Optie om surround speakers altijd volledig mee te laten spelen...

  • 22 December 2022
  • 13 reacties
  • 384 Bekeken

Badge

Beste Sonos,

Als groot fan van Sonos loop ik dagelijks tegen 1 kleine irritatie aan die ik graag hier wil droppen;

Ik heb in mijn woonkamer een 5.1 opstelling: Arc, Sub, en 2x One (surround) Als groot muziek liefhebber staat de optie aan: Muziek afspelen = volledig over alle speakers. voor als ik muziek afspeel via de sonos app. 

Nu is de ARC aangesloten op mijn TV via HDMI en zou ik heel graag de optie willen om ook dit signaal te kunnen laten afspelen over alle speakers. Ik kijk veel muziekvideo's op YouTube, concerten op TV maar ook muziekprogramma's en talkshows die ik over alle speakers wil afspelen.  

Ik heb op diversen fora en ook hier gelezen dat hier veel behoefte aan is. bij normaal gebruik doen de achter speakers nu bijna niks, alleen bij het kijken van een film in 5.1

Om dit nu voor elkaar te kijken moet ik de surround speakers ontkoppelen, dan weer als stereo-paar moet koppelen en weer dan koppelen aan de Arc als groep..

deze optie zou super zijn! dank! fijne feestdagen.


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

13 Reacties

Reputatie 7

Ik begrijp je behoefte en de vraag komt vaker op, maar “Sonos onwaardig” gaat wel een beetje ver. Sonos biedt surround aan en dit is wat je krijgt bij een stereo bron. Niet onlogisch…..

Dan kan ik wel wat dingen bedenken waar meer behoefte aan is. SVC in het Nederlands, een einde aan de 65k limit, folder view in Plex…..

Reputatie 7
Badge +3

Basis hier is de bron, YouTube bijvoorbeeld. Waarom daar niet klagen of bij de tv-makers. Sonos brengt niets meer en niets minder dan wat het zegt en beloofd, tv geluid zoals aangeboden door de aanbieder.

De verwerking van muziek en tv-geluid zijn 2 totaal verschillende zaken en het feit dat je bij muziek wel dubbel stereo kan krijgen staat volledig los van de de verspreiding van 5.1 geluid vanuit de tv.

 

Badge

@106rallye dank voor jouw reactie. je hebt helemaal gelijk, Sonos onwaardig klinkt niet aardig, heb de tekst aangepast. 

Badge

@Erooij ben het daar niet mee eens. het probleem zit niet bij de bron/tv makers. Al mijn 30 jaar oude versterkers hebben de optie om Surround (5.1 7.1) weer te geven als je dat wilt, film kijkt et. Maar ook de optie om alle speakers te gebruiken om content af te spelen.

EN deze optie zit al in de app maar is alleen als je muziek binnen de app afspeelt. kleine moeite om een optie te maken om de bron/ARC volledig over alle speakers af te spelen. Opgelost: youtube werkt dan, maar ook muziek op tv of als je de kamer volledig wilt vullen met geluid bij een talkshow of voetbalwedstijd...

Reputatie 7
Badge +3

Ik zou gaan solliciteren bij Sonos wanneer het zo simpel is als je voorstelt.

Sonos is geen receiver die geluid kan omvormen naar een ander soort geluid. Het vergelijk gaat daarmee dan ook niet op.

Zoals ik al aangaf kan je de verwerking van streaming muziek niet vergelijken met het geluid wat Sonos vanuit de tv moet verwerken. Bij dit laatste wordt het geluid vanuit de soundbar naar de surrounds gestuurd en heeft de app verder geen functie. 

Hoi @Braintoss.

Als aanvulling.
Ik heb twee x de Five en de mini Sub van Sonos voornamelijk om Jazz te luisteren.
Mijn Sonos Surround bestaande uit ARC 2 x Play 5 en twee Subs gen 3 gebruik ik alleen maar om tv en film te kijken.
Maar iedereen zijn voorkeur natuurlijk.
Veel plezier met Sonos.

Reputatie 7
Badge +3

Of iedereen zijn portemonnee.🫣

Hoi @Erooij 

Het is net zoals bij Aken en Keulen @Erooij 
Ook niet op een dag gebouwd.
Daarbij heb ik er ruim 50 jaar werken op zitten.

En mijn prioriteiten in mijn leven hebben waarschijnlijk een andere dimensie dan bij jou gehad.
Maar daar kan ik uiteindelijk niet over oordelen, zoals gezegd jou Portemonnee.

O ja ik heb ook  nog Philips OLED 807 77 inch tv.
Och ja, zoals ik eerder aangaf Keulen en Aken

Reputatie 7
Badge +3

@SimonSonos   Vanwaar deze reactie. Van mij mag je je hele kamer behangen met Sonos, maar wanneer je beschrijft wat je allemaal bezit en dan eindigt met “maar iedereen zijn voorkeur” dan moet je beseffen dat dit niet altijd met voorkeur te maken heeft maar in veel gevallen ook met de portemonnee. 
Begrijp ook je opmerking niet “En mijn prioriteiten in mijn leven hebben waarschijnlijk een andere dimensie dan bij jou gehad”, wie ben je om hierover te oordelen, ken je mij?

Kortom, niet erg netjes.

Sorry hoor het begint echt met jou oordeel op mijn reactie.

Niet netjes  @Erooij 
 

Of iedereen zijn portemonnee.🫣

Daar zit namelijk een oordeel in.
Namelijk naar iedereen.
Om over het daarop volgende berichtje nog maar te zwijgen.
Wat heet oordelen in dit geval.
 

Reputatie 7
Badge +3

Dat is dan hetzelfde oordeel als die je zelf gebruikt “Maar iedereen zijn voorkeur natuurlijk.” Ik gebruik deze parafrase juist omdat jij die ook zo beschrijft.

Maar laten we maar stoppen, je bericht heeft niets met het topic te maken, maar je hebt weer even kunnen pochen over je bezit. Gefeliciteerd.

 

Wat heet jaloezie 😂🤣
Die heet @Erooij 
😂
Laten we er inderdaad mee stoppen @Erooij 
En elkaar maar negeren, dat is het beste voor mensen die jaloers zijn op dat wat een ander heeft.🤣

Reputatie 7
Badge +3

Je leest echt dingen die er niet zijn en die ook niet gezegd zijn. Ik ben zeer tevreden met de Sonos die ik heb, ik kan alleen niet zo goed tegen mensen die met hun “rijkdom” te koop lopen en dat is wat je aan het doen bent. Zeker na ook nog een nodeloos aanvullende opmerking over een grote tv. Maar het is je zeker gegund.

Ik heb uitsluitend geprobeerd aan te geven dat het niet binnen ieders portemonnee past om extra speakers in stereo te plaatsen. Je geeft vervolgens ook aan dat het aan een ieders voorkeur zou liggen, zonder te beseffen dat er heel veel mensen zijn die wellicht wel die voorkeur hebben, maar het eenvoudig niet kunnen betalen en al heel blij zijn met wat ze wel hebben.

Persoonlijk zou ik het best kunnen betalen, maar ik heb echt de voorkeur niet omdat ik het al prima vind zo.