Instellingen / EQ afschermen voor kinderen

  • 15 December 2022
  • 7 reacties
  • 145 Bekeken

Mijn zoon houd van extreme bas in zijn muziek terwijl dit niet fijn is bij TV kijken. Is er buiten tegen mijn zoon zeggen dat hij de instellingen niet mag wijzigen (Puber) ook een mogelijkheid om de instellingen EQ af te schermen met een wachtwoord?


7 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Sonos kent geen “kinderslot”. Wellicht een idee voor Sonos om dit proberen te implementeren. 

Reputatie 7

Je zou hem kunnen vragen de Trueplay uit te zetten voor hij de instellingen aanpast. Dan kun jij ze (wellicht, ik heb het niet geprobeerd) in één keer weer terugzetten.

Reputatie 7
Badge +3

@106rallye  Weet je dat zeker? Volgens mij wordt tijdens TruePlay alles neutraal gezet en het geluid aan de ruimte aangepast. Daarna kan je zelf nog finetunen naar eigen voorkeur via de EQ. Zo heb ik de voorkeur aan wat meer hoog. Wanneer ik TruePlay uitzet blijven deze EQ instellingen gewoon staan zoals ze waren. 
Het enige wat je dus zou kunnen vragen is de EQ weer neutraal te zetten plus eventueel de volume van de sub. Hierna moet je dan toch ook weer je persoonlijke voorkeur instellen. 
Het mooiste zou zijn wanneer je een paar voorkeuren zou kunnen invoeren.

Reputatie 7

@Erooij Dan werkt het dus toch niet. Ik dacht een mooie work around bedacht te hebben.

Dan blijft als enige mogelijkheid over om de zoon op het gastennetwerk te zetten. Dan kan hij helemaal niet meer bij de Sonos.

Reputatie 7
Badge +3

Aan de andere kant……… hoeveel werk is het om de EQ instellingen weer even terug te zetten naar de gewenste waarde. Om een dergelijke instelling achter een beveiliging te zetten zou heeeeel veel ergernis bij de gemiddelde gebruiker opleveren. Je zal maar per muziekstijl een andere voorkeursinstelling hebben en dan iedere keer een wachtwoord moeten invoeren om een schuifje te verstellen. Laten we dat maar niet willen. 😉

Als er meerdere voorkeuren zouden zijn op account niveau of een kinderslot is het natuurlijk aan iedereen of hij hem instelt of niet.. eigenlijk iedereen geholpen… Om mijn zoon op het gasten netwerk te zetten en hem zo uit de volledige SONOS omgeving te gooien is ook niet echt sociaal en tja een puber brein werkt nu eenmaal anders dan een volwassen brein

Reputatie 7
Badge +3

Daar heb je natuurlijk een goed punt. Ik zou er echter maar niet teveel op hopen dat dit doorgevoerd zal worden of het gebeurd op het momen5 dat je zoon al lang het huis uit is 😉

Denk niet dat Sonos veel prio zal geven om iets dergelijks te implementeren.

Reageer