Skip to main content

Dag allen,

Nadat ik ook helaas de update van de SONOS app  (de vorige was geweldig, dus blijf er van af…...)
heb moeten ontvangen,  krijg ik steeds nu de melding:

Schakel bluetooth in om de ‘sonos’ verbinding te laten maken met accessoires.

------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik wil niet steeds mijn blue tooth op de telefoon ingeschakeld hebben

Vind het daarnaast irritant om steeds deze melding te moeten wegdrukken

Ik wil ook niet thuis, verbinding maken met blue tooth, met niets

Ik doe alles op de wifi.

------------------------------------------------------------------

Dussssssssssssssss,  mijn vraag is:

ik kreeg in de vorige app, nooit deze pop up,   

WAT MOET IK AANPASSEN  IN DE APP ? OF MOET IK IETS ANDERS DOEN ?

Dank alvast voor het meedenken,  en sterkte allemaal !

En waarom wil je BlueTooth niet inschakelen dan? Ik bedoel wat is daar op tegen? Als iets dat protocol nodig heeft, heb je weinig keus denk ik. Ik snap echt het probleem niet of ligt dat nou aan mij?

Is het niet zo dat Sonos alleen bij de initiële setup Bluetooth nodig heeft? 
Ik heb hier mijn Sonos nu ook gewoon werkend zonder Bluetooth. Gewoon eenmalig alles doorlopen met Bluetooth aangezet en vervolgens Bluetooth uitschakel voor sonos 

Je zou het inderdaad even aan kunnen zetten om te zien om welke accessoires het dan zou gaan….

Je zou het inderdaad even aan kunnen zetten om te zien om welke accessoires het dan zou gaan….

Ik begrijp dat hij dat gewoon niet wil om welke duistere reden dan ook. Tja…dan wordt het lastig. Je equipment zit niet gelijk op je WiFi omdat je netwerk en account niet geraden kunnen worden. Daarna kun je volgens mij inderdaad je Bluetooth uitschakelen als je dat wilt. 
Ik heb de Bluetooth altijd aanstaan op m’n iPhone en heb nog nooit een indringer gehad. 

Hmm, dit was wel weer geïntroduceerd met de nieuwe app. Zie meer berichten hierover dat dit weer een probleem werd met de nieuwe app en dat oudere versies dat bericht niet lieten zien als je Bluetooth niet aan had staan. Ik heb op mijn iPhone Bluetooth wel aan staan maar je komt niet van dat bericht af als je BT uitzet. Via privacy en beveiliging zou je Bluetooth kunnen uitschakelen per app (op de iPhone althans) als je bezorgd bent over je security maar dat zal niet verhinderen dat je die pop-up ziet bij opstarten van de app als je globaal Bluetooth uitzet. Dus zet globaal Bluetooth aan en uit per app. Ik kan maar 1 ding verzinnen waarom Sonos dit weer geïntroduceerd heeft en dat is de Sonos Ace. Het is ook totaal onnodig, laat die pop-up naar voren komen als je daadwerkelijk een product gaat toevoegen of contact gaat maken met een Sonos Bluetooth device en niet al gelijk bij opstarten app.

Mensen bedankt voor het meedenken.    Ik ga het even meenemen en checken allemaal, en anders ‘er om heen werken'.