Sonos-forum, dus mijn antwoord is op Sonos-oplossingen gericht. De passieve speakers in de tuin kun je bedienen met een Sonos Amp. In de lounge kun je passieve speakers coimbineren met een tweede Amp (wel speakers gebruiken die geschikt zijn voor gebruik buiten), maar kun  je evt. ook twee Sonos wifi-speakers neerhangen, mits niet in de regen. 's Winters kun je ze dan evt. weghalen. Stereo wordt erg bepaald door de plek waar je zit, dus wellicht is (twee maal) mono beter. Als je per sé stereo wilt zou ik ze aan beide uiteinde van de bank plaatsen.

Bij gebruik van twee Amps of een Amp voor de tuin en twee wifispeakers kun je het geluid onafhankelijk bedienen.

Wat is nu het voordeel van stereo tegenover mono? Mijn tuinaannemer is nogal een muziekfreak en vond mono not done… Vandaar was het idee om dan maar twee speakers te voorzien. Maar ik hoef niet zomaar te volgen. 

De bekabeling in de tuin steekt al voor de passieve speakers in de tuin zelf. Ik zie het echter niet zitten om twee aparte versterkers aan te schaffen, dit lijkt me nogal omslachtig. En 1 versterker waardoor zowel in de tuin als in de lounge tegelijkertijd wordt afgespeeld, wil ook niet. Of kan je met 1 versterker kiezen dat de speakers in de lounge bv wel muziek spelen en in de tuin niet?

Het gegeven van passieve speakers in de lounge lijkt me mooier vanwege niet telkens met een stopcontact achter de actieve speaker te zitten. 

Kan zowel met actief als passief makkelijk muziek via de smartphone worden afgespeeld?

 

Veel vragen… Hopelijk snel wat duidelijkheid hieromtrent :-).

Reputatie 7

Metéén versterker kun je niet twee sets speakers aansturen. Er zijn wel schakelaars tussen te zetten, maar dan moet je handmatig zaken omzetten en buiten lijkt me dat niet erg betrouwbaar.

Je vraagt: “Kan zowel met actief als passief makkelijk muziek via de smartphone worden afgespeeld?” Wat bedoel je? Gaat dit over actieve en passieve speakers? Zowel de Amp als de actieve speakers kun je via de app aansturen.

Ovrigens. Je lijkt er niet veel verstand van te hebben. Dat geeft niet, maar kun je dan niet beter eens naar een goede hifi-zaak lopen en ja laten voorlichten? Want nu zijn je belangrijkste geluidsadviseurs je tuinman en een paar goedwillende amateurs op internet. Dat lijkt me geen goed uitgangspunt als toch best veel geld gaat uitgeven.