Skip to main content
Beantwoord

Nieuwe gebruiker

• October 14, 2025
  • 31 reacties
  • 268 Bekeken

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk.

31 Reacties

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • October 21, 2025

Bedenk wel dat het even tijd nodig heeft alvorens de speakers optimaal werken. Helemaal in het begin had ik ook het gevoel dat het allemaal wat magertjes was. Na verloop van tijd kreeg ik toch het gevoel dat al mijn voorgaande installaties dit geluid nooit hebben kunnen leveren. Tot op heden vwb het geluid nogsteeds blij met mijn oude Playbase en play 1’s met sub. 

Over het geluid van een sub kunnen m.i. boeken geschreven worden. Sommige mensen denken dat een sub moet dreunen, naar mijn mening mag een sub nooit nadrukkelijk aanwezig zijn. Je mag absoluut niet merken waar de lage tonen vandaan komen, het moet opgaan in de ruimte. Sonos heeft dat prima voor elkaar.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Junior
  • October 21, 2025

Sorry, kan je dit uitleggen

“dat het even tijd nodig heeft alvorens de speakers optimaal werken” 

De boxen leren zich in ofzo?

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • October 21, 2025

De techniek ken ik niet, maar volgens mij heeft het ermee te maken dat ze in het begin nog stijf zijn en het rubber (of wat voor materiaal het ook is) nog soepel moet worden. 
Kan ook dat ik de klok heb horen luiden, maar niet weer waar de klepel hangt. Feit is dat ik in het begin ook dacht “is dat het nu”. 
Wat jammer is is dat je direct tot een grotere aanschaf overgegaan bent. Had het klein aangepakt en dan eventueel later uitbreiden. Je kunt dan ervaren wat Sonos is en vanaf daar ontdekken hoe de app in elkaar zit en wat er wel of niet mogelijk is.

Heb je, na TruePlay, ook nog wat geëxperimenteerd met de hoge- en lage tonen en het volume van de sub apart ingesteld. Het is in het begin echt een zoektocht wat er allemaal kan.

Ik was begonnen met een Playbase, het viel mij ook wat tegen. In de loop van de tijd ging ik het geluid steeds meer waarderen. Toen 2 surrounds erbij gekocht en weer wat later een sub. Met name de sub zorgde ervoor dat het middengebied vanuit de speakers veel beter werd.

106rallye
  • October 21, 2025

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Junior
  • October 24, 2025

@106rallye ik had je op andere topics ook al hierop zien reageren dus pak deze er nog even bij als je het niet erg vind. Ik zie even door de verschillende fora topics over google assistant en gemini de bomen door het bos niet meer. 

Ik kan dus een spraakassistent toevoegen in de app van sonos en waar ik verwachte dat je dan ook google assisstent toe kon voegen staat verder geen andere optie. Sonos heeft deze functie gedeactiveerd? Of is er nog een manier om dee er alsnog op te krijgen? 

Tnx

106rallye
  • October 25, 2025

De Google Assistent is beschikbaar op de Sonos Arc, Beam (Gen 1 en 2), Move, One en Roam - niet op de nieuwste speakers dus. Zie https://support.sonos.com/nl-nl/article/set-up-the-google-assistant-with-a-voice-enabled-sonos-product voor hoe je dit toevoegt op die oudere speakers. Andere speakers kun je wel toevoegen aan Google Home, zie https://support.sonos.com/nl-nl/article/set-up-a-google-assistant-device-to-control-sonos, maar dan heb je dus een Google Mini nodig - ik heb niet gecheckt of dat werkt, maar kan mijn Arc Ultra wel bedienen via de Google Home app.

Ik gebruik de Arc Ultra met een One SL en een One als surround. Google Assistent werkt via de One.