Beantwoord

2 woningen, 2 verschillende netwerken en 2 verschillende sonos systemen

  • 23 December 2023
  • 6 reacties
  • 58 Bekeken

Goedemiddag, 

 

Ik heb de volgende vraag:

Wij hebben een woning in Nederland, met een Sonos systeem, en een ziggo-netwerk. Hieraan is ook de app gekoppeld. (via de gebruikersnaam)

Sinds kort hebben we een tweede verblijf in België, ook daar hebben we Sonos systeem, maar een proximus netwerk. 

Wanneer ik de app in België open, geeft de app een foutmelding, in de zin van: er is een fout opgetreden, wij vinden uw sonos niet op dit netwerk, we gaan het proberen op te lossen. 

(Ik kom niet eens in de instellingen). 

 

Wat is nu wijsheid om te doen? 

 

 

icon

Beste antwoord door 106rallye 24 December 2023, 00:26

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Reputatie 7

En als je de app reset voor je de andere woning binnengaat? Zie https://support.sonos.com/nl-nl/article/reset-the-sonos-app#

Ik ga het woensdag proberen. Dus stap een zou zijn de app resetten. 

 

Dan zal ik mij daarna neem ik aan - wanneer ik in de woning ben - mij weer opnieuw moeten aanmelden?

Doe ik dat dan met dezelfde gebruikersnaam (xxx@ziggo.nl) of moet ik een nieuwe aanmaken met (xxx@proximus.be)?

 

 

Reputatie 7

Eh? Je hebt het Belgische systeem toch al opgezet? Welke account heb je daar dan voor gebruikt? Daarmee moet je ook inloggen - al is inloggen alleen maar nodig voor wat ingrijpender handelingen. Het systeem werkt ook zonder inloggen. Twee “households” op één account kan gewoon. Mogelijk doet enkel Google Assistant moeilijk.

Maakt niet uit dat beide households hetzelfde account met een NL mailadres gebruiken.

Het Belgische system heb ik enkel nog maar neergezet. Ik wilde gisteren via de bekende sonos app, het geheel aan de praat zien te krijgen, maar gelijk toen ik de app opende vroeg, ging hij - geheel logisch - opzoek naar het bekende ziggo netwerk, wat daar uiteraard niet te vinden is. 

Vervolgens constateert de sonos app, een probleem, waarvan de melding komt: we gaan het proberen op te lossen. 

Vanaf daar ‘durfde’ ik niet meer verder, omdat ik bang was dat als ik allerlei settings zou veranderen, ik terug in Nederland - daar weer problemen zou hebben met de sonos in de woning in Nederland. 

Vervolgens de stekker maar even uit het apparaat in België getrokken en op zoek naar dit forum. 

 

 

Een andere mogelijkheid is volgens mij een oude iPhone 8 gebruiken, die daar laten liggen, immers ik hoef enkel een wifi verbinding te hebben. OP deze oude iPhone zet ik met een ander account zeg: Pietjepuk@proximus.be de sonos app erop en ik laat de telefoon daar gewoon liggen. Ik weet: omslachtig wellicht onhandig. 

 

 

Reputatie 7

Zijn de speakers in België nog niet eerder gebruikt of zijn ze gereset? Dan moeten ze worden uitgerold als een nieuw systeem, zie https://support.sonos.com/nl-nl/article/set-up-your-sonos-one

Maar alles begint met het verbinden van je telefoon met het Proximus-netwerk. Dan de eerste Sonos aanzetten en verbinden. Onthou dat Sonos app enkel een afstandsbediening voor het systeem is, dus alles wat je in België doet heeft geen effect voor je installatie in Nederland.

Het Belgische systeem opzetten met een aparte telefoon is absoluut niet nodig - nog afgezien van het feit dat een oude telefoon straks de Sonos-app niet meer aankan. Het kan gewoon met je normale telefoon en Sonos-account.